Top Gas Bonnie testad

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
shellkonto.se har jag kört med i tre år nu, filmer och annat kul upplagt. 1 Gb disk. 5 Gb fri trafik i månaden (jag har hittills inte fått nåt "usch fy såp mycket trafik" från shellkonto.se). Annars är http://rapidshare.de/ ett alternativ att distribuera stora filer.
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Riktigt juste :) Ser som sagt ut som wheeliebarsen sitter för lågt nu. Får man se den i Sundsvall om ett par helger?
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Dalan skrev:
2216758 Riktigt juste :) Ser som sagt ut som wheeliebarsen sitter för lågt nu. Får man se den i Sundsvall om ett par helger?

Kanske, vi får se om jag tycker det är lönt.. Jag tar en tävling i taget
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
2229769 Nytt personbästa är 5.85.

Jowsa, det tar sig! Spänna åt kopplingen lite mer så hittar du väl 3 tiondelar till på 60-fotaren? 1.15 60-fötter kanske du kan hitta innan säsongen är över om allt annat håller.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jag är glad om jag kommer ner till 1.3s.. Hade strul med Dyna boxen som gick in i varvstopp ibland fast den var off.. Rensade ett bakdrev.. Växligen funkade inte alltid.. En strömbrytare som la av.. Logger som inte ville logga..En HD som försökte kör över mej...Plus lite annat. Så det blev igentligen bara 3 repor som gav nått.
Sen testade jag en repa med massor av laddtryck, hann aldrig se va den laddade men det var över 2 bar, jag har satt en failsafe på 2 bar i sprutet och det stängde av iaf :)
Annars så höll jag mej på 1.2bar, tänker få ordning på starten innan jag pressar motorn i onödan.
Tom Tinndahn körde 4.88 och Ögge 4.98 så jag har lite kvar
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jojje1963 skrev:
2229769 Nytt personbästa är 5.85.
Sen strulade en massa grejor så jag fick aldrig nån ordning på min 60 foots tid. När jag får ner den lite så ska jag börja ladda, laddar fortfarande bar 1.2bar.
Film http://rapidshare.de/files/22820724/5.85.wmv.html

Nån som har en bra TD04-16T till salu?
Hur gör man för att se filmen,för mig kommer det bara upp en ruta där jag blir erbjuden att ladda ner rapidshare mot betalning?
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
ktmjacke skrev:
2230983 Hur gör man för att se filmen,för mig kommer det bara upp en ruta där jag blir erbjuden att ladda ner rapidshare mot betalning?

Välj Free så kommer du vidare
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jojje1963 skrev:
2231056 Välj Free så kommer du vidare
Gjorde det,men då blir det ju att JAG ska lägga in en fil istället,jag måste va kass på det här med datorer alltså.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
du gjorde rätt, längre ner på den sidan finns länken till filmen efter 20 sekunder eller så. Då ska du skriva in lite text i rutan så startar det. Jag vet det är rörigt men det är gratis.
Att jag lägger filmen på rapidshare är för att mitt webhotel tar bort alla filmer!
 

Stromma

Medlem
Gick med
7 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha1400(900hp)Suzuki TL1000R
Tittar man på den filmen så kan du ta bort wheeliebaret,den håller sig på båda tofflorna ändå! Upp me varvet och mera koppling!!!!
Peter
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jupp,
Varvet är uppe, den går på varvstoppen innan kopplingen tar den. Mer koppling och boost är vad som ska till.
Rev just motorn och det som låter som spikningar på filmen var nog inte det, utan avgasventilerna som tog i kolven.. tur det inte blev ett generalras.
Ska forska i orsaken i morgon.

Stromma skrev:
2234442 Tittar man på den filmen så kan du ta bort wheeliebaret,den håller sig på båda tofflorna ändå! Upp me varvet och mera koppling!!!!
Peter
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
utan avgasventilerna som tog i kolven

Om spel kolv/ventil är okej, dvs kamtiderna, så kan det inte vara mycket annat än ventilstuds. Vad är det för skaftdimension och storlek på ventiltallriken samt vilket fjädertryck använder du och vid vilket varvtal?
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
andersbrink skrev:
2234847 Om spel kolv/ventil är okej, dvs kamtiderna, så kan det inte vara mycket annat än ventilstuds. Vad är det för skaftdimension och storlek på ventiltallriken samt vilket fjädertryck använder du och vid vilket varvtal?

Vilka svåra frågor :D Allt är original på avgas sidan, på insug har jag satt i en innerfjäder för att hålla emot turbotrycket. Varvar 9300 men det gör jag på mina andra hojar med, kör ifs med mindre spel på denna och eftersom kolven är större så kantrar den mer, men förra gågen jag rev den så var där inga märke.

Kammen stod rätt så om vevlagerna inte är kass så är det väl fjädrarna som gett upp, ska sätta innerfjädrar på avgas oxå denna gång.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Då var motorn riven. Allt är som nytt, förmodligen tippar kolvarna mer än vad jag trodde så jag sätter i nya ventiler och tidar om kammen lite, så kör jag på mina andra hojar så jag vet det funkar bra.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
jojje1963 skrev:
2237129 Då var motorn riven. Allt är som nytt, förmodligen tippar kolvarna mer än vad jag trodde så jag sätter i nya ventiler och tidar om kammen lite, så kör jag på mina andra hojar så jag vet det funkar bra.


Du var inte på meca idag. Kommer kanske nästa vecka?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top