Alla ni som kör med Sydskanes Emse på Sturup

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
-Z- skrev:
2218006 Bra att det kommer upp till diskussion. Konstruktiva diskussioner är alltid bra, men det är inte lönt att gnälla mycket mer på de som varit i backen. De skäms säkert som det är ändå. Tro mig. (inte jag i år)

Vi sysslar med en riskfylld hobby och jag tror (hoppas) att de flesta pressar lite extra på banan, jämfört med på vägen. Alla kan vi göra stora eller små misstag, och ibland någon dumhet (=definitionen på mänskliga faktorn). Inte sällan är det de små misstagen som får allvarliga konsekvenser, tyvärr.
MEN, varför inte göra som i flyget, sjukvården, Toyota, osv.? Vi måste lära oss av varandras missar. Alla behöver inte göra dem själva.

Förslag: Efter en marksyning/avåkning, så samlar en instruktör genast in den drabbade + de närmaste vittnena och går igenom vad som hände och varför. Innan nästa körpass startar så samlas gruppen, t.ex. genom att instruktören 5 min innan gruppbyte viftar med en "samling/genomgångsflagga" tillsammans med färgen på gruppen och berättar vad som hänt.
Detta ger också krascharna möjlighet att dela med sig av sin erfarenhet + det ger högre medvetenhet om vad som händer på banan. Nu ser man bara: Jaha gul flagg, och så hör man något löst rykte om någon som slirat omkull på en fågelskit i dammaböjen, vilket snabbt glöms eller förträngs. "Nej det händer inte mig. Jag kan inte krascha..."

+ att det kanske räcker med omkörningsförbud de 2 första varven.

Nu vänder vi det här. :tummenupp
/Z

Ett mkt bra inlägg! Jag ska ta din idé med mig vidare. :tummenupp
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
CorbenDallas skrev:
2216263 Tjaaa, har du någon annan förklaring till 18 avåkningar än en bunke idioter så är jag idel öra. :)

Vi använder redan svartflaggen så mkt det bara går o vi instruktörer gör vad vi kan. Det är helt tydligt att efter 18 avåkningar så räcker det inte...

Ja, kanske jag är en idiot -dansk är jag i varje fall :tungan (fast det syns inte, jag har svensk hoj :D)
Men om jag åkte över förmåga, när jag avåkte (3. åkningen i år) vet jag inte... Tycker själv bara jag reagerade dumt! Vad händade var, att jag fick knäet i asfalten för första gången, varvid jag blir så förvånat, att jag resate upp hojen :rolleyes:, försökte bromsa och fick inte svängt ordentlig i kurvan efter. Fortsatte därvid ut i gräset. Hojen la sig ner, eftersom gräset var blöt. Tycker själv det är lite pinsamt, men en realitet är det och om Ni tycker jag därvid är en idiot, får Ni väl tycka det :hihi Tycker bara inte jag vill vara en del av statistiken om tokig körning och danskjävlar ;)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
SanneJ skrev:
2219684 Ja, kanske jag är en idiot -dansk är jag i varje fall :tungan (fast det syns inte, jag har svensk hoj :D)
Men om jag åkte över förmåga, när jag avåkte (3. åkningen i år) vet jag inte... Tycker själv bara jag reagerade dumt! Vad händade var, att jag fick knäet i asfalten för första gången, varvid jag blir så förvånat, att jag resate upp hojen :rolleyes:, försökte bromsa och fick inte svängt ordentlig i kurvan efter. Fortsatte därvid ut i gräset. Hojen la sig ner, eftersom gräset var blöt. Tycker själv det är lite pinsamt, men en realitet är det och om Ni tycker jag därvid är en idiot, får Ni väl tycka det :hihi Tycker bara inte jag vill vara en del av statistiken om tokig körning och danskjävlar ;)
Alltså SanneJ... nu får du bli förbannad på mig om du vill men en liten fråga? Om man blir förvånad när man helt plötsligt knäskrapar, har man inte kört lite över sin förmåga då? Den körningen du vurpade på körde du i grön grupp. Det såg jättestabilt ut i pass efter pass men hornen växte och det gick fortare och fortare.
Visst, misstag gör vi alla och det måste vi tillåta. Jag tycker din vurpa var en sån där fjollvurpa som går under beteckningen "learning by doing" men ska man verkligen köra med knäskrap i grön grupp? Du ska dessutom vara glad att soft fencen var monterade. Det hade sannolikt blivit värre om du brakat in i ett naket räcke.

Sen får jag berömma lite också. Du kör snyggt och hade ett gott humör efter vurpan, all heder! :)

Maverick_ou812 som stod i torn 10 och tillsammans med Tsunami hjälpte dig resa hojen upp.
 

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Skurup
Hoj
ZX-636R ´04
Maverick_ou812 skrev:
2219988 Alltså SanneJ... nu får du bli förbannad på mig om du vill men en liten fråga? Om man blir förvånad när man helt plötsligt knäskrapar, har man inte kört lite över sin förmåga då?
Kanske det-men hur skulle jag kunna veta hur jag ville reagera :va Hade såklart trott, att jag skulle reagera annorlunda, men sån gik det inte :rolleyes: Knäskrap har väl heller inte altid nåt med fart att göra väl? Det var ju i en långsam kurva...
Jag blir inte förbannad ;) man får säga vad man vill-tycker jo själv det var tämligen fjollig :huvet
Tack för hjälpen då -och berömmet :nicka Var verkligen glad för att jag kunne åka igen efter hojen hade fått lite silver tape :Bugar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
-Z- skrev:
2218006
Förslag: Efter en marksyning/avåkning, så samlar en instruktör genast in den drabbade + de närmaste vittnena och går igenom vad som hände och varför. Innan nästa körpass startar så samlas gruppen, t.ex. genom att instruktören 5 min innan gruppbyte viftar med en "samling/genomgångsflagga" tillsammans med färgen på gruppen och berättar vad som hänt.
Detta ger också krascharna möjlighet att dela med sig av sin erfarenhet + det ger högre medvetenhet om vad som händer på banan. Nu ser man bara: Jaha gul flagg, och så hör man något löst rykte om någon som slirat omkull på en fågelskit i dammaböjen, vilket snabbt glöms eller förträngs. "Nej det händer inte mig. Jag kan inte krascha..."

Att omedelbart ta upp det med den som vurpade är kanske inte alltid jättebra, inte i grupp i alla fall.
Dock så är det nog inte fel om vurparen och kanske en instruktör går igenom vad som hände, där den vurpade står för beskrivningen och vad han/hon TROR gick fel.
Till att börja med, sedan kan instruktören fylla i med information om vurparen inte har uppfattat alla detaljer i "felet".
Kanske att vittnena breifar Insruktören - tror det är enklare att bara ha en att gå igenom med än en "hel drös" människor.

Det tog mig ett extra pass att inse vad som gick fel när jag vurpade, de första minutrarna tillbaka gjorde jag analysen.
- Det var blött, det var felet.
men, när jag fått köra en runda till och tänkt igenom allt igen, inser jag att det blöta var bara en del av felet och det stora missen var helt enkelt att inte ta ut till vänster tillräckligt (i dammkurvan) och därigenom få en fin kurva igenom kurvan, utan just detta varvet gick jag in lite för snävt och i det blöta blev det för hård belastning på greppet. Detta kunde lika bra ha hänt på torr väg, så felet var i stort inte vatten relaterat utan i hur jag valde att attakera denna kurvan.

Nu är det ju sällan som man kan fortsätta köra efter en vurpa, så en debreifing med en Instruktör tycker jag hade varit super.
Sedan efter det, då hade jag varit beredd på att "gå publikt" med min nya erfarenhet.

Och, jag håller med, låt oss vända denna diskussionen till en possitiv grej :tummenupp
 

=MAVIA=

Strunt i Stunt
Gick med
18 Aug 2005
Ort
På rätt sida gränsen
Hoj
Ducati Hyperstrada -13, BMW F800R -10
Att detta är rätt forum att diskutera SSEMSE:s bankörningar på ställer jag mig tveksam till. Då det har en tendens till att bli ren pajkastning tillslut på öppna forum (ex. att det är danskens fel etc).
Upplever det ganska ironiskt också, då man på samma forum kan läsa om vansinneskörningar på allmän väg +200 km/h, bakhjulsåkning på Sjöborakan osv. Av ibland samma personer som här förgrymmas över den dåliga disciplinen på bankörning med trafik på ett håll!
Visst något måste kanske göras för att öka säkerheten. Tror säkert SSEMSE:s styrelse sitter och filar på en bra lösning som kommer att passa oss alla, för att höja säkerhetsnivån ett par snäpp inför framtiden. Men det är trots allt den enskilde individen som måste ta sitt ansvar som deltagare på dessa körningar.
Förresten är det bara jag som funderat på varför så många monterat krashpuckar, krashkåpor osv. om man nu ändå inte tänkt klota med bågen.

Mvh, så ses vi lite positivare, lite säkrare, lite lugnare nästa körning! :)
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
=MAVIA= skrev:
2220357 Förresten är det bara jag som funderat på varför så många monterat krashpuckar, krashkåpor osv. om man nu ändå inte tänkt klota med bågen.
Veckans mest meninglösa textbit står ovan. :va

Varför ha ryggskydd om man inte ändå tänkt klota?
Varför ha helförsäkring om man inte tänkt klota?
Varför ha kondom?
Varför ha solkräm?
Varför ha ........
 

=MAVIA=

Strunt i Stunt
Gick med
18 Aug 2005
Ort
På rätt sida gränsen
Hoj
Ducati Hyperstrada -13, BMW F800R -10
Mr K skrev:
2220587 Veckans mest meninglösa textbit står ovan. :va

Varför ha ryggskydd om man inte ändå tänkt klota?
Varför ha helförsäkring om man inte tänkt klota?
Varför ha kondom?
Varför ha solkräm?
Varför ha ........

Det är ju det jag försökte ironisera om. Alla dessa attribut monterar vi för att vi är medvetna om risken att gå omkull. Vi är naturligtvis rädda om bågen, om oss själva och andra på banan. :tummenupp
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
=MAVIA= skrev:
2221022 Det är ju det jag försökte ironisera om. Alla dessa attribut monterar vi för att vi är medvetna om risken att gå omkull. Vi är naturligtvis rädda om bågen, om oss själva och andra på banan. :tummenupp
Ironi är svårt i textbaserad form om man inte förtydligar det med lite smajlisar eller dyligt. Isåfall ber jag om ursäkt om jag verkade barsk.
 

=MAVIA=

Strunt i Stunt
Gick med
18 Aug 2005
Ort
På rätt sida gränsen
Hoj
Ducati Hyperstrada -13, BMW F800R -10
Mr K skrev:
2221097 Ironi är svårt i textbaserad form om man inte förtydligar det med lite smajlisar eller dyligt. Isåfall ber jag om ursäkt om jag verkade barsk.
Det är lugnt! :pannkyss Vi är ju ändå idiotförklarade alla så jag räknade inte med att någon skulle fatta. :rofl

Så till ett konkret förslag att ta till styrelsen. Kanske skulle man dela upp oss i fyra grupper vid varje körtillfälle på SRW. Grön, Gul, Röd och Vit. Dra ner antalet till 20 i varje grupp (då får ändå 5 st. fler plats varje söndag utöver idag). Visserligen lite mindre körtid per grupp, men den har ändå inte varit så hög p.g.a. alla avåkningar i år, som någon räknade ut här ovan. Så kanske man slipper stressa folk att välja en snabbare grupp än lämplig. Kan kanske vara värt att prova vid ett par tillfällen till en början.

Även förra året körde folk av på de första uppvärmningsvarven. Antalet avåkningar totalt har jag ingen aning om. Men den största skillnaden jämfört med 2005 och detta är min högst personliga åsikt. Det är att grupperna är mycket ojämnare i år. Får man bort stress och hets så kanske mycket är löst.

Men, vad vet jag..... :confused:
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
PutteLiten skrev:
2220287
- Det var blött, det var felet.
men, när jag fått köra en runda till och tänkt igenom allt igen, inser jag att det blöta var bara en del av felet och det stora missen var helt enkelt att inte ta ut till vänster tillräckligt (i dammkurvan) och därigenom få en fin kurva igenom kurvan, utan just detta varvet gick jag in lite för snävt och i det blöta blev det för hård belastning på greppet. Detta kunde lika bra ha hänt på torr väg, så felet var i stort inte vatten relaterat utan i hur jag valde att attakera denna kurvan.
Underlaget är aldrigt felet, man får anpassa sin körning efter det (som om du inte visste det :) ). Just när det är blött handlar det om att köra väldigt mjukt o följsamt och öka tempot långsamt. Väldigt bra träning inför torrkörning, för kör du likadant i torrt, då är du på rätt väg.

=MAVIA= skrev:
2220357 Att detta är rätt forum att diskutera SSEMSE:s bankörningar på ställer jag mig tveksam till. Då det har en tendens till att bli ren pajkastning tillslut på öppna forum (ex. att det är danskens fel etc).
Upplever det ganska ironiskt också, då man på samma forum kan läsa om vansinneskörningar på allmän väg +200 km/h, bakhjulsåkning på Sjöborakan osv. Av ibland samma personer som här förgrymmas över den dåliga disciplinen på bankörning med trafik på ett håll!
Visst något måste kanske göras för att öka säkerheten. Tror säkert SSEMSE:s styrelse sitter och filar på en bra lösning som kommer att passa oss alla, för att höja säkerhetsnivån ett par snäpp inför framtiden. Men det är trots allt den enskilde individen som måste ta sitt ansvar som deltagare på dessa körningar.
Förresten är det bara jag som funderat på varför så många monterat krashpuckar, krashkåpor osv. om man nu ändå inte tänkt klota med bågen.

Mvh, så ses vi lite positivare, lite säkrare, lite lugnare nästa körning! :)

Jag tycker ändå att diskussionen här har varit hyfsat nyanserad. Det behövs en reaktion och en uppryckning. Så är det bara.
Som du kanske märker så är respekten för Sydskånes Emses regler större än för trafikreglerna. :D Sen är det inte Sjöborakan vi diskuterar i den här tråden, det är beteendet på Sturup. Så släpp gärna det andra.

Att förutsätta att Sydskånes styrelse ska fila ihop en lösning är en rätt trist inställning. Det här är en FÖRENING! Verksamheten beror i stort på ideel verksamhet ifrån många eldsjälar. Att då sitta på röven o tro, "det löser dom". Det är rätt kass faktiskt. Fundera lite istället och försök fundera på lösningar.

Visst, styrelsen kommer säkert med en lösning, men är du så säker på att det är den bästa lösningen? Hjälp till o försök påverka istället!
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
=MAVIA= skrev:
2221486 Det är lugnt! :pannkyss Vi är ju ändå idiotförklarade alla så jag räknade inte med att någon skulle fatta. :rofl

Så till ett konkret förslag att ta till styrelsen. Kanske skulle man dela upp oss i fyra grupper vid varje körtillfälle på SRW. Grön, Gul, Röd och Vit. Dra ner antalet till 20 i varje grupp (då får ändå 5 st. fler plats varje söndag utöver idag). Visserligen lite mindre körtid per grupp, men den har ändå inte varit så hög p.g.a. alla avåkningar i år, som någon räknade ut här ovan. Så kanske man slipper stressa folk att välja en snabbare grupp än lämplig. Kan kanske vara värt att prova vid ett par tillfällen till en början.

Även förra året körde folk av på de första uppvärmningsvarven. Antalet avåkningar totalt har jag ingen aning om. Men den största skillnaden jämfört med 2005 och detta är min högst personliga åsikt. Det är att grupperna är mycket ojämnare i år. Får man bort stress och hets så kanske mycket är löst.

Men, vad vet jag..... :confused:


Intressant förslag! Bra!!!
Tyvärr funkar det inte. Vi har försökt att ha grön grupp, dvs långsam. Men ingen anmäler sig till den. Eller för få. Vilket innebär att vi får inte en full grupp med dom som borde/vill köra där.
Skulle vi då köra med det, så skulle det bli platser lediga. Platser som då norpas av snabbare förare som (är idioter) inte förstår bättre utan kör som dom brukar i den gruppen trots att den är grön. Att dom inte bryter mot någon egentlig regel men beter sig som "mindre intelligenta varelser", verkar inte gå fram... Tyvärr.

Fast
 

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
ZXR 750
PutteLiten skrev:
2220287 Att omedelbart ta upp det med den som vurpade är kanske inte alltid jättebra, inte i grupp i alla fall.
Dock så är det nog inte fel om vurparen och kanske en instruktör går igenom vad som hände, där den vurpade står för beskrivningen och vad han/hon TROR gick fel.
Till att börja med, sedan kan instruktören fylla i med information om vurparen inte har uppfattat alla detaljer i "felet".
Kanske att vittnena breifar Insruktören - tror det är enklare att bara ha en att gå igenom med än en "hel drös" människor.
:tummenupp
Precis så jag menade. Ursäkta om jag uttryckte mig oklart.
 

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
ZXR 750
CorbenDallas skrev:
2221686 Intressant förslag! Bra!!!
Tyvärr funkar det inte. Vi har försökt att ha grön grupp, dvs långsam. Men ingen anmäler sig till den. Eller för få. Vilket innebär att vi får inte en full grupp med dom som borde/vill köra där.
Skulle vi då köra med det, så skulle det bli platser lediga. Platser som då norpas av snabbare förare som (är idioter) inte förstår bättre utan kör som dom brukar i den gruppen trots att den är grön. Att dom inte bryter mot någon egentlig regel men beter sig som "mindre intelligenta varelser", verkar inte gå fram... Tyvärr.

Fast

4 grupper är kanske inte så fel. Föreningen har funnits ett tag nu och de flesta börjar bli lite varma i kläderna (kanske inte märks :rolleyes: ), men om det inte blir fullt i den gröna och det är så ojämt i den gula, kanske det är dags för 1 vit, två röda och en gul varje körning, för att lugna ner hetsen i den gula lite.
Nu när det är så ljust kanske man kan förlänga banhyran lite med den extra inkomsten, för att kompensera förlorade körpass? Det är ju dessutom mycket högt tryck på att få plats på körningarna.

När det blir mörkare igen, så sänker man priset något och man får leva med ett körpass mindre.
Bara lite fria funderingar...
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Eftersom det är svårt att fylla de gröna platserna på körningarna så kan man kanske slå samman introduktionen med grön grupp?

Om man tar in text 5-10 förare per introduktion så kan en eller två föråkare ta hand om dessa utan att störa oss som kör i grön grupp. De senaste introduktionerna har slutat som grön/gul grupp efter de första två rundorna så det hade nog varit en mjukstart för alla nya. En ledare kör före gruppen och en i slutet av gruppen. Då kan sisteåkaren snabbt avgöra i vilken grupp dessa förare bör köra i och föreslå för den nya så att de anmäler sig till rätt grupp i framtiden.

Är det små introduktionsgrupper kan vi andra köra om dessa på raksträckor utan att störa dem och vi kommer inte att vara i vägen för varandra.

Då tror jag att man enklare fyller en hel grupp och att undviker att anmäla sig till dessa grupper bara för att få köra. Vi kan ha både gröna grupper och introduktion lite oftare så att vi inte hinner bli ringrostiga mellan körningarna.

Jag är inte snabb men jag blir snabbare!
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Det jag saknar är feedback, i klartext, på dem avåkningar soom har skett. Som det är nu, hör man massa rykten om vem, vad, hur, varför osv osv. Detta lär man sig inte mkt av. Dett har nog sagts tidigare i tråden men men.

Själv tycker jag inte det gör ngt att "min" olycka diskuteras tex på hemsidan för att andra skall ta lärdom(har iofs inte åkt av ännu...men om det skulle hända) En summering på hemsidan över körningens avåkningar, tycker jag hade varit bra. Men detta kanske tar får mkt tid o resurser. Inte bara en dialog mellan instruktör och avåkare, andra skall ju ta lärdom. Inte personbaserat alls, utan en reflektion över olyckan i sak.

Själv har jag ingen aning om hur olycksbilden ser ut för dem 18 olyckor som har hänt.

Som vanligt avslutar man traditionsenligt: a va fan, vet inte om detta var genomtänkt egentligen, glöm vad jag sagt eller nått :gnissla
 

Robz

Guest
Återigen - för mycket fokus (enligt min personliga uppfattning) ligger på att separera snabba från långsamma i denna debatt! Självklart skall man dock köra i "rätt grupp".
Huvudproblemet är fortfarande körning över sin förmåga. Mig veterligen har ingen vurpat pga en sabb passering (men väl nära pga klantiga försök till passeringar). 3 grupper räcker och passar tidsschemat, det viktiga är att alla skall förstå att det inte är TÄVLING!!

Möte kommer att hållas på Söndag med alla Depåchefer och Instruktörer - er det gäller, KOM DIT!!!
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
PGH skrev:
2224406 Det jag saknar är feedback, i klartext, på dem avåkningar soom har skett. Som det är nu, hör man massa rykten om vem, vad, hur, varför osv osv. Detta lär man sig inte mkt av. Dett har nog sagts tidigare i tråden men men.

Själv tycker jag inte det gör ngt att "min" olycka diskuteras tex på hemsidan för att andra skall ta lärdom(har iofs inte åkt av ännu...men om det skulle hända) En summering på hemsidan över körningens avåkningar, tycker jag hade varit bra. Men detta kanske tar får mkt tid o resurser. Inte bara en dialog mellan instruktör och avåkare, andra skall ju ta lärdom. Inte personbaserat alls, utan en reflektion över olyckan i sak.

Själv har jag ingen aning om hur olycksbilden ser ut för dem 18 olyckor som har hänt.

Som vanligt avslutar man traditionsenligt: a va fan, vet inte om detta var genomtänkt egentligen, glöm vad jag sagt eller nått :gnissla

Nädå, det är intressant spånande. Jag har själv tänkt i samma tankebanor. Vi får se vad det blir av det.

Robz skrev:
2225292 Återigen - för mycket fokus (enligt min personliga uppfattning) ligger på att separera snabba från långsamma i denna debatt! Självklart skall man dock köra i "rätt grupp".
Huvudproblemet är fortfarande körning över sin förmåga. Mig veterligen har ingen vurpat pga en sabb passering (men väl nära pga klantiga försök till passeringar). 3 grupper räcker och passar tidsschemat, det viktiga är att alla skall förstå att det inte är TÄVLING!!

Möte kommer att hållas på Söndag med alla Depåchefer och Instruktörer - er det gäller, KOM DIT!!!

Jag håller med dig. Bokningar i fel grupp ÄR ett problem. Men jag tror inte heller det har något med avåkningarna att göra. Inte i det stora hela i alla fall.
Det stora problemet ligger i attityd. Precis som vanligt när det gäller sporthojsåkare, tyvärr.
 

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
PGH skrev:
2224406 Det jag saknar är feedback, i klartext, på dem avåkningar soom har skett. Som det är nu, hör man massa rykten om vem, vad, hur, varför osv osv. Detta lär man sig inte mkt av. Dett har nog sagts tidigare i tråden men men.
Håller fullständigt med.
Jag har stått flaggvakt ett par gånger och inte ens då vet man vad som händer.
Hade varit bra att summera olyckorna och inför nästa körning ha en genomgång av vad som hänt.
Med tanke på väntetiderna efter bilarna så hade vi kunnat ha ordentliga genomgångar och analyser.
Var det kalla däck, felaktig omkörning, fel spårval, maskinella fel som orsakade klotningen?
Föråkare under uppvärmningsvarven tycker jag också är en bra ide. Hamnade själv först i en mindre grupp på gul körning och jag kände att jag hade svårt att hitta en "lämplig" hastighet för uppvärmning.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top