Triumph Sprint ST tråden

Budde

Som en djävla cowboy-film
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Nannestad / Norge
Hoj
har ingen hoj
Triumph Sprint ST/RS tråden

Har sökt efter vad för typ av 12v-kontakt som sitter på Sprint ST 1050 (se sid 35 i instruktionsboken) har dessvärre ingen bild att lägga upp.
Finns det någon typ av adapter lr kontakt som passar i det utaget så att man kan ladda ex mobilen lr dyl? :va

//Budde
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Budde skrev:
2198899 Har sökt efter vad för typ av 12v-kontakt som sitter på Sprint ST 1050 (se sid 35 i instruktionsboken) har dessvärre ingen bild att lägga upp.
Finns det någon typ av adapter lr kontakt som passar i det utaget så att man kan ladda ex mobilen lr dyl? :va

//Budde
Japp, det finns det.
Enligt uppgift är det samma typ på både BMW och Triumph.
Hör med din handlare eller en tillbehörsaffär (Touringbutiken har vet jag) så fixar dom fram en adapter.
 

Nybörja´n

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
3 pipors Trajja
Tjenärä!
Har nyss införskaffat en Sprint ST -05. OK, vilka fel och brister har den? Jag vet inte, har kört 100 mil och älskar den. Men får ständigt höra att kvalitén är bedrövlig och snart kommer oljan att pissa ur den. Alltså inget konkret. Är det någon som har någon längre erfarenhet av "nya" ST så skulle det vara skönt att kunna ge svar på tal.
 

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST
har haft min i 1900 mil nu.
Tappat tomgången 2 ggr återställs via ngn knappning med triumphs lilla servicetvspel som bara verkstaden har...garanti än så länge.
Svampig frambroms åtgärdad via ett antal luftningar på verkstaden "vanlig2 luftning räckte inte utan de skulle fipplas både här och där.
Vindrutan utbytt via garanti.
Byt olja var 500 mil istället för var 1000 åtminstone på min blir kopplingen lite märklig om jag kör längre på samma olja.
I övrigt tuffar den på.
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hej visst är det en helt underbar hoj!! förra sommaren var jag ner till italien på min 05a... och den gick helt perfekt...
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Nybörja´n skrev:
2371987 Tjenärä!
Har nyss införskaffat en Sprint ST -05. OK, vilka fel och brister har den? Jag vet inte, har kört 100 mil och älskar den. Men får ständigt höra att kvalitén är bedrövlig och snart kommer oljan att pissa ur den. Alltså inget konkret. Är det någon som har någon längre erfarenhet av "nya" ST så skulle det vara skönt att kunna ge svar på tal.

du behöver inte va orolig min 05a har gått snart 2000 mil och det har inte vatt de minsta bekymmer... och innan hade ja en st från 02 som jag körde ca 3500 mil med den och den gick bra den med! så grattis till valet!
 

Nybörja´n

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
3 pipors Trajja
Jonny trajja skrev:
2373269 du behöver inte va orolig min 05a har gått snart 2000 mil och det har inte vatt de minsta bekymmer... och innan hade ja en st från 02 som jag körde ca 3500 mil med den och den gick bra den med! så grattis till valet!

Tackar för inlägget!!
De orden dom värmde!:)
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Har kört min -05:a bara 500 mil. Har bara jobbat hela sommaren, inte haft tid. Men jag älskar den så djuuupt och jag ska försöka rasta den lite mera! Det enda jag är sur på är försäkrings-premien hos If som har höjts till cirkus 12000:- vid halvårs-betalning. Ska söka lite efter billigare försäkringar. Nån som har något bra tips?
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Vantskruv skrev:
2384878 Har kört min -05:a bara 500 mil. Har bara jobbat hela sommaren, inte haft tid. Men jag älskar den så djuuupt och jag ska försöka rasta den lite mera! Det enda jag är sur på är försäkrings-premien hos If som har höjts till cirkus 12000:- vid halvårs-betalning. Ska söka lite efter billigare försäkringar. Nån som har något bra tips?
kolla med bilsport o mc i växsjö... jag betalar runt 5000 för helår..
:tummenupp
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
5000????? Vad har du för specialavtal? Fuskigt tycker jag. Kollade där och det kostar cirkus 14000:-! Grumpf!:(
 

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST
Vantskruv skrev:
2388408 5000????? Vad har du för specialavtal? Fuskigt tycker jag. Kollade där och det kostar cirkus 14000:-! Grumpf!:(
8 800 helår hos if zon1 så du borde väl ha samma pris i fjollträsk, har du verkligen triumphförsäkringen så du inte ramlat in på ngt vanligt avtal?
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Vantskruv skrev:
2388408 5000????? Vad har du för specialavtal? Fuskigt tycker jag. Kollade där och det kostar cirkus 14000:-! Grumpf!:(

hehe det kanske är min höga ålder som spelar in! *L* :tummenupp
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Tänkte köpa en Sprint ST, men av den "gamla" modellen. Finns väl fram t.om. 2004 om jag inte tar fel...

Vad ska man tänka på? Vad har den för kända fel och brister som man bör se upp med?
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hej tänkte bara kolla om det är nån som vet om det finns singelcuts som passar st-05 hör gärna av er till mej då mvh/ jonny trajja:)
 

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST
Jonny trajja skrev:
2508924 hej tänkte bara kolla om det är nån som vet om det finns singelcuts som passar st-05 hör gärna av er till mej då mvh/ jonny trajja:)
Har för mig Corbin har ngt som påminner om singelcuts fast egentligen e de en 2 sits utan skålning för passageraaren.
dessvärre ligger deras site nere www.corbin.com
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Tack jag va in på deras sida, dom har lite prylar men tyvärr inget som föll mej i smaken=( vill ha nått som täcker bakre delen av dynan... nått i stil med den som finns till 675an
 

Budde

Som en djävla cowboy-film
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Nannestad / Norge
Hoj
har ingen hoj
Tankväska

Hej
Jag har planer på att köpa en tankväska till min ST, har tittat på Triumphs Tankväska 1 (20-30 liter) se bild. Vad har ni andra för väskor & vad rekomenderar ni för tankväskor?

Tack på förhand
//Budde
 

Bifogat

  • TANKBAG_MIN_L_popup.jpg
    TANKBAG_MIN_L_popup.jpg
    18.1 KB · Visningar: 213

Budde

Som en djävla cowboy-film
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Nannestad / Norge
Hoj
har ingen hoj
GPS-Hållare

Jag är ut efter en hållare för ex. gps (se bild) som ska monteras på styret, i mitt fall har jag tänkt montera en videokamera där isf för gps. Är det någon som har sådan hållare lr liknande? Skulle gärna vilja veta måtten på den lr vart man kan få tag på en sådan.

//Budde
 

Bifogat

  • gps+hållare.jpg
    gps+hållare.jpg
    49.8 KB · Visningar: 246
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top