vad är fel?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Testa att köra fort i kurvor också, inte bara på rakorna :7peta
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Du kanske ska sluta köra hoj?

Inte köpa en twin iallafall, blir svårt att hitta nån med 147hk.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Till dig min vän har jag en sak att säga:

Hayabusa + Turbokonvertering från McXpress = sant





:hihi
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Varför ska du köpa en v-twin när du funderar på turbo? Lär ju inte gå snabbare iaf!
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Bygg en drag bike å börja tävla...

Jag skulle tro att du idag utnyttjar ca 60-70% av hojens kaliber.. Hk är inte allt.

Om du är ute efter power wheelies så flytta bak arslet så kommer den på 1an, 2an och trean
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
MangeH skrev:
2221987 Varför ska du köpa en v-twin när du funderar på turbo? Lär ju inte gå snabbare iaf!

V-tvin= mer vrid kanske roligare att leka med vad vet jag? har aldrig provat? de va därför jag frågade?

nja asså jag vill ha mer kraft över hela registret..och oavsett var man sitter på hojen ska den ju resa sig
:va :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
fattaliano skrev:
2222354 V-tvin= mer vrid kanske roligare att leka med vad vet jag? har aldrig provat? de va därför jag frågade?

nja asså jag vill ha mer kraft över hela registret..och oavsett var man sitter på hojen ska den ju resa sig
:va :va
Är det enbart acc du är ute efter lämpar sig det nog att åka ryan-air fram o tillbaka till london eller så.

Har en twin mer vrid? :tungan :D
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
HanneZ skrev:
2222361 Är det enbart acc du är ute efter lämpar sig det nog att åka ryan-air fram o tillbaka till london eller så.

Har en twin mer vrid? :tungan :D

haha jafktist.. orkar inte flyga den där timmen bara plus att det är inte så fantastiskt acc i ett vanligt flygplan

jadu jag antar det :pannkyss
 
Last edited:

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Utanför Söderhamn
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
fattaliano skrev:
2222354 V-tvin= mer vrid kanske roligare att leka med vad vet jag? har aldrig provat? de va därför jag frågade?

nja asså jag vill ha mer kraft över hela registret..och oavsett var man sitter på hojen ska den ju resa sig
:va :va

Är väl inget att fundera på! Turbokonvertering av din Retta eller en Turbo Busa sen klarar du dig ett tag igen......

Såg en Turbobusa på Gökottan i Lingbo för ett
par veckor sedan............ 360 HK.... :3freak
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
fattaliano skrev:
2222369 haha jafktist.. orkar inte flyga den där timmen bara plus att det är inte så fantastiskt acc i ett vanligt flygplan

jadu jag antar det :pannkyss



koppla upp den är funsk då har man missat påängen tycker jag.. gasa upp den är kul men det går bara på 1an och 2an för mig :huvet
Jag tror dom redan har avhandlat att det inte är mer vrid i en twin.
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
Offroad skrev:
2222371 Är väl inget att fundera på! Turbokonvertering av din Retta eller en Turbo Busa sen klarar du dig ett tag igen......

Såg en Turbobusa på Gökottan i Lingbo för ett
par veckor sedan............ 360 HK.... :3freak


ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
 

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Utanför Söderhamn
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
fattaliano skrev:
2222378 ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
Det vet du inte förrens du provat.....learning by doing!

Tror inte du tröttnar...framhjulet kommer att kliva upp i vilken fart som helst å på vilken vxl som helst.....
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Jisses 147hk o trött på det efter 1 månad... heh.. Hmm = Galet

Låter som att nån här passar bättre på en flygraka.. aka stripp.. än ute på vägarna. Tjusningen som jag upptäckt grön som jag är .. är ju att det är kurvor man vill åt och det är RIKTIGT kul på mc :)..

Så vad ska man med alla hästar till när men ändå inte utnyttjar alla..
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
fattaliano skrev:
2222378 ja frågan är då kommer man tröttna på 250-300 hk efter någa månader också.. för isåfall känns det lite meningslöst
Snart inser du att mc inte handlar om att bara åka rakt fram, det finns vissa avarter som tycker det dock men dessa håller sig på strippen med långa konstiga motorcyklar. Deras mål är att inte uilia dessutom. Snart upptäcker du att det fina med hoj är att svänga, gör du inte det så tröttnar du snart och säljer skiten billigt till någon annan!

Motin skrev:
2222382 Jisses 147hk o trött på det efter 1 månad... heh.. Hmm = Galet
Jo... hej där, syns jag?
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
HanneZ skrev:
2222383 Snart inser du att mc inte handlar om att bara åka rakt fram, det finns vissa avarter som tycker det dock men dessa håller sig på strippen med långa konstiga motorcyklar. Deras mål är att inte uilia dessutom. Snart upptäcker du att det fina med hoj är att svänga, gör du inte det så tröttnar du snart och säljer skiten billigt till någon annan!


Jo... hej där, syns jag?


det är roligt att svänga också men jag saknar det där brutala draget.. det går ju att svänga med en hoj som har 300 hk också!.. men men jag vet inte om turbo är ett alternativ.. det är dyrt och oftast olagligt.. :huvet
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
fattaliano skrev:
2222386 det är roligt att svänga också men jag saknar det där brutala draget.. det går ju att svänga med en hoj som har 300 hk också!.. men men jag vet inte om turbo är ett alternativ.. det är dyrt och oftast olagligt.. :huvet
Bakhjulskörning är oftast olagligt också, så varför bryr du dig om turbon?
 

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
R1
HanneZ skrev:
2222388 Bakhjulskörning är oftast olagligt också, så varför bryr du dig om turbon?

för mig är det en försäkringsfråga.. vurpar jag på bakhjulet och kör "lagligt" så täcker antagligen försäkringen personskador osv.. men det gör den kanske itne om man kör med turbo? olagligt
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top