MT 01-tråden

steberg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2020
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha MT-01 2005
Hej!

Hade precis samma problem med min MT-01 för ett par veckor sen. Den betedde sig precis som videon du postade.
Jag gick igenom säkringar, tog ut och rengjorde allt. Skruvade fast + och - polerna på batteriet eftersom dom satt rätt löst, kanske p.g.a. vibrationerna. Sen dess mullrar den på utmärkt.
 

pellehpersson

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2014
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Thunderbird Storm 2011
Har en bekant med en MT-01 som går orent vid 3000 varv och stänger ner. Tändstift bytta i fjol. Bortplockade och kontrollerade, ser ok ut. Någon som kan ha en aning om vad det kan bero på? Kolla klippet
https://youtu.be/-xc_LOgMK5Q

Problemet löst! Visade sig vara ett riktigt skitfel!
Kontakten på batteriet till minuspoolen hade släppt från sitt fäste. Vilket gjorde att hojen tappade spänning när det vibrerade. 2 års garanti på batteriet inköpt för ett år sedan. Problemet löst
 

TorLun

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2020
Ort
Norrköping
Hej alla,
Går i köptankar och suktar efter en MT-01. Undrar just varför de få som finns på Blocket är 05:eek:r? Faktum är att jag trodde faktiskt inga andra än -05 togs in till Sverige. Nåja- nog om det. Ska nu prova en-05a inom närmsta dagarna och undrar vad det är man ska vara uppmärksam på? Finns det vanliga men dyra fällor att gå i? Någon som till och med kanske har ett fint ex till salu?..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hej alla,
Går i köptankar och suktar efter en MT-01. Undrar just varför de få som finns på Blocket är 05:eek:r? Faktum är att jag trodde faktiskt inga andra än -05 togs in till Sverige. Nåja- nog om det. Ska nu prova en-05a inom närmsta dagarna och undrar vad det är man ska vara uppmärksam på? Finns det vanliga men dyra fällor att gå i? Någon som till och med kanske har ett fint ex till salu?..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kopplingen ger sig annars är dom outslitliga med sina 5700 i max rpm
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det är lite intressant då modellen var iskall i några år.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Yamaha sålde trimsatser i 2 olika steg som gav hiskeliga 1 eller 2 hästar mer än originalet och dyrt var det.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top