insugsgummin!

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
har rivit hojen lite lätt för att åtgärda/bygga om lite smågrejor, märkte att jag hade lite problem att få siliconslangarna mellan förgasare och plenum att sitta kvar, dom hade halkat efter lite på 2 cylindrar å jag misstänker att det läkt lite. dessutom tog det ca en halv dag att få dit dom sist för det var så jla tight pga att siliconslang med 60mm innermått är för tjock, 5mm tror jag det är!

vad har ni andra för gummi mellan plenum och gasare? är det vanligt gummi till marklunds kit? hade varit kanon om det gick att hitta någon tålig slang som hade 3-4mm väggar,

tacksam för lite hjälp //// magnus
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vanlig sikikonslang och vanlig lastbilskylarslang. Har man inte spår svarvade eller rillad kant kan det vara knökigt att få det att sitta kvar. Vanligaste felet man gör är att dra åt för hårt så att man pressar slangklämman ut över rörets kant och det släpper.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
andersbrink skrev:
2212565 Vanlig sikikonslang och vanlig lastbilskylarslang. Har man inte spår svarvade eller rillad kant kan det vara knökigt att få det att sitta kvar. Vanligaste felet man gör är att dra åt för hårt så att man pressar slangklämman ut över rörets kant och det släpper.

jag behöver en tunnväggig slang för att kunna dra fast den ordentligt, mina klammer sitter inte på plats i dagsläget, ska ringa marklund i morrn å kolla vad han använder till sina satser. om ingen annan kan svara på det förståss?
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
madmagnus skrev:
2212606 jag behöver en tunnväggig slang för att kunna dra fast den ordentligt, mina klammer sitter inte på plats i dagsläget, ska ringa marklund i morrn å kolla vad han använder till sina satser. om ingen annan kan svara på det förståss?

Finns en blåsiliconslang som är ganska tunn enlagers tror jag,om jag inte minns fel så handlade jag av STT.

Ta inte en slang som är för liten, det var väl därför som du fick hålla på en halv dag med monteringen..

Bättre att du tar en slang som du får dit under kontollerade former och kan dra slangklämmorna när du vet att slangen är på plats. Om du har lite taskigt med plats för klämmorna så finns det klämma på meter vara i RF som är smalare än de vanliga, jag kan titta imorgon vad de heter om du vill.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Färnbo skrev:
2213754 Finns en blåsiliconslang som är ganska tunn enlagers tror jag,om jag inte minns fel så handlade jag av STT.

Ta inte en slang som är för liten, det var väl därför som du fick hålla på en halv dag med monteringen..

Bättre att du tar en slang som du får dit under kontollerade former och kan dra slangklämmorna när du vet att slangen är på plats. Om du har lite taskigt med plats för klämmorna så finns det klämma på meter vara i RF som är smalare än de vanliga, jag kan titta imorgon vad de heter om du vill.

siliconslangen sitter på plats men det blir dåligt med utrymme för klammer mellan slangarna, framförallt mot förgasarna är det bekymmer! har letat efter såna tunna klammer men inte hittat några än...
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
madmagnus skrev:
2214099 siliconslangen sitter på plats men det blir dåligt med utrymme för klammer mellan slangarna, framförallt mot förgasarna är det bekymmer! har letat efter såna tunna klammer men inte hittat några än...

Klämman heter SB-Multi-Spend finns iaf på HJ-Hyudralik i Fagersta.
En vanlig klämma är ca 12 i bandet och 16 i låsanordningen, SBn är ca 8 resp 11.
Har du "hängslen" på pleniumet så att slangarna inte behöver ta hand om dragkraften ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top