Yamaha TW200T

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Är det någon som vet nåt om denna udda maskin, hittar inte mycket info om den om jag googlar mest folk på ebay som säljer diverse delar till den. skriv allt ni vet
 

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Uppar denna........ingen som vet nåt?? :va
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Jag googlade och hitta mycket info:

http://www.off-road.com/dirtbike/machines/2006/yamaha/tw200.html

http://yamaha.tw.free.fr/



En stylad sådan:
TW1-3.jpg
 
Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Jag är väldigt nyfiken på en TW200 men jag hittar inget i sverige. I USA har man släppt nya TW200 och den verkar ha förgasare. Yamaha Sverige verkar inte känna till denna hoj. Kan det ha att göra med att den inte lirar med EUs utsläppsstandard, kanske för att den har förgasare?

Ifall jag eventuellt skulle importera en från USA, skulle jag få den typgodkänd/reggad här i sverige?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag vet inget men jag såg en i Gamla Stan för en månad sedan.

bcbb79bcc70121afc2a15a62f94a3f8d.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag är väldigt nyfiken på en TW200 men jag hittar inget i sverige. I USA har man släppt nya TW200 och den verkar ha förgasare. Yamaha Sverige verkar inte känna till denna hoj. Kan det ha att göra med att den inte lirar med EUs utsläppsstandard, kanske för att den har förgasare?

Ifall jag eventuellt skulle importera en från USA, skulle jag få den typgodkänd/reggad här i sverige?

Jag har en -87a TW200 som är svensksåld och landsvägsreggad, så den nya borde väl gå att regga in här
Annars har jag sett att det brukar vara några till salu i Italien och några andra länder i Europa, så du får väl ta tåget ner och köra upp en därifrån

c7ffa2249912d5d95d2c3127a3c063bf.jpg
 
Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Ja just det, jag såg också en TW här i stan (stockholm), på söder, för nån månad sen. En svart, det kan ha varit samma. Men det är den enda jag sett här i sverige.

Italien? Där har jag inte kollat. Det var en bra ide. Har du nåt tips på websida, eller man kanske bara ska åka ner och kolla med några mc-butiker?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Ja just det, jag såg också en TW här i stan (stockholm), på söder, för nån månad sen. En svart, det kan ha varit samma. Men det är den enda jag sett här i sverige.

Italien? Där har jag inte kollat. Det var en bra ide. Har du nåt tips på websida, eller man kanske bara ska åka ner och kolla med några mc-butiker?

Googla bara på TW200 for sale in Italy så kommer det upp några olika sidor
Här har du en bland annat

https://www.moto.it/moto-usate/yamaha/tw-200/tw-200/7716769

Och en i Frankrike

https://www.theparking-motorcycle.eu/used-motorcycles-detail/yamaha-tw-tw-200/tw-200/LSRBKS8.html
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har en -87a TW200 som är svensksåld och landsvägsreggad, så den nya borde väl gå att regga in här

Att modellen uppfyllde avgasreglerna då betyder inte att du kan ta in en nytillverkad nu annat än kanske som flyttgods.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Att modellen uppfyllde avgasreglerna då betyder inte att du kan ta in en nytillverkad nu annat än kanske som flyttgods.

Nä jag menade inte en ny, men dom har ju sett likadan ut sen -87 , så en 90talare inreggad i Europa borde ju gå att ta in till Sverige
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Fast nästan ingen av dom på den sidan i länken är i Tyskland om du går in och tittar på varje objekt och så länkar dom vidare till objekt på autoscout som redan är sålda

Aha, är det så den sidan funkar. Vilket skräp. Lite som Motorbörsens hemsida där det fanns annonser som var flera år gamla.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Köp en Tricker - en liknande udda fågel som du kan köra överallt!
Lite mera lätthittad än TW:n
:tummenupp

Jag funderar på att sälja min Tricker XG250 , den blir aldrig använd, för all sån körning i skogarna i närområdet så blir det oftast TW200an jag väljer
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Jag funderar på att sälja min Tricker XG250 , den blir aldrig använd, för all sån körning i skogarna i närområdet så blir det oftast TW200an jag väljer

Du lär inte ha några större bekymmer med att bli av med den.
De är sällan långlivade på blocket!

Skulle vara kul att få testa en TW, de ser ut att påminna om varandra.
Kul om du ville dela med dig av dina åsikter o intryck som äger båda!
:Bugar
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Tackar folks. Jag kollade på theparking.eu och där ser jag några TW lite runt om i europa, finns även en 125cc. Det får nog bli att jag flyger ner till tyskland eller frankrike och kör hem hojen. Men då gäller att den är i bra skick att köra så långt. Jag vill inte fastna nånstans lantligt och ätas till middag av tjeckiska björnar.

Förresten nån som vet hur det är att köpa hoj från Kanada? Det verkar vara med i EU på ett hörn, i alla fall för Frankrikes del. Kommer ihåg att jag alltid fick prylar från kanada fortare än från USA, och utan moms på. Hur som helst verkar TW200 säljas flitigt där borta.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top