MT 01-tråden

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Smallstone skrev:
2561729 Har vart sugen på en MT-01 hela sommaren men aldrig fått tummen ur. ingen som är sugen på ett byta ? jag har en BT1100 utöver det vanliga

Förbannat snygg hoj!!!
 
Last edited:

Corsair

Att vara naturlig är en besvärlig pose
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
MT-01
wannagofast skrev:
2474859 Prova gärna en som gått ett par hundra mil (om du har möjlighet).. Motorn kan kännas lite "stum" i början..

Jag betalar 100kr/mån.. (hel/hel)

Vart har du din hoj försäkrad? 1200 helåret verkar ju för bra för att vara sant.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Corsair skrev:
2582196 Vart har du din hoj försäkrad? 1200 helåret verkar ju för bra för att vara sant.
Köpte en ny 05a med ett års vagnskada som är försäkrad hos Bilsport & Mc.. Jag är 37 år och har haft körkort sedan -85.. Ca 1250kr ..hel/hel..
 

TLRR

Guest
Hur långt kommer man på en tank (15 L !) med MT-01 :an i "makligt" tempo ?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nu vill jag också ha en. Råare stuk har jag inte sett!
Men nån säger att man sitter långt bak på den. Jag är 168 och har inga aparmar direkt, inga modellben heller för övrigt. Hur stor/hög/lång är den? Kan ju va skönt å få i nåt mer än en tånagel vid korsningarna. Är ju van 525:an så höjden är väl kanske inga problem i sig, men den väger ju NÅGOT mer.
Sen en löjlig fråga kanske, men hur är den att få upp på bakhjulet? Det är inte det den är byggd för och det är ingen bushoj, men bara för att få en känsla över vikt/effekt/vridmoment. Gasar man upp den på tvåan (kanske knappast troligt), eller måste man koppla upp den på ettan?

Tacksam för svar!

/Sugen demon
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Måste instämma med demon i frågeställningen runt hur lätt den är att handskas med. Är personligen inte särskilt ståtlig, mäter endast 171 cm över havet. Kommer detta att vara ett problem? Framförallt i kombination med den ganska höga vikten.
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Var och kollade på hojen i dag, provsatt lite. Inte alls så hög jag trodde den skulle vara. Visst är den större än de 600-kkubikare jag tittat på tidigare, men den känns inte alls otymplig. Tror nog fan att det får bli en sådan...
 

jonomt

It's all about torque!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
MT-01
The Duck skrev:
2691420 Var och kollade på hojen i dag, provsatt lite. Inte alls så hög jag trodde den skulle vara. Visst är den större än de 600-kkubikare jag tittat på tidigare, men den känns inte alls otymplig. Tror nog fan att det får bli en sådan...


Tjena, är själv 172cm och har inte haft några problem under denna säsong med min längd och hojen... visst ser man kanske lite liten ut på den men va fan... det är ju hur man själv upplever det som är det viktiga ;)
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jo, men hellre det än tvärtom. Tittade på någon video från Sydafrika med den hojen med en kille på som måste varit 2 meter och vägt 120 kilo. Det såg ut som han körde en moppe...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
The Duck skrev:
2691420 Var och kollade på hojen i dag, provsatt lite. Inte alls så hög jag trodde den skulle vara. Visst är den större än de 600-kkubikare jag tittat på tidigare, men den känns inte alls otymplig. Tror nog fan att det får bli en sådan...
:tummenupp
Köper du så köper jag!!!
 

jonomt

It's all about torque!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
MT-01
The Duck skrev:
2691886 Jo, men hellre det än tvärtom. Tittade på någon video från Sydafrika med den hojen med en kille på som måste varit 2 meter och vägt 120 kilo. Det såg ut som han körde en moppe...

ta och handla dig en du så tar jag med hojen upp till tjejen i Nacka i sommar och så drar vi ut och åker lite... verkar finnas ett gäng i norra delen av stan också som åker mt-01? kanske dags för en träff i sthlmstrakten till våren?!
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hur mycket har ni betalat för era hojar? Jag har hittat en sprojlans ny -05 som inte rullat en meter för 105,000:- här i Fjollträsk. Är detta ett bra pris, eller går det att pruta lite mer tror ni? Försöker övertyga tjejen att det är värt att lägga 25,000:- extra för en MT-01 gentemot de 600-kubikare jag tittat på tidigare.
 

Corsair

Att vara naturlig är en besvärlig pose
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
MT-01
The Duck skrev:
2693480 Hur mycket har ni betalat för era hojar? Jag har hittat en sprojlans ny -05 som inte rullat en meter för 105,000:- här i Fjollträsk. Är detta ett bra pris, eller går det att pruta lite mer tror ni? Försöker övertyga tjejen att det är värt att lägga 25,000:- extra för en MT-01 gentemot de 600-kubikare jag tittat på tidigare.

Du kan gå ut på blocket och jämföra. skulle tro att du kan pruta några tusen, hojarna brukar vara billigare söderut jämfört med tex umeå där jag bor. Prutmånen brukar oxå öka om man dessutom inte byter in någon anna hoj dvs står med en svettig hög tusenlappar i näven. Handlarna brukar vara lätt flörtade när man kommer med cash.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
jonomt skrev:
2691448 Tjena, är själv 172cm och har inte haft några problem under denna säsong med min längd och hojen... visst ser man kanske lite liten ut på den men va fan... det är ju hur man själv upplever det som är det viktiga ;)
Kul att den funkar för olika längd.. Jag är 190cm och har aldrig kört en bättre hoj!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Har kontakt med en snubbe i Frankrike.. Han har byggt eget avgas och stoppat i lite roligare luftfilter..
 
Last edited:

Corsair

Att vara naturlig är en besvärlig pose
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
MT-01
wannagofast skrev:
2694224 Har kontakt med en snubbe i Frankrike.. Han har byggt eget avgas och stoppat i lite roligare luftfilter..

Läckert finns det ingen helbild på hojen?:tummenupp
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top