Top Gas Bonnie testad

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Kopparpackning och o-ring blev det och efter 7 repor så är det fortfarande tätt.

Hade problem att ställa in min quickshift men efter 4st 6.0 repor där 4:an inte gick i så funkade det i sista. 5.87@194kmh med 1.2bar och gissad mappning.
Bara 1.52 i 60 foot men när jag kollade på en film så ser det ut som det spinner lite i starten, jag tror whellie baren ligger för lågt för framhjulet kom nog aldrig upp. Svårt att hålla koll på allt själv, duktig och flitig crewchief sökes :7peta

Om skitet håller ihop så ska nog mitt mål på 5.4s inte va omöjligt alls.
Film på en 6.0 repa (filmen är bortagen av mitt webhotel)

Jag är hel nöjd, tackar alla i teamet :hihi och mina sponsorer :tummenupp
Även ett tack till publiken som gratulerade mej efter min första 5:a :Bugar
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
jojje1963 skrev:
2195810 Kopparpackning och o-ring blev det och efter 7 repor så är det fortfarande tätt.

Hade problem att ställa in min quickshift men efter 4st 6.0 repor där 4:an inte gick i så funkade det i sista. 5.87@194kmh med 1.2bar och gissad mappning.
Bara 1.52 i 60 foot men när jag kollade på en film så ser det ut som det spinner lite i starten, jag tror whellie baren ligger för lågt för framhjulet kom nog aldrig upp. Svårt att hålla koll på allt själv, duktig och flitig crewchief sökes :7peta

Om skitet håller ihop så ska nog mitt mål på 5.4s inte va omöjligt alls.
Film på en 6.0 repa http://stabbarps-auto.com/filmer/STG1.wmv

Jag är hel nöjd, tackar alla i teamet :hihi och mina sponsorer :tummenupp
Även ett tack till publiken som gratulerade mej efter min första 5:a :Bugar

Grattis :tummenupp

5,4 torde väl inte vara omöjligt, investera i en bredbandslambda med loggfunktion så sparar du mycket tid (och pengar).

Lite chassi justeringar och 0,8 bar till i laddtryck så är du förmodligen "hemma".
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jupp, blev fel film. Fixat nu

Det som lossnade var oljeabsorberingsmatta som jag sugit lite olja med efter kopplingsmeck :D

Det var ingen kortväxling utan en misständing, hända bara på den repan.

Mycket måsar har vi, tror ingen kört på nån än men jag kan ha fel
andersbrink skrev:
2195888 Rätt film är http://stabbarps-auto.com/filmer/TTDS1 2006.wmv :tummenupp

Vad var det som lossnade från hojen din?

Det låter som att du kortväxlade från 1'an till 2'an

Har du mås-säkert visir? :tungan
 

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åhus
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Nästa gång får du stå själv, och puttttta till baka själv :banana :7peta :pannkyss .
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Har en Inovate så det är på gång men den måste nog ha egen strömkälla för den ballar ur efter ca 100 meter när allt annat börjar suga ström, såg iaf att mina spridare inte klara mycket mer nu så 2st till ska dit innan jag laddar 2bar :yoparty
Färnbo skrev:
2195889 Grattis :tummenupp

5,4 torde väl inte vara omöjligt, investera i en bredbandslambda med loggfunktion så sparar du mycket tid (och pengar).

Lite chassi justeringar och 0,8 bar till i laddtryck så är du förmodligen "hemma".

RASET skrev:
2195919 Nästa gång får du stå själv, och puttttta till baka själv :banana :7peta :pannkyss .
:D Och stort tack till Raset för bogserhjälp :banana

Om jag står själv så måste du ju mecka själv :7peta
 

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åhus
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Jag ska ta med egen data nästa gång men jag har inget pågram till den. :argpådato :rolleyes:
 

Jonathan

Guest
Ett stort grattis!

Jag skulle bokstavligt talat skita i brallan efter en sådan där repa :skrämd
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
Mycket måsar har vi, tror ingen kört på nån än men jag kan ha fel

Du kanske förnimmer ett visst mått av avund för att ni har en så fin strip så nära inpå knutarna. Grmbl... lyllo dig!

Stödhjulskörande ja, inte det enklaste. Största grejen är väl att komma sig för att hålla i på ettan och inte kortväxla trots att det spinner utan växla vid en fix punkt på banan, typ ca 8 meter före 60-fötterna. Sen är det väl bara att höja stödhjulen till den punkt då motorn inte orkar med att spinna loss eller att den börjar hoppa jerka och backa tillbaks lite... sen låta däcktrycket justera hjulspinnet från bana till bana.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Det jag börjar bli orolig för nu är att däcket kanske inte räcker till när det ska gå riktigt fort. Jag underskattade nog effekten när jag designade hojen, går ju redan fortare än förra hojen gjorde med 2 bar.

Fast det är ju bara att sticka ner och prova igen på Onsdag :banana Flytta hit :7peta

andersbrink skrev:
2196257 Du kanske förnimmer ett visst mått av avund för att ni har en så fin strip så nära inpå knutarna. Grmbl... lyllo dig!

Stödhjulskörande ja, inte det enklaste. Största grejen är väl att komma sig för att hålla i på ettan och inte kortväxla trots att det spinner utan växla vid en fix punkt på banan, typ ca 8 meter före 60-fötterna. Sen är det väl bara att höja stödhjulen till den punkt då motorn inte orkar med att spinna loss eller att den börjar hoppa jerka och backa tillbaks lite... sen låta däcktrycket justera hjulspinnet från bana till bana.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Outlaw-hojarna i USA kör 4.80 på 201 med 7 tums slicks och 7.11 på 402, fast då med sliderkoppling. Ned till 5 blank bör du ta det med det lilla du har.

jojje1963 skrev:
2196292 Det jag börjar bli orolig för nu är att däcket kanske inte räcker till när det ska gå riktigt fort. Jag underskattade nog effekten när jag designade hojen, går ju redan fortare än förra hojen gjorde med 2 bar.

Fast det är ju bara att sticka ner och prova igen på Onsdag :banana Flytta hit :7peta
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Fast deras sämsta (ok, medel) banor är som vår bästa.. det är fortfarande för kallt för att få riktigt bra grepp i banan.

Sen har det ju med hojen att göra oxå, jag har kanske för lite vikt på bakhjulet

Och dom kör utan stödhjul, va? Det spelar oxå in... det var lättare när man körde streetbike
 
Last edited:

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Ja koldt

Der er ikke noget der holder en øl kold som en Svensk sommer

Blev løbet aflyst pga regn idag , vi valgte at køre hjem

Men tak for et godt løb

Per Emborg
Honda X11 turbo
www.kvikteam.dk
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Kvikteam skrev:
2196695 Der er ikke noget der holder en øl kold som en Svensk sommer

Blev løbet aflyst pga regn idag , vi valgte at køre hjem

Men tak for et godt løb

Per Emborg
Honda X11 turbo
www.kvikteam.dk

Ja, det blev avblåst. Vi ses om 2 veckor
/J
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top