Tack för 3 underbara dagar på Gotland Ring

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det är nästan så vi inte finner ord för att tacka alla som vart med och gjort dessa tre dagar helt underbara. Alla instruktörer som alltid finns där och ger oss alla som vill ha hjälp sitt stöd. Alla deltagare som kör dessa dagar och som man även får trevlig tid i depån med och kvällar. All personal i Actionpics som ställer upp i vått och torrt. Ett tack även till ambulanspersonalen som var på plats och var mycket professionella.

En sak är säker, dessa dagar på Gotland Ring med hela detta gäng människor vill vi inte vara utan, så visst kör vi på igen nästa år. :tummenupp

Bilder kommer upp på www.actionpics.se samt några smakprov här på sporthoj. Dock har Badtoy över 3000 bilder att bearbeta. Men var lugna, det kommer.

Det är inte bara körningen man kommer ihåg från dessa dagar, det finns så mycket mer….


- Som att vår ena instruktör Lars (Dino) blev pappa på Gotland. Lars höggravida flickvän och deras 2 åriga dotter fanns med på Gotland men på lördagen blev det inte en tur till Gotland Ring, utan till Gotlands BB. När den lilla nyfödda Lilly kom till Gotland Ring dagen efter var hon inte ens ett dygn. Här har vi nog en framtida ”Rossalina”
Grattis till Lars och hans familj.

- Att Actionpics tagit fram ett beslut om två ”vandringspriser” som kommer delas ut efter alla bandagar i år som Actionpics har. 1. Duracell-instruktören (för den mest intensivaste instruktören på banan). 2. Actionpics egen designade stödhjul (”faller” man ofta är risken att man kan få dessa fina monterade på sin hoj).

- Att få höra över 100 mc förare sjunga ja må hon leva (vilket jag vill tacka er en extra gång för)

- Få se en deltagare gå från osäker och vilse på banan till FAST i bankörningsträsket.

- Mitt i ett kalkland ute mitt i ingenstans med över 100 mc förare dyker en hund upp och jagar bakhjulen på mc som kör på banan.

- Joppe/Dawan som har motgångar utan dess like men ändå med glatt humör infinner sig på Gotland Ring. Som även är glada trots att motgångarna fortsatte på vägen hem.

- Alla hjälpsamma, glada och vänliga personer

STORT TACK alla för dessa otroligt härliga dagar på Gotland Ring.

/Liwa1, Nitrous & hela Actionpics Crew


PS Nästa års motto/mantra lyder ”jag har tankat min hoj, jag har tankat min hoj, jag ska inte få soppatorsk ute på banan” :)
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
tack för 3 fina dagar, kul körning, bra organiserat, hoppas man fastna på nån bild iaf :)
 

pegman

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2003
Ort
nyk
Hoj
Aprilia Tuono 1000R -04
Tack som bara den !!! :bow
Bättre banhelg än så här kan inte va lätt att hitta!
Banan,vädret,deltagarna, och ni arrangörer...SUPERNAJS !
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tusen tack till er för en riktigt super-najs helg.

Jag är kanon-nöjd även fast det blev lite mer "depå-tid" för mig än planerat. Det tror jag intygar hur roligt och trevligt vi har på era banåkningar. Riktigt bra arrangerat.

:krama :2cool
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Skitrolig helg verkligen, men den där instruktören på den oranga gräsklipparen måste ju lära sig att tanka hojen innan han lånar ut den :tungan

Duracellkaninenpriset, vann jag denna gången då eller? :banana

/ Jens - gräsklipparinstruktör med oljeläcka!
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kanonbra dagar! Fick träffa massa nytt folk och en del gamla bekanta och kört så mycket bana att jag hoppade över träningen på Falken idag :) Hoppas vi ses igen vid nästa tillfälle! :tummenupp
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Tackar för väldigt rolig helg, mycket körning vart det och bra väder!
Extra tack till Affe som hjälpte mig med däcksbyte.

/N
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tack för en kanonhelg. Är slut i kroppen och sömnen blev det väl sådär med, men jäklar vad skoj :)
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
....kan bara stämma in i lovsången om både arrangemanget och banan, riktigt kul och träffa så mkt härliga människor vilket gjorde livet som instruktör lekande lätt alla tre dagar i sadeln :) Mera mera mera..... :tummenupp
 

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
Japp tusen tack för ett störtskönt arrangemang.
Tycker att det är otroligt trevligt med såpass många tjejer i denna annars ganska mansdominerade fritidssyssla, och ni är ju duktiga också! :tummenupp

Hoppas det gick bra för personen som inte kunde åka båge från banområdet!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Jahopp.. ser ut som man får sitta och uppdatera Sporthoj.com var femte minut en hel kväll även nästa år då platserna släpps :hihi
 

Dino

...
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Orange
En lite annorlunda banhelg.
Laddade som vanligt med däckkrängning innan för att slippa tappa värdefull bantid, på med kraschkåpor (nej, jag har inte klistrat på "46" själv) på nyförvärvet, dreva om, puckar på etc etc. Jo just det, skrev in "oss" på Visby lasarett också ifall att det skulle ske en för tidig förlossning under helgen...

Lastade in hojen i Sandstreams buss och extrafälgar samt resten av raceattiraljerna i Max dylika. Så bar det av, upp till Fårö på torsdag där vi möttes av doften av nygrillade kycklingfileer (tack Mange&Nina!).

Tidigt morgonen därpå susade vi iväg till färjeläget för att ta oss tillbaks till öijn. Mötte upp Max som packat ur bussen för att slagga i den utanför grinden till GR (han kom med nattfärjan).

Obligatorisk genomgång på banan (inte frukten) och sedan började körningen. En förmiddag senare var mitt sprillans nya supercorsa tvärslut trots däckvärmare, bakdämparen verkar inte avsedd för bankörning direkt. Vände däcket och mixtrade till fjädringen till det mjukaste för att se om det räckte för att spara däck men inte, hajfenor direkt och 1600:- senare satt man och funderade på vem som sa att Honda var racing? (Öhlinare beställt). Dagen närmade sig sitt slut och Robso tittade förbi och tipsade om att jag kunde labba lite med däckstrycket för hans däck hade svårt att få upp temp. Bra det testar jag imorrn tänkte jag men så blev det inte riktigt...

05:00 dagen därpå (lördag) vaknade jag upp av att min underbara sambo säger: "jag tror att vattnet har gått!". Upp och käka frukost och ringa till Förlossningen. Fick tid klockan åtta för CTG-test mm där sjukhuspersonalen konstaterade att vi nog inte borde åka tillbaks till Gotland Ring igen för det kunde gå ganska snabbt som andragångsföderska.
Däremot rekommenderade de en tur i soldränkta Visby och ta en glass.

Sagt och gjort, efter en liten tur i Visby med tillhörande marängswiss på glassmagasinet kände Yvette (sambon) att det nog var dags! In i kärran iväg till sjukhuset, ringde Perra(Sandstream)&Maria som var på Gotland Ring, vi behövde någon som kunde hålla koll på Maya (vår snart-2-åring) under själva förlossningen. 45 minuter senare dyker de upp och 1 timme efter det blir man tvåbarnsfar (smaka på ordet tvåbarnsfar, snacka om vuxenpoäng nästan som Volvo kombi!)

Allmänt glädjerus under återstoden av lördagen och lagom till lunch på söndag var vi på väg upp till ringen igen. Hann med några pass och som en liten bonus fick man ett pass på Marcus(Nitrous) hoj, det kallar jag RACE-hoj! En fröjd att köra!

Jättetack till Perra&Maria som gjorde helgen möjlig, Lillan&Marcus för ett strålande arrangemang, Max för alla glada skratt (och för att Maya numera kan säga pappa är dyngrak) och tack till alla spontana grattis från kända och okända figurer!

...och inte minst, STORT tack till Förlossningen på Gotlands lasarett!

Till min nyfödda dotter Lilly vill jag passa på att säga, om man ska komma först över mållinjen får man inte tjuvstarta! :)

/Dino
 

Bifogat

  • PICT3994_25.JPG
    PICT3994_25.JPG
    89.4 KB · Visningar: 83
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top