faan för kopplingskit

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
har nu bytt lameller(kawa org) o 20% starkare fjädrar(kawa racing fjädrar) tjena....va faaan. :gnissla

slirar ju fortfarande.. :3freak :3freak allt är rätt monterat+mellanskivorna uppluggade.

så jävla mkt effekt har ja ju inte!!! bara 150+ :banana

gäller en gpz 750turbo, ioförsig väger allt me mig på ca 350kg+...vill inte banta :fatta!

sam
 

bobcat

Grease Monkey
Gick med
10 Sep 2005
Ort
mest på jobbet
Hoj
Kawasaki gpz750 mod.
sam1 skrev:
2187869 har nu bytt lameller(kawa org) o 20% starkare fjädrar(kawa racing fjädrar) tjena....va faaan. :gnissla

slirar ju fortfarande.. :3freak :3freak allt är rätt monterat+mellanskivorna uppluggade.

så jävla mkt effekt har ja ju inte!!! bara 150+ :banana

gäller en gpz 750turbo, ioförsig väger allt me mig på ca 350kg+...vill inte banta :fatta!

sam


Måste va nåt fel blötlade du lamellerna innan du monterade dom?
kolla så att mellanplattorna inte är skeva.
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
yep blöt la plattorna + skivor raka, kör me riktig racing olja för mc 700kr 4 lit.

me anti slirmedel för koppling i oljan.

man kanske ska köra in lamellerna eller?

har inte tillgång till glasblester just nu men tror inte det är helt avgörande i det här fallet.

men hellre slir än vx-lådan i famnen.... :hihi :3freak :hihi


orkar inte riva just nu men hadde faktiskt ett spel i lamellkorgen som jag inte fatta riktigt... :3freak

har mecka mycke me hojjar men detta spel va faktiskt konstig..du kunde skjuta korgen me u-fästena ca 5cm i åt sidorna innan den fäste,,,... fattar inget,,,..kanske riva igen..rycket kanske av detta spel får den att slira?

trodde det va någon kawa turbo lösning eller sånt eller äre?
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Upprepar mig så jag blör... :näsblod

En ny koppling ska köras in om man nu inte slipar/filar av kanterna som alltid blir på stållamellerna när fabrikens verktyg stansar fram dem. Du ska varken blästra eller göra något annat på stållamellerna - de ska vara helt blanka för största möjliga anliggningsyta. Rugga upp fiberlamellerna med 80-papper så att den blanka glaserade ytan försvinner så att stållamellerna får göra en ny fin yta av sig själv. Rengör eventuella sanpapperskvarlämningar med en Scotch Brite "vit". Tvätta. Montera. Överbelasta/värm inte kopplingen speciellt mycket de första 20 starterna.

Blästrade stålisar sliter fiberlamellerna i förtid - för att efter en kort tids användning vara lika blanka (dvs stålisarna) som tidigare.

Jag har märkt att fiberlameller mår bäst av Castrol GP20w50 och Unocal "76" 20w50. Det verkar som att tillsatser i t.ex. syntet och andra mineraler lämnar en svart koksad yta på fiberlamellerna, vilket de två inte gör, iaf när man kör/startar hårt med plenty mos i motorn.
 
Last edited:

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
hmm... kör 15-50w ja de va mycke det där..

får se om det blir bättre efter några repor,ajja baja gashanden då......aaaaaah kan inget lova kära lamell paket.

brände faktiskt redan idag gärnet. :rolleyes:

sorry

sam
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top