Racerapport R2 vurprapport

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

MC Doktorn

Guest
jo men nu funkar inte foten som den ska, och kommer aldrig göra heller.

har du sett mina frågor i invaliditets tråden?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3310206#post3310206

Det man ska vaken på är att med såna skador som du har kommer det garanterat utvecklas sekundära förändringar.Detta tar tid att utvecklas och inte syns vid invaliditets intyget som görs obligatoriskt efter ca 1-2 år.
Jag vet inte vad preskribtionstiden att få rätt att hävda sin skada.Tror det rör sig om ca 10 år.

Fb har en viss juridisk skyldighet så kontakta ditt ombud och diskuterar detta, tycker du ska stå på dig.

Mvh M
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det man ska vaken på är att med såna skador som du har kommer det garanterat utvecklas sekundära förändringar.Detta tar tid att utvecklas och inte syns vid invaliditets intyget som görs obligatoriskt efter ca 1-2 år.
Jag vet inte vad preskribtionstiden att få rätt att hävda sin skada.Tror det rör sig om ca 10 år.

Fb har en viss juridisk skyldighet så kontakta ditt ombud och diskuterar detta, tycker du ska stå på dig.

Mvh M

ja, som min doktor sagt så blir det troligen såhär,, att foten blir något bättre några år framöver, sen får jag troligen ledatros i foten, eftersom de flesta ledytorna fick massa stryk ögonblicket innan benen gick av.

Det är en del negativa saker nu när första beskedet kommit,
5% låter lågt, och sen har jag tydligen gått på en finnt när jag tog försäkringen.
i mitt försäkringsbrev står det att försäkringsbeloppet är 1300000:-, alltså 100% som ersättningen procentberäknas på.
och i villkoren står det en skada upp till 30% ersätts enligt försäkringsbeloppet, och en skada över 30% ersätts enligt en fördubbling av försäkringsbeloppet.
Det tolkar jag, och tolkade när jag tog förs, och alla jag visat papprena för, att det blir 2600000:- som beräkningsgrund för en skada över 30%

Men, när jag fick besked om bedömninges grad häromdagen så står det att ersättning är beräknad enligt 6500:- / procentenhet.

Alltså, på 650000:-
:mad: :mad: :mad:

Sen står det ju massa blaj om att ärendet nu är avslutat och att försäkringen inte kan betala ut ytterligare kostnader eftersom den medicinska invaliditeten nu är fastställd.
Drygt hur deras brev alltid är utformade som att man ska känna sig maktlös och inte försöka överklaga.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
i mitt försäkringsbrev står det att försäkringsbeloppet är 1300000:-, alltså 100% som ersättningen procentberäknas på.
och i villkoren står det en skada upp till 50% ersätts enligt försäkringsbeloppet, och en skada över 50% ersätts enligt en fördubbling av försäkringsbeloppet.
Det tolkar jag, och tolkade när jag tog förs, och alla jag visat papprena för, att det blir 2600000:- som beräkningsgrund för en skada över 50%

Men, när jag fick besked om bedömninges grad häromdagen så står det att ersättning är beräknad enligt 6500:- / procentenhet.
Vad står det eakt i försäkringsbrevet?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
3år sedan idag, haft en ok fot-dag idag men för det mesta är det ajajaj
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Skönt när det finns ajfria dagar.

Hur gick det nu med försäkringsbeloppen?

Hela dagar utan smärta finns inte, morgon och kväll är det värst,
men visst finns det bättre och sämre dagar.

Jag fick 4% på en försäkring och 5% på två andra,
överklagade inte men framöver ska jag göra en ny bedömning.
Överklagan va tvungen att göras inom 6mån efter besked,
va så trött på allt med papper och försäkringsbolag att det inte vart av.
Som "MC Doktorn" skrev tidigare i tråden så uppkommer det nya bekymmer
så det lär bli minst en om-bedömning.
Min doktor tycker 4-5% är lågt, gissa vad jag tycker, grrr
 

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
Hela dagar utan smärta finns inte, morgon och kväll är det värst,
men visst finns det bättre och sämre dagar.

Jag fick 4% på en försäkring och 5% på två andra,
överklagade inte men framöver ska jag göra en ny bedömning.
Överklagan va tvungen att göras inom 6mån efter besked,
va så trött på allt med papper och försäkringsbolag att det inte vart av.
Som "MC Doktorn" skrev tidigare i tråden så uppkommer det nya bekymmer
så det lär bli minst en om-bedömning.
Min doktor tycker 4-5% är lågt, gissa vad jag tycker, grrr

5% för dina skador är ju ett skämt. Jag blev bedömd som 4% invaliditet av ett brutet lårben och ena benet i vänster underarm (plus tillhörande operationsärr). För det fick jag 20000:- från tre olika försäkringar (dvs 60000:). I praktiken noll besvär idag. Nåt stämmer inte med din bedömning.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hela dagar utan smärta finns inte, morgon och kväll är det värst,
men visst finns det bättre och sämre dagar.

Jag fick 4% på en försäkring och 5% på två andra,
överklagade inte men framöver ska jag göra en ny bedömning.
Överklagan va tvungen att göras inom 6mån efter besked,
va så trött på allt med papper och försäkringsbolag att det inte vart av.
Som "MC Doktorn" skrev tidigare i tråden så uppkommer det nya bekymmer
så det lär bli minst en om-bedömning.
Min doktor tycker 4-5% är lågt, gissa vad jag tycker, grrr

Nu har jag inte läst hela tråden men har du provat att borra?
;)

Allvarligt har du en advokat som driver din fråga?
Kompisen har kämpat med en nackskada i några år. Sen tog han hjälp av en advokat via sin försäkring och vips började det hända grejer.
Han precis som du dränktes med papper och saker att fylla i. Deras taktik från dag 1. Hur ska man orka detta när man är sjukskriven och hög på morfin hela dagarna? Alla papper han fick skickade han bara vidare till advokaten som ordnade allt och var det något så kunde han ringa min kompis som svarade lite snabbt per telefon.

Efter två veckor så trillade det in pengar precis som han hade rätt till. Skambuden han fått innan och försäkringsbolaget försök att få honom att skriva på papper för lägre belopp, mindre rehabiliterning var borta direkt när advokaten satt igång. Detta hade han kämpat med själv i 3år utan resultat! Nu 3år senare är det mesta klart. Sista pengarna som han hade rätt till dök upp för några månader sedan.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nu har jag inte läst hela tråden men har du provat att borra?
;)

Allvarligt har du en advokat som driver din fråga?
Kompisen har kämpat med en nackskada i några år. Sen tog han hjälp av en advokat via sin försäkring och vips började det hända grejer.
Han precis som du dränktes med papper och saker att fylla i. Deras taktik från dag 1. Hur ska man orka detta när man är sjukskriven och hög på morfin hela dagarna? Alla papper han fick skickade han bara vidare till advokaten som ordnade allt och var det något så kunde han ringa min kompis som svarade lite snabbt per telefon.

Efter två veckor så trillade det in pengar precis som han hade rätt till. Skambuden han fått innan och försäkringsbolaget försök att få honom att skriva på papper för lägre belopp, mindre rehabiliterning var borta direkt när advokaten satt igång. Detta hade han kämpat med själv i 3år utan resultat! Nu 3år senare är det mesta klart. Sista pengarna som han hade rätt till dök upp för några månader sedan.

Mitt hemförsäkrings-rättsskydd gäller inte innan det blir en rättssak,
under allt förberedande arbete kallar dom en jurist "ombud i rättssak" och det täcker den inte.
Alltså får jag stå för dom kostnaderna själv och jag tvivlar på att en ev höjd invaliditetsgrad täcker det.
Är ju (självklart) smc medlem och ska kolla med med den gratis rådgivningen man får då.
Ingen advokat jag pratat med i stan vill ens titta på ett papper i 1min utan att ta betalt, så det står lixom still.
Men visst vill jag få till det med advokathjälp, nått tips?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Mitt hemförsäkrings-rättsskydd gäller inte innan det blir en rättssak,
under allt förberedande arbete kallar dom en jurist "ombud i rättssak" och det täcker den inte.
Alltså får jag stå för dom kostnaderna själv och jag tvivlar på att en ev höjd invaliditetsgrad täcker det.
Är ju (självklart) smc medlem och ska kolla med med den gratis rådgivningen man får då.
Ingen advokat jag pratat med i stan vill ens titta på ett papper i 1min utan att ta betalt, så det står lixom still.
Men visst vill jag få till det med advokathjälp, nått tips?

Min kompis hade LF och smällde med en bil som körde ut framför honom.
Får dubbelkolla men jag bara antog att det var LF som stod för kostnaden. Han fick en advokat som har jobbat åt honom i några år nu och allt betalt genom försäkringen. Är det skillnad när en annan part är vållande kanske?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Min kompis hade LF och smällde med en bil som körde ut framför honom.
Får dubbelkolla men jag bara antog att det var LF som stod för kostnaden. Han fick en advokat som har jobbat åt honom i några år nu och allt betalt genom försäkringen. Är det skillnad när en annan part är vållande kanske?

Det kan kanske vara skillnad då ja.
Min hemförsäkring täcker advokatkostnader, men deras klassning av vad som är advokat och "ombud i rättssak" ställer till det,
eller så har jag gått på skitsnack från dom...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top