Triumph Sprint ST tråden

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Tjena på er gubbar och gummor!

Någon som har bytt pipor på Trajjan (05 och uppåt)? I såfall vilken rekommenderar ni?

Har hittat flera olika varianter:

Trident
D&D
IXIL
Two bros
TOR (original för off-road)

Trident verkar vara vettigast, då jag läst att dom är godkända i Storbritannien och EU. D&D är riktigt snygga, men troligtvis inte godkända, och troligtvis resten av gänget. Vill helst få så mycket effekt och lite vikt som möjligt! :)

Övrigt vettigt som man kan göra med hojen för att lättare vikt och få bättre effekt?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Kollade på triumphrat.net och de verkar inte få nån effekthöjning i sina hojar, eller så är de inte särskilt intresserade. Vet ni, går det att få mer än 125 hkr ? Nån på blocket hävdade 140+ hkr i sin speed triple med k&n filter, mapping och zard slipon, kan det stämma ?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Kollade på triumphrat.net och de verkar inte få nån effekthöjning i sina hojar, eller så är de inte särskilt intresserade. Vet ni, går det att få mer än 125 hkr ? Nån på blocket hävdade 140+ hkr i sin speed triple med k&n filter, mapping och zard slipon, kan det stämma ?

Jag hade 127 på slangen på min speed tripel -07 med full arrow racing system och kn filter med ommappning
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Hugger

Jag har sett ett par olika sorter
men är det nån här som har monterat en.

Skulle vilja höra om passform, pris och kvalitet.

Ni som byter ljuddämpare,
ställer ni om insprutningen också?
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
nu är 05an borta (skroten) =( men jag har varit helnöjd med den så valet föll på en ny sprint -10... =)) :tummenupp
Det följer med sido väskor när man köper dom, men jag tänker sälja väskorna! så om nån är intreserad, hör av er till mej!!!!
 

Angus

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Hörby
Hoj
2009 Triumph Sprint ST
Har köpt en 09 men den sitter kvar i England tills det blir varmt nog att köra hit den ....
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Jag har sett ett par olika sorter
men är det nån här som har monterat en.

Skulle vilja höra om passform, pris och kvalitet.

Ni som byter ljuddämpare,
ställer ni om insprutningen också?

hej på min -05a monterade jag en hugger som jag köpte på S-racing. den passade ganska bra och gorde ett bra jobb...
jag moterade triumphs effekt dämpare och fick hojen om mappad på triumph center i linköping:tummenupp
 

Carillion

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
2007 Harley-Davidson V-rod
Försäkring

Har kört min -05:a bara 500 mil. Har bara jobbat hela sommaren, inte haft tid. Men jag älskar den så djuuupt och jag ska försöka rasta den lite mera! Det enda jag är sur på är försäkrings-premien hos If som har höjts till cirkus 12000:- vid halvårs-betalning. Ska söka lite efter billigare försäkringar. Nån som har något bra tips?

Jag har en 02:a och betalar 3500:- På moderna försäkringar/Bilsport och mc. Hel/Hel
 

Rullefull

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Borta
Hoj
Bojsänke+ Äventyrare
Ny Sprintare

Blev ägare till en Sprint ST idag :rock
En blå 06;a med hela touringkitet, vilket är vad den ska användas till i f:a hand.
Blir nog kanske någon broms och kurvkurs och ev. någon bandag i långsamma gruppen så småningom under säsongen. Hur funkar den på bana?

Har ju åkt tung custom tidigare och lagt ca 600-1000 mil per säsong.
Nu med ändamålsenlig hoj undrar man hur många servicar man kommer att tvingas göra under säsongen. Kul ska det bli iallafall.

Gratta mig:)/R
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Blev ägare till en Sprint ST idag :rock
En blå 06;a med hela touringkitet, vilket är vad den ska användas till i f:a hand.
Blir nog kanske någon broms och kurvkurs och ev. någon bandag i långsamma gruppen så småningom under säsongen. Hur funkar den på bana?

Har ju åkt tung custom tidigare och lagt ca 600-1000 mil per säsong.
Nu med ändamålsenlig hoj undrar man hur många servicar man kommer att tvingas göra under säsongen. Kul ska det bli iallafall.

Gratta mig:)/R




Hej och Grattis till valet av hoj!! :tummenupp..... Du kommer säkert att bli nöjd! jag är inne på min tredje sprint nu:)
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hej och Grattis till valet av hoj!! :tummenupp..... Du kommer säkert att bli nöjd! jag är inne på min tredje sprint nu:)

Hej,
Då var man också här och spanar lite, valet står mellan en VFR 800 eller en Sprint ST 06-10.

Anledningen till att jag inte väljer sprinten direkt är att det verkar vara så svårt att få tag på slipon, då jag älskar trajja ljuder så vill jag byta direkt i princip, någon som kan rekommendera en UK sida som skickar smidigt utomlands?

Jag har spanat länkarna som var uppe tidigare men det var mest amerikanska så jag blev lite fundersam.

Tacksam för svar så snabbt som möjligt då jag vill bestämma mig relativt fort. :)

Mvh
Micke
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top