Honda Hornet som stunthoj?

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Vill börja stunta och vill köra med en hoj som har en radfyra motor.
Tänkt mig en hoj för runt 20 - 30 tusen. Men så var jag på en firma idag och fick se en honda hornet, de ska ha lite över 42 000 kr för den.
Kan det vara en värd stunthoj?
Ska väl ha strax under 100 hästar.

Jag är novis, har sökt på formet men inte hitta någon bra information om detta.
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Är det en 600 du tittar på då? Den får du fan tamig kämpa med om du skall kunna KÖRA på bakhjulet... Max kan du stegra den
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Argyle skrev:
2215208 Är det en 600 du tittar på då? Den får du fan tamig kämpa med om du skall kunna KÖRA på bakhjulet... Max kan du stegra den

Har kört en hel del Hornet 600 och visst fan går det att köra på bakhjulet med den. Varför skulle man max kunna stegra med den för? När du väl fått upp den behövs ju ingen effekt för att leka och med 98hk eller vad den nu har så är det inte svårt att få upp dom. Och jag har kört med originaldrevning.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Argyle skrev:
2215208 Är det en 600 du tittar på då? Den får du fan tamig kämpa med om du skall kunna KÖRA på bakhjulet... Max kan du stegra den

Hornet 600:an är en riktigt fin lekhoj. Dreva ner skiten & den går att slita upp i 140 på 4:an.
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jo, det är väl neddrevning det får bli. Hörde ryktas om att någon här på forumet kunde tillverka motorburar, någon som vet vem det är och vad det kostar?
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
akora skrev:
2216268 Jo, det är väl neddrevning det får bli. Hörde ryktas om att någon här på forumet kunde tillverka motorburar, någon som vet vem det är och vad det kostar?

Finns att köpa från GIVI. Kostar 700 spänn. Håller bra om hojen inte slår i nåt... (av egna erfarenheter...)
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
smacker skrev:
2216322 Finns att köpa från GIVI. Kostar 700 spänn. Håller bra om hojen inte slår i nåt... (av egna erfarenheter...)
Slår i något? den kommer ju slå i backen då och då
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Om du nu ska slänga ut 42000:- på en Hornet 600 så KÖP en F4i för runt samma pengar...

Det finns i princip INGET till Hornet 600 men allt till F4i!!!


O det e jag som säljer stuntprylar i sverige :tummenupp




Mitt goda tips till dig om du vill lära dig att STUNTA!!




.../Yoshi
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
akora skrev:
2216485 Slår i något? den kommer ju slå i backen då och då

Min & polarns hojar klara sig skitbra i ett par crasher förra året men min hoj åkte ner i ett STORT hål i en skarv i asfalten i säkert 70 km/h. De höll inte bågen för som bockades & motorkåpan gick. Annars har de funkat great.
 

Tommy_L

www.stuntindustry.com
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
ZX6R
Det spelar ingen roll vad man kör på för hoj. När jag och några till började stunta hösten 2003 så tog man det man hade, vi visste inte att det fanns stora drev, handbromsar m.m. Hade inte ens sett en enda stuntfilm heller tror ja. Idag verkar det som om man ska veta allt innan man ens börjat, rätt material bla bla.. - Ta va fan som helst och kör skiten ur det bara, det handlar om att vara ute å träna, inte läsa på internet hur man ska göra.
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Yoshi_gixxeRR skrev:
2216564 Om du nu ska slänga ut 42000:- på en Hornet 600 så KÖP en F4i för runt samma pengar...

Det finns i princip INGET till Hornet 600 men allt till F4i!!!


O det e jag som säljer stuntprylar i sverige :tummenupp




Mitt goda tips till dig om du vill lära dig att STUNTA!!




.../Yoshi

Vad är en F4 ?
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Tommy*** skrev:
2217410 Det spelar ingen roll vad man kör på för hoj. När jag och några till började stunta hösten 2003 så tog man det man hade, vi visste inte att det fanns stora drev, handbromsar m.m. Hade inte ens sett en enda stuntfilm heller tror ja. Idag verkar det som om man ska veta allt innan man ens börjat, rätt material bla bla.. - Ta va fan som helst och kör skiten ur det bara, det handlar om att vara ute å träna, inte läsa på internet hur man ska göra.
Är helt med på vad du menar, men jag har inte råd att köra skiten ur den hojen jag har.

grejen med en hornet är att försäkringen ska vara billig, har hört att den hamnar på 5100 om man honda besiktar den.
 

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Ort
hedesunda
Hoj
600rr-07
Tommy*** skrev:
2217410 Det spelar ingen roll vad man kör på för hoj. När jag och några till började stunta hösten 2003 så tog man det man hade, vi visste inte att det fanns stora drev, handbromsar m.m. Hade inte ens sett en enda stuntfilm heller tror ja. Idag verkar det som om man ska veta allt innan man ens börjat, rätt material bla bla.. - Ta va fan som helst och kör skiten ur det bara, det handlar om att vara ute å träna, inte läsa på internet hur man ska göra.


+1 :rolleyes:
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Har några polare som börjat stunta på hornet 600.
Funkar alldeles utmärkt till det enligt dem. Jag har dock inte testat själv än. Lär ju bara bli slangning för min del. (om jag vågar).
Honda försäkringen kan man deffinitivt överleva.
 

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Ort
hedesunda
Hoj
600rr-07
akora skrev:
2217485 Är helt med på vad du menar, men jag har inte råd att köra skiten ur den hojen jag har.

grejen med en hornet är att försäkringen ska vara billig, har hört att den hamnar på 5100 om man honda besiktar den.

MEN VA SNÅL DÅ :arsele
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gixxer 600 med nyare motor på blocket nu..
stunthoj..typ 26 papp eller nåt
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
akora skrev:
2217485 Är helt med på vad du menar, men jag har inte råd att köra skiten ur den hojen jag har.

grejen med en hornet är att försäkringen ska vara billig, har hört att den hamnar på 5100 om man honda besiktar den.

Men du har råd att köpa en till nästan lika dyr hoj!? :confused:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top