Top Gas Bonnie testad

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
jojje1963 skrev:
2237129 Då var motorn riven. Allt är som nytt, förmodligen tippar kolvarna mer än vad jag trodde så jag sätter i nya ventiler och tidar om kammen lite, så kör jag på mina andra hojar så jag vet det funkar bra.
Tack för en riktigt kul helg. Men, "secret weapons, man, the secret weapons..."? Ska vi ligga lågt, typ är det FN-sanktioner på hela kittet?

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Greppet på Onsdagar räcker inte riktigt för mitt smala däck, men Onsdag om 2 veckor är det möjligt jag tar en test repa.
Annars så får du komma till Rinkaby den 15-16 Juli, då ska det laddas :)
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Ja för satan, berättar du det för nån så måste du döda dom :7peta

Tack själv, det var en kul helg och hojen är hel, vad mer kan man önska :banana
pwillen skrev:
2237193 Tack för en riktigt kul helg. Men, "secret weapons, man, the secret weapons..."? Ska vi ligga lågt, typ är det FN-sanktioner på hela kittet?

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
jojje1963 skrev:
Annars så får du komma till Rinkaby den 15-16 Juli, då ska det laddas :)
Rinkaby 15-16 Juli är inställt och körs i Malmö helgen innan istället. Tillståndet är överklagat av P7... jävla sätt...
Läs här http://www.hdrk.se/news.asp Utlagt 060621
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
jojje1963 skrev:
2254258 Jepp,
Tråkigt, för Rinkaby tävlingarna var kul.
Kom till Malmö då :yoparty
Jepp, Rinkaby är bra tycker jag. Har iofs inte kört där, bara varit där som åskådare. Får se om jag kommer ner till Malmö och kollar, vet inte om jag kan då. Vi får se :tummenupp
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Nytt rekord är 5.77 :) Ni som stack tidigt i går (Onsdag) missade den. Sänkte trycket till 1 bar och då gick hojen bra till slut.

Körde inget vidare i helgen men blev iaf 2:a eftersom en hel del körde sönder (MC-outlaw)
Så fort jag laddar mer än 1.2bar så dör motorn, trodde det va soppatrycket men det är det inte. Nu misstänker jag att stiften slocknar, ska prova med mindre avstånd. Kör med Iridium stift och på förra hojen kunde jag ladda 2bar. Då hade jag iofs samma effekt som jag nu har vid 1.1bar så cylindertrycket är förmodligen det samma. Kanske behöver 2 stift iom borret är så stort (103mm)???

Sen kan jag berätta att när ett soppafilter går i sönder och man får 4 liter E85 över benen så man känner hur det blir vått igenom stället (vid 100 meter)så är man glad att man inte har en sugmotor med öppna trattar som kan baktända och sätta fyr på en :brinnerup
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vilka tändspolar använder du och hur grova och hur långa är kablarna som matar tändspolarna? Vad driver du tändspolarna med?
 

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åhus
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Jag tror att han har Dyna4000. Du kan ringa mig när du vaknar, vi åker vid fem tiden, så du kan komma vid sex-sju,

Mvh Janne
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
2302677 Jepp, Dyna 4000, blåa spolar och 10-15cm kablar

Grovleken på kablarna, dvs kabelarean, samt varifrån tar du strömmen till plus-sidan på spolarna samt vad annat tas från samma matning/säkring?

Du vet att tänd-pickupens kablar ska vara så långt borta från tändspolar/tändkablar som möjligt?

Jag körde 180 hästar motor + 120 hästar lustgas med bortbrända sido-elektroder och hojen misstände trots det inte alls med blå spolar. Lite svårstartad bara, tre varv istället för ett varv på motorn var det enda jag kunde märka det på.

Ett Dyna4000 med blå 0.7 ohms spolar ska klara av att tända minst 200 hästar per cylinder.

Tror inte det är tändningasrelaterat. Slår du ihop stiften från 0.70 mm till 0.40 och du får samma problem är det definitivt inte spolar/tändkablar/tändstift som knasar.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Alla kablar är vad som följde med Dyna kitet, plus kommer från boxen som får plus från batteriet, inga brytare eller nått sånt i mellan. Pick-upen sitter på veven, spolen ovan för motorn. Går klock rent tills jag laddar 1.3bar, då tvärdör den.
Det enda jag kan tänka mej som kan vara fel är att Dynan är till en HD som drivs från kammen, jag kör med crank trigger. Så boxen tror att jag varvar 18000. Om den räknar ut kamvinkeln efter varv och inte tid så kan den bli för liten. Men det ska jag kolla upp oxå. Kan ju va nått annat fel med, ska köpa mej en bänk så jag kan testa lite :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top