Sprit i tanken.

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Jag tänker köra min ProStreet Turbosuzuki på E85, men har ett STORT problem. Hur mycket måste jag gå upp i bestyckning i förhållande till bensinbestyckningen? Jag har bytt från 125 till 148 i huvudmunstycken, är det nånstans i närheten?
Jag tänker naturligtvis köra hojen i bromsbänk innan det blir nån ordentlig trottelöppning, men jag vill ju vara någorlunda rätt ute innan jag börjar gasa i bänken.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Mr. President skrev:
2191926 Jag tänker köra min ProStreet Turbosuzuki på E85, men har ett STORT problem. Hur mycket måste jag gå upp i bestyckning i förhållande till bensinbestyckningen? Jag har bytt från 125 till 148 i huvudmunstycken, är det nånstans i närheten?
Jag tänker naturligtvis köra hojen i bromsbänk innan det blir nån ordentlig trottelöppning, men jag vill ju vara någorlunda rätt ute innan jag börjar gasa i bänken.


http://www.etanol.nu/ombygg-grask.php
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Mr. President skrev:
2191926 Jag tänker köra min ProStreet Turbosuzuki på E85, men har ett STORT problem. Hur mycket måste jag gå upp i bestyckning i förhållande till bensinbestyckningen? Jag har bytt från 125 till 148 i huvudmunstycken, är det nånstans i närheten?
Jag tänker naturligtvis köra hojen i bromsbänk innan det blir nån ordentlig trottelöppning, men jag vill ju vara någorlunda rätt ute innan jag börjar gasa i bänken.

Öka bränslevolym med 43.4% (98 oktan till E85)

Här kan du räkna själv.

Boris JR skrev:
2192093 http://hem.bredband.net/b112293/lambda10/fuelfactors.html

Det är #olsson# här som ligger bakom sidan. Tänk bara rätt så du ökar mängden flöde med procenttalet som anges och inte nödvändigtvis munstyckesstorleken då alla munstycken inte är graderad efter flöde utan efter håldiameter. Vad har du för munstycken?

Jaha, här går det undan. :hihi
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag kör med #145 på mina huvudmunstycken med CV34'or. Storlek 148 är inte Mikunis originalmunstycken för de (originalen) kommer bara i storlekar om 2.5. Först hade jag 147.5 men det var för fett - märktes på Bike Weekend förra sommaren när tempen under lördagskvalet var 10 grader varmare än jag tidigare kört hojen, bluddrade fett. Åkte hem och bytte munstycken över natten och hjulade sen bort mig. Fast då körde jag med ca 15% extra bensininblandning så 147.5 borde vara "right on" på din hoj om du går från 125 oberoende om det är CV34 eller CV36. CV40 har jag noll pejl på.

(edit) Att enbart gå/räkna på munstyckestorleken är lite farligt då man måste ha trottelnålens inverkan med i beräkningen. Dvs det är ingen direkt linearitet med munstyckestorlekar. Runt 170 i storlek så är det nålen som begränsar och det hjälper inte ens om man tar bort huvudmunstycket helt - den går iaf inte fetare med 210 än med 170. (/edit)
 
Last edited:

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Tackar Herr Brink. Då ställer jag upp hojen i bänk med de munstycken som sitter i nu, så får vi se åt vilket håll jag får skruva sen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top