Racerapport R2 vurprapport

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja, race och race...
17 varv kom jag i år, kan komma tillbaka senare i sommar men det återstår att se när.

Nåväl, jag highsidade ut ur södra kurvan på mitt första pass.
Det skumma va att jag inte hade minsta varning ellr feedback från däcken om att jag va nära gränsen, vilket pirelli brukar vara mkt bra på att ge.

passerade inre apex, rullade på gas, kände att det sladdade ut, brett, hann tänka "att det här ska vi rädda"
jo tjena, nästa tiondel slits hojen ur händerna och jag ser inte vad som upp eller ner, PANG där gjorde det ont nånnstans i kroppen.
Hittar fokus och hinner parrera lite när jag kanar över den där lilla snibben av kurb/gräs, ser hojen kana framför mig med gnistorna sprutande..

Rullar runt ett varv och stannar, två djupa andetag, konstaterar att jag ligger utanför spår iaf.
Upp och få in hojen till depån va min första tanke, hade inte riktigt uppfattat vart smärtan kom ifrån ännu.
upp med höger fot, ska precis putta ifrån med vänster när jag ser stöveln,, ajdå, det ska vi nog ge fan i..
Kommer upp på ett ben, linkar mot hojen tio meter bort men hinner bara 4-5 innan ambulansen rullar upp bakom ryggen och en kille hoppar ut och frågar vart jag tror jag ska, "perfekt du hjälper mig att resa upp hojen och hämtar mig i depån sen" säger jag men han svarar "att så funkar det inte, det ska du inte alls, lägg dig ner på båren här" den andra killen rullar upp båren bakom mig och sen trycker kille 1 ner mig på båren med en stadig hand på min axel.
Det va det racet de, faan..
Nåväl, sjukstugan med snälla Eva och lite piller, hon säger att jag nog kan ha brutit nått i foten och föreslår transport till Värnamo, Kim, Hägerström och teamet sticker in näsan i ambulansen i depån och kastar till mig plånbok mm, inga sura miner iaf, skönt de.

I Värnamo träffar jag Skalman som highsidade tidigare på racet har duktigt ont i ryggen, men vi kan iaf skämta om det.
Jag får en alvedon och röntgen efter några timmar och dom tycker sig se 2-3 frakturer och erbjuder mig OP där eller hemtransport och OP på KSS i Skövde.

Transport till sjukhuset i skövde på kvällen :nurse , jag får tidsstyrt morfindropp och har det inte allt för kul med smärtor som börjar bli riktigt tråkiga.
Dom i stort sett kastar värnamo plåtarna och på söndagen blir det skickt-röntgen som visar på betydligt fler frakturer, sen följer en natt i helvetet med överdoserade morfinsprutor och lite sömnmedel som inte hjälper ett skit, på måndag morgon lyckas jag slockna lite av total utmattning.
Sen på måndagen va det dags för 2½H operation, dom hittar 10 frakturer varav ett ben är helt krossat, 5 leder ur led.

mkt ont och :ätapiller nu
Hemma på permis över helgen för att kolla om jag fixar det utan morfin.
Rehab tid är egentligen 4månader men det ska jag korta till 3.
Först 8 veckor med ställningen på foten, sen gips.
övriga skador är höger lillfinger ur led, högerarmbåge svullen och blå, höger axel ajaj så den knappt bär mig på kryckor.
som synes på bilden så slets stöveln isär i vurpan, Alpinestars med kolfiberskenor från 2001, kolfibern bröts i småbitar.

Om nånn såg vurpen eller har bilder så hör gärna av er.

EDIT
har funderat och konstaterat att hojen måste ha landat på foten.
eftersom fotleden är hel men massa trasigt inuti,,
stygnen borta idag, snart bara 6veckor kvar med ställningen..

Edit 2, 2009
Jag ser att jag trodde att hojen landade på foten, det tror jag inte alls längre och spår på stöveln och röntgen visar på annat.
Troligen har stöveln träffat marken med sulans vänsterkant först, i en riktning i sidled och på väg neråt, lilltån och trampdynan bakom ungefär.
I väderstrecktermer så blir det västnordväst och neråt om foten pekar mot norr.
Friktionen mot asfalten och min fallande rörelse gjorde stöveln "fastnade" och resten av foten vreds runt den punkten och benen i mellanfoten bröts av allt eftersom som foten knäcktes och veks ihop, fotleden med stöd av stövelns kolfiberskenor höll emot och fotleden fick endast en mkt grov stukning.
 

Bifogat

  • jag.jpg
    jag.jpg
    38.2 KB · Visningar: 1,170
  • fotochdoja.jpg
    fotochdoja.jpg
    68.3 KB · Visningar: 1,372
  • 26maj.jpg
    26maj.jpg
    52.8 KB · Visningar: 810
Last edited:

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Trist att vurpa på det där viset!

Hoppas det läker så fort som möjligt och att du hinner köra några ERF till innan säsongen tar slut!

Mvh, Patrik.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
HanneZ skrev:
2174466 Blä så illa det kan gå när man försöker åka fort. Krya på.
Tack för hjälpen igen Hannez
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fi satan, sist du vurpade gick det bättre, krya på dig :pannkyss
 

Bifogat

  • trötterholt.JPG
    trötterholt.JPG
    23 KB · Visningar: 653

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
GSXR1100R skrev:
2174475 Fi satan, sist du vurpade gick det bättre, krya på dig :pannkyss
:lol
men när dom sköt in båren i ambulansen kom jag på att det bara va några meter bort jag vart påkörd 2004, inte mitt tur ställe direkt.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag stod vid räcket och såg dig köra in i kurvan, men det var bara hojen som kom ut! Några sekunder senare kom du i sikte när du reste dig upp och linkade åt sidan. Bra gjort med tanke på skadorna... Get well!
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Usch...tänker på hur det hade gått om min fot varit med om det där med mina gamla mockasiner...Tur att man beställt nya skor nu då:)
Krya på dig!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Highside sux. Vet jag oxå... vissa highsides kommer helt utan varning och du är plötsligt upp och ner i luften.

krya på dig!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
non-stop skrev:
2174554 Usch...tänker på hur det hade gått om min fot varit med om det där med mina gamla mockasiner...Tur att man beställt nya skor nu då:)
Krya på dig!
tack

ja nu blir det Daytona dojor.
 

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
R2 skrev:
2174484 :lol
men när dom sköt in båren i ambulansen kom jag på att det bara va några meter bort jag vart påkörd 2004, inte mitt tur ställe direkt.


Anderstorp666...suck ! Själv är jag ordentligt osams med kurvan efter flygrakan...ingen aning om varför, jag har inte gjort den nåt ! ...två ggr har den iaf lyckats nita mig, båda med benbrott som följd...jag ska se till att snuva den på den tredje

Hoppas dina benknotor läker fint och fort, så du kan återkomma och skratta svängen rakt upp i kurbsen varje gång du passerar.
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
krya påp dig ! ta de lungt me morfinet,de e lätt att man äter för mycke och för länge !!!
 

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250GS -22
Jag såg inte din highsider men jag tourade förbi dig på innern när du kröp på alla fyra ut mot flygrakan. Det såg jäkligt oskönt ut.

Krya på dig och hoppas att din rehab går bra.
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Aj attans!
Krya på dig.
Rahaben är inge rolig=(
Du får vara nöjd med depåstödet till foten!
Blåeloxerat dem e dyra :D
 

MC Doktorn

Guest
Märkligt att skorna desintegrerade

Trist men man får gilla läget och se framåt, påminner mig om att man borde skaffa ett par nya stövlar.

4 mån rehab med ca 2 mån läkning låter rimligt , kämpa på :tummenupp
 

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kärna
Hoj
CBR900RR
Inge roligt de där...

Krya på dig å ta de lilla lugna fuska inte med rehab... gjorde jag...

// Mathias
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top