pensonärer största faran i trafiken?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Hej, har precis kommit hem från en tur med hojjen...
har nog aldrig varit så nära att smälla innan det här...
ligger i cirka 100 efter en bil med god marginal (mer än 3sek) och bakom mig har jag två bilar.
Mitt i en skymd kurva får den ena bilen för sig att köra och jag hinner uppfatta det i backspegeln. efter att den bilen har kört om så tittar jag igen i backspegeln för att se om gamlingen var kvar (han hade legat slickat precis i röven på mig en stund) han var inte kvar, jag tittar åt vänster och bara ser hur en bildörr kommer närmare mig pga att idioten körde om trots möte! Jag blev tvungen att gå ut på vägrenen för att inte bli påkörd.
Törs knappt tänka på vad som skulle ha hänt ifall jag inte upptäckte att killen höll på o köra om!

Det första jag gjorde av ren ilska var att köra ikapp gubben och lägga mig precis i röven och blinkade med heljusen och tutade, sedan pekade jag mot hjälmen, och låg där en stund. sedan höll jag avståndet. Jag vet inte om detta var väldigt omoget men det kändes väldigt rätt att gjöra det!

Jag skulle inte vilja köra ihjäl mig för att en pensionär inte ska frontalkrocka i 100 ialla fall!

Så ta det lungt i trafiken! och ha en trevlig pingst för nu ska jag till Örebro! :tummenupp

(finns säkert X-antal stavfel m.m Klaga inte :7peta )
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
!ante skrev:
2208735 Hej, har precis kommit hem från en tur med hojjen...
har nog aldrig varit så nära att smälla innan det här...
ligger i cirka 100 efter en bil med god marginal (mer än 3sek) och bakom mig har jag två bilar.
Mitt i en skymd kurva får den ena bilen för sig att köra och jag hinner uppfatta det i backspegeln. efter att den bilen har kört om så tittar jag igen i backspegeln för att se om gamlingen var kvar (han hade legat slickat precis i röven på mig en stund) han var inte kvar, jag tittar åt vänster och bara ser hur en bildörr kommer närmare mig pga att idioten körde om trots möte! Jag blev tvungen att gå ut på vägrenen för att inte bli påkörd.
Törs knappt tänka på vad som skulle ha hänt ifall jag inte upptäckte att killen höll på o köra om!

Det första jag gjorde av ren ilska var att köra ikapp gubben och lägga mig precis i röven och blinkade med heljusen och tutade, sedan pekade jag mot hjälmen, och låg där en stund. sedan höll jag avståndet. Jag vet inte om detta var väldigt omoget men det kändes väldigt rätt att gjöra det!

Jag skulle inte vilja köra ihjäl mig för att en pensionär inte ska frontalkrocka i 100 ialla fall!

Så ta det lungt i trafiken! och ha en trevlig pingst för nu ska jag till Örebro! :tummenupp

(finns säkert X-antal stavfel m.m Klaga inte :7peta )


Mm rättså klassiskt... Enda sättet att överleva i trafiken som Motorcyklist, är att ta för givet att alla som kör bil är dumma i huvudet. Finns inget bätter sätt.
Det som hände för dig kan också hända om man inte ligger tillräkligt långt ute i i sin väggrenen så när en bil ska köra om så byter han inte ens väggren... Utan kör tajt tjat förbi. Inte så trevligt det heller. Jag ligger alltid en bra ut på min egen väggren så att man tar lika mycket plats som en bil. Vet att trafikskole lärare inte tycker om det men det är bättre än när någons farfar håller på och präja ut dig.

Det var inte omoget att du körde ifatt honom och vissade vad du tyckte om saken. Bilister behöver bli lite utskällda. :tummenupp.
Hoppas du inte behöver vara med om det igen.
Ha det kul i Örebro :)
 
Last edited:

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
!ante skrev:
2208735
Det första jag gjorde av ren ilska var att köra ikapp gubben och lägga mig precis i röven och blinkade med heljusen och tutade, sedan pekade jag mot hjälmen, och låg där en stund. sedan höll jag avståndet. Jag vet inte om detta var väldigt omoget men det kändes väldigt rätt att gjöra det!


Obehaglig upplevelse, men du hanterade situationen bra. Vet att jag förmodligen hade gjort nåt värre. Nån som läst don_tomazos tråd om killen som sparkade in någon idiots bildörr på nynäsvägen? :näsblod
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Trashcan skrev:
2210597 Obehaglig upplevelse, men du hanterade situationen bra. Vet att jag förmodligen hade gjort nåt värre. Nån som läst don_tomazos tråd om killen som sparkade in någon idiots bildörr på nynäsvägen? :näsblod


Det kanske var kettinggänget.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top