Var i helvete sitter halv/helljusrelät på GSXR -85??

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hej!

Idag har jag lagt 5timmar på att leta efter var felet till att inte halv eller helljus går på min flickväns GSXR750 -85.... Eftersom de flesta tecken pekar mot relät så ägnade jag den sista timmen åt att försöka hitta ljusrelät??? men jag hittar ju inget? Det står i Heynes boken att det ska finnas ett relä!

Jag har tittat bakom motorn vid batteriet.. men där hittar jag bara blinkersrelä och startrelä. Uppe vid styret hittar jag inga relä???

Nån som kan säga var det finns? Jag har bara ikväll på mig att fixa hojen.. sen ska det besiktigas.

:huvet :huvet :huvet
 
Last edited:

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1400, -01
Egentligen kanske man inte ska svara på sådant som man inte vet, men en idé om ingen som vet svarar: Kolla under tanken, framme där ramen går ihop. Där sitter iaf diverse elektronik på min båge (som jag iofs till stor del har flyttat dit
:hihi )
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag tvivlar på att det finns nåt ljusrelä, i så fall borde det väl höras
när man kopplar på/av ljus eller växlar hel/halv.
Och jag har aldrig hört något sånt ljud, nu har jag iofs generation 2-gixxrar.
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tack för svaren!

Det står i Heynes boken att det ska finnas relä.. eller det är med relä på elschemat!! Så det borde ju finnas på hojen då....

:confused:

Nu har jag letat lite till... hitter inget relä... Kanske inte finns något trots att det är med på elschemat??

Jag kommit på att switchen där man sätter på och stänger av lyset inte verkar vara som den ska... Så jag ska hämta lite 5-56 på jobbet i morgon.. och så får jag prova det på kvällen sen när jag kommer hem. Även om det blir sent.
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har hel/halvljusrelä på min hoj (tror jag), det är iaf ett relä som klickar när jag sätter på helljuset. Mitt relä sitter under tanken, precis ovanför ventilkåpan, eller, ja, mitt relä ligger på ventilkåpan, men jag ska strapsa upp det imorgon :rolleyes:
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tack för alla svar!

Hittade inget ljusrelä... Däremot hittade jag dålig kontakt i ljusreglaget... fixat nu... och då lyser allt som det ska!! Hoppas bara den går igenom besiktningen imorgon nu med då! :gnissla
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Är ganska säker på att helljusrelät sitter på toppkåpställningen,,men kommer inte ihåg vilken sida,,
Frostie
 

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z1000-14
Hallå där
Jag hade en 750-R 1985 där ljuset slutade att fungera, endast ljusttutan funkade. Jag fick byta hela handtaget där ljusreglagen sitter. Hoppas det löser sig
Nicklas
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top