Sidan 1 av 14 1234567 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 266
    Som en djävla cowboy-film Buddes avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    har ingen hoj

Triumph Sprint ST/RS tråden

Har sökt efter vad för typ av 12v-kontakt som sitter på Sprint ST 1050 (se sid 35 i instruktionsboken) har dessvärre ingen bild att lägga upp.
    Finns det någon typ av adapter lr kontakt som passar i det utaget så att man kan ladda ex mobilen lr dyl?

//Budde
    Senast redigerat av Budde den 2007-03-29 klockan 16:20.
    En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den. "Oscar Wilde"
    En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal.

www.budde.info.se

Medlem N.Blomqvists avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Kawasaki ZR1100
    Citat Ursprungligen postat av Budde
    Visa citerat inlägg Har sökt efter vad för typ av 12v-kontakt som sitter på Sprint ST 1050 (se sid 35 i instruktionsboken) har dessvärre ingen bild att lägga upp.
    Finns det någon typ av adapter lr kontakt som passar i det utaget så att man kan ladda ex mobilen lr dyl?

//Budde
    Japp, det finns det.
    Enligt uppgift är det samma typ på både BMW och Triumph.
    Hör med din handlare eller en tillbehörsaffär (Touringbutiken har vet jag) så fixar dom fram en adapter.

http://www.sydskanesemse.nu/ gamles avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
    Fins att köpa på Kjell&co billigt . Tror dom kallar det för kraftuttag
    Vise Ordförande i Sydskanes Emse

Bandagar med Sydskanes Emse
    Följ oss på Facebook
    Spana in SSEMSE-shoppen

Frågor och förslag skickas till info@sydskanesemse.nu

Medlem
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    3 pipors Trajja
    Tjenärä!
    Har nyss införskaffat en Sprint ST -05. OK, vilka fel och brister har den? Jag vet inte, har kört 100 mil och älskar den. Men får ständigt höra att kvalitén är bedrövlig och snart kommer oljan att pissa ur den. Alltså inget konkret. Är det någon som har någon längre erfarenhet av "nya" ST så skulle det vara skönt att kunna ge svar på tal.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph Sprint ST
    har haft min i 1900 mil nu.
    Tappat tomgången 2 ggr återställs via ngn knappning med triumphs lilla servicetvspel som bara verkstaden har...garanti än så länge.
    Svampig frambroms åtgärdad via ett antal luftningar på verkstaden "vanlig2 luftning räckte inte utan de skulle fipplas både här och där.
    Vindrutan utbytt via garanti.
    Byt olja var 500 mil istället för var 1000 åtminstone på min blir kopplingen lite märklig om jag kör längre på samma olja.
    I övrigt tuffar den på.

Medlem Jonny trajjas avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Triumph sprint st -10 (svart)

Thumbs up

hej visst är det en helt underbar hoj!! förra sommaren var jag ner till italien på min 05a... och den gick helt perfekt...

Reg.datum
    sep 2004
    Hoj

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Nybörja´n
    Visa citerat inlägg Tjenärä!
    Har nyss införskaffat en Sprint ST -05. OK, vilka fel och brister har den? Jag vet inte, har kört 100 mil och älskar den. Men får ständigt höra att kvalitén är bedrövlig och snart kommer oljan att pissa ur den. Alltså inget konkret. Är det någon som har någon längre erfarenhet av "nya" ST så skulle det vara skönt att kunna ge svar på tal.
    du behöver inte va orolig min 05a har gått snart 2000 mil och det har inte vatt de minsta bekymmer... och innan hade ja en st från 02 som jag körde ca 3500 mil med den och den gick bra den med! så grattis till valet!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    3 pipors Trajja
    Citat Ursprungligen postat av Jonny trajja
    Visa citerat inlägg du behöver inte va orolig min 05a har gått snart 2000 mil och det har inte vatt de minsta bekymmer... och innan hade ja en st från 02 som jag körde ca 3500 mil med den och den gick bra den med! så grattis till valet!
    Tackar för inlägget!!
    De orden dom värmde!

Reg.datum
    sep 2004
    Hoj

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Nybörja´n
    Visa citerat inlägg Tackar för inlägget!!
    De orden dom värmde!
    så lite så!! vi måste ju hålla ihop mot alla jappsar!!

Övning ger färdighet Vantskruvs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Triumph Sprint ST ABS -06
    Har kört min -05:a bara 500 mil. Har bara jobbat hela sommaren, inte haft tid. Men jag älskar den så djuuupt och jag ska försöka rasta den lite mera! Det enda jag är sur på är försäkrings-premien hos If som har höjts till cirkus 12000:- vid halvårs-betalning. Ska söka lite efter billigare försäkringar. Nån som har något bra tips?
    -* Det finns inga Minor för Svärdet *-

Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Vantskruv
    Visa citerat inlägg Har kört min -05:a bara 500 mil. Har bara jobbat hela sommaren, inte haft tid. Men jag älskar den så djuuupt och jag ska försöka rasta den lite mera! Det enda jag är sur på är försäkrings-premien hos If som har höjts till cirkus 12000:- vid halvårs-betalning. Ska söka lite efter billigare försäkringar. Nån som har något bra tips?
    kolla med bilsport o mc i växsjö... jag betalar runt 5000 för helår..

Övning ger färdighet Vantskruvs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Triumph Sprint ST ABS -06
    5000????? Vad har du för specialavtal? Fuskigt tycker jag. Kollade där och det kostar cirkus 14000:-! Grumpf!
    -* Det finns inga Minor för Svärdet *-

Medlem
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph Sprint ST
    Visa citerat inlägg 5000????? Vad har du för specialavtal? Fuskigt tycker jag. Kollade där och det kostar cirkus 14000:-! Grumpf!
    8 800 helår hos if zon1 så du borde väl ha samma pris i fjollträsk, har du verkligen triumphförsäkringen så du inte ramlat in på ngt vanligt avtal?

Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Visa citerat inlägg 5000????? Vad har du för specialavtal? Fuskigt tycker jag. Kollade där och det kostar cirkus 14000:-! Grumpf!
    hehe det kanske är min höga ålder som spelar in! *L*

Det är farligt att leva - man kan dö! Spirits avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Triumph Explorer
    Tänkte köpa en Sprint ST, men av den "gamla" modellen. Finns väl fram t.om. 2004 om jag inte tar fel...

Vad ska man tänka på? Vad har den för kända fel och brister som man bör se upp med?

Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    hej tänkte bara kolla om det är nån som vet om det finns singelcuts som passar st-05 hör gärna av er till mej då mvh/ jonny trajja

Medlem
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph Sprint ST
    Citat Ursprungligen postat av Jonny trajja
    Visa citerat inlägg hej tänkte bara kolla om det är nån som vet om det finns singelcuts som passar st-05 hör gärna av er till mej då mvh/ jonny trajja
    Har för mig Corbin har ngt som påminner om singelcuts fast egentligen e de en 2 sits utan skålning för passageraaren.
    dessvärre ligger deras site nere www.corbin.com

Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Tack jag va in på deras sida, dom har lite prylar men tyvärr inget som föll mej i smaken=( vill ha nått som täcker bakre delen av dynan... nått i stil med den som finns till 675an

Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    har ingen hoj

Tankväska

Hej
    Jag har planer på att köpa en tankväska till min ST, har tittat på Triumphs Tankväska 1 (20-30 liter) se bild. Vad har ni andra för väskor & vad rekomenderar ni för tankväskor?

Tack på förhand
    //Budde
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	TANKBAG_MIN_L_popup.jpg
Visningar:	207
Storlek:	18,1 KB
Id:	172371  
    En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den. "Oscar Wilde"

www.budde.info.se

Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    har ingen hoj

GPS-Hållare

Jag är ut efter en hållare för ex. gps (se bild) som ska monteras på styret, i mitt fall har jag tänkt montera en videokamera där isf för gps. Är det någon som har sådan hållare lr liknande? Skulle gärna vilja veta måtten på den lr vart man kan få tag på en sådan.

//Budde
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	gps+hållare.jpg
Visningar:	238
Storlek:	49,8 KB
Id:	172378  

www.budde.info.se

Sidan 1 av 14 1234567 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fräsig skinnjacka i sssportigt snitt som inte slutar precis under bröstvårtorna som en Boléro bara för att den ska vara förberedd att länkas ihop med sportbrall [...]

Teo
Vill du annonsera ovan? Klicka här