Triumph Sprint ST tråden

HASSE HUND

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Ort
Roslagen
Hoj
KTM 950 Adventure S
Sprint ST-07

Hej alla glada Sprint åkare

Skönt att det finns en riktig tråd bland allt annat på SH

Jag såg en sprint ST -08 på Barkarby härrom veckan med vita blinkersglas fram, VAR HITTAR JAG DOM???????

Någon som vet?:confused:
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Har kört min -05:a bara 500 mil. Har bara jobbat hela sommaren, inte haft tid. Men jag älskar den så djuuupt och jag ska försöka rasta den lite mera! Det enda jag är sur på är försäkrings-premien hos If som har höjts till cirkus 12000:- vid halvårs-betalning. Ska söka lite efter billigare försäkringar. Nån som har något bra tips?

Prova ringa o höra med Bilsport o Mc i Växjö. Har min Sprint ST -00 försäkrad där och dom var rätt mycket billigare än IF:s märkesförsäkring
 

Fenri

Högerhandsspastiker
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Vännäs
Hoj
Inte än men snart
Köpa Sprint

Ja då har det kommit till detta...
Jag ska köpa mig en Sprint...
Men då kommer ju nästa steg i processen... Vilken Sprint?
En begad ST, det har jag klart för mig, men det finns ju en hel del att välja på..
Jag tänkte mig en -02 eller nyare (det kom väl en ny motor -02?).
Men eftersom jag är rätt ny på 2-hjulingar över huvudtaget tänkte jag höra mig för lite först..

Vad bör jag titta lite extra på? (fel, brister m.m.)

955 eller 1050?

Hur viktigt är det egentligen med serviceböcker? Folk verkar ju hysteriska på dessa små stämplar vare sig det gäller bilar, motorcyklar eller rymdskepp...
Är det bara jag som själv servar mina egna fordon? :confused:

Talk me out of it eller In to it...

Rock on :yoparty
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Ja då har det kommit till detta...
Jag ska köpa mig en Sprint...
Men då kommer ju nästa steg i processen... Vilken Sprint?
En begad ST, det har jag klart för mig, men det finns ju en hel del att välja på..
Jag tänkte mig en -02 eller nyare (det kom väl en ny motor -02?).
Men eftersom jag är rätt ny på 2-hjulingar över huvudtaget tänkte jag höra mig för lite först..

Vad bör jag titta lite extra på? (fel, brister m.m.)

955 eller 1050?

Hur viktigt är det egentligen med serviceböcker? Folk verkar ju hysteriska på dessa små stämplar vare sig det gäller bilar, motorcyklar eller rymdskepp...
Är det bara jag som själv servar mina egna fordon? :confused:

Talk me out of it eller In to it...

Rock on :yoparty

-05 kom ju den nya sprinten som är en helt ny hoj jämfört med den gamla modellen. Den nya har jag ingen erfarenhet av men jag kör själv en -00 sen 4 år tillbaks o den hojen är jag riktigt nöjd med.

På problemfronten har det varit ganska lugnt. Fick byta nivåmätaren i tanken strax efter jag köpt den. Var tydligen ett vanligt problem att den började läcka in lite bensin sen att den hängde upp sig. Beställde en nivåmätare via mc handlaren o bytte den själv. Inget större ingrepp. Sen har jag fått lämna in den för att släcka motorfelslampan en gång. Inget fel hittades utan det var tydligen nåt spel lampan fått bara.

Den enda gången jag lämnat in Sprinten på riktig service var för att justera ventilerna annars har jag skött dom andra servicarna på egen hand. Varför lägga ut mer pengar än man behöver. Det är ju dyrt som det är att äga hoj.

Har varit iväg på sem i Norge några gånger o Österrike en gång och inte ett problem jag haft då så det har varit en säker reskamrat. Fick sidoväskorna till när jag köpte den o det är en god investering om du menar köra på lite längre turer.

När jag köpte den satt Triumphs egen sportdämpare på men jag tyckte att det var lite för klent ljud så jag investerade i ett Scorpion slip-on sen blev det riktig skönsång.

Lycka till med köpet.

(Har själv sneglat på den nya Sprinten ett tag så vi får se hur länge jag kan hålla mig) :)
 

Fenri

Högerhandsspastiker
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Vännäs
Hoj
Inte än men snart
Låter ju som jag ställt in siktet på en riktigt bra hoj då. :)
Men jag tror inte att jag köper den nyare modellen. Plånboken har ett och annat att säga till om ibland också..
Men tack för tipsen! :)
 

mangomannen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Krstd
Hoj
Triumph daytona 955i
dax att väcka denna tråden, så min fråga är:
Vad kallas eluttaget på en Sprint -04, ser ut som ett vanligt ciggtändaruttag men lite mindre diameter. Såg att detta efterfrågats tidigare o då nämndes kraftuttag, men vetefan om det verkligen heter så..:va
Är det så enkelt att det heter cigguttag mini (12mm)?
 
Last edited:

thePan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
2008, Streetbob!
Glapp vid gas/avslag

Hej på er!

Jag har precis köpt en Sprint ST -08 som gått 600 mil. Det känns som ett glapp när man ska iväg eller släpper på gasen. Känns som om det skulle kunna vara ryckutjämnaren som gör sitt men jag har bara kört med rem tidigare så jag har ingen referens.

Hur känns era hojar?
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Dags att presentera sig i detta forum då jag numera är en lycklig Triumph ägare! =)
Lite dålig fart på forumet tycker jag.

Är det någon som har några tips på var man får tag på utrustning till 1050:n här i Sverige?
Det mesta verkar finnas i England och USA viket kanske inte är så konstigt.
Jag vill byta ut blinkersglasen fram till klarglas, såg att frågan varit uppe tidigare men ingen som svarat?!
Tänkte även byta pipor på den. Någon som provat Trident eller något annat förutom Triumphs effektsystem?
http://www.trident-exhausts.com/page-silencers_sprint-st-1050.php
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Lite tråkigt med en så död tråd ju. :(
Då var man iaf ägare av en Sprint ST 2009 idag =)
 

rille78

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
-09 Honda CB1000r
Lite tråkigt med en så död tråd ju. :(
Då var man iaf ägare av en Sprint ST 2009 idag =)

Håller med dej! bör väl finnas några Sprint ST åkare här??

Grattis till bågen!! Nu blev jag ju lite avundsjuk! ;) Va inne på triumph i lödde för ett tag sen o såg en -09:a...riktigt fin :) mmm
 

rille78

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
-09 Honda CB1000r
Var Servar ni er triumph??

Hej alla, lite död tråd va det ja ;)
Nåväl, tänkte höra med er Sprint ST-ägare eller ja, triumph-ägare överhuvudtaget egentligen.... Var servar ni er hoj??
Vad jag vet finns väl bara Triumph-center i Lödde som är en "auktoriserad" verkstad/dealer. Men är det någon här som har erfarenhet av dom?
Eller finns det någon annan som är kunnig på Triumph?

Hoppas vi kan få lite fjutt på tråden ;)

//Rille
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Hej alla, lite död tråd va det ja ;)
Nåväl, tänkte höra med er Sprint ST-ägare eller ja, triumph-ägare överhuvudtaget egentligen.... Var servar ni er hoj??
Vad jag vet finns väl bara Triumph-center i Lödde som är en "auktoriserad" verkstad/dealer. Men är det någon här som har erfarenhet av dom?
Eller finns det någon annan som är kunnig på Triumph?

Hoppas vi kan få lite fjutt på tråden ;)

//Rille

Jag servar min Sprint på Oves Motor i Olofström o jag är nöjda med dom
 

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Visby
Hoj
Yamaha FZ1-06
Storlek på väskor till sprint1050

Tjena alla glada sprint ägare.

Har en lite undran :: Hur stora är orginal plast värkorna till en Sprint 1050 (hur många liter rymmer dem ),hitta det inte någon stanns.O hur vatten täta är dem..:Bugar:banana

Manus
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Hejsan. Har en Sprint ST -00 som jag har fixat "dubbellyse" fram på. Var bara att
köpa 2st reläer o sätta rätt in så fick jag dubbellyse.
Nu märkte jag att ljustutan
inte fungerar. Hellyset funkar när jag använder helljusknappen men inte ljustutan.
Är det någon här som har haft samma problem eller som vet hur man löser det på ett
smidigt sätt??
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Dags att presentera sig i detta forum då jag numera är en lycklig Triumph ägare! =)
Lite dålig fart på forumet tycker jag.

Är det någon som har några tips på var man får tag på utrustning till 1050:n här i Sverige?
Det mesta verkar finnas i England och USA viket kanske inte är så konstigt.
Jag vill byta ut blinkersglasen fram till klarglas, såg att frågan varit uppe tidigare men ingen som svarat?!
Tänkte även byta pipor på den. Någon som provat Trident eller något annat förutom Triumphs effektsystem?
http://www.trident-exhausts.com/page-silencers_sprint-st-1050.php



hej du gjorde ett bra val:tummenupp det låter sååå nice om din hoj! det blir till att byta mitt triumph effekt mot ett trident!!:) klarglasen finns men jag minns inte vart jag såg dem:va men om jag hittar så hör jag av mej!
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Ingen som är sugen på bytta upp sig till en lite nya Sprint ST :)
Har en -09 med värmehandtag till salu :)
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Så är min Sprint ST ABS till salu... Jag skal jobba i Singapore, så den skal säljas... annans skulle den vära min hoj i många år änu :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top