MT 01-tråden

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Kan bidra med en bild på min farbrors cykel! Riktigt fet! Och låter som Tor själv kommit och slagit med hammaren i huvet på en när man står bredvid vid trottellyft! :tummenupp
 

Bifogat

  • mt01fix2.JPG
    mt01fix2.JPG
    138.9 KB · Visningar: 1,992
  • mt01fix3.JPG
    mt01fix3.JPG
    140.1 KB · Visningar: 1,346
Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
dsundelin skrev:
2170519 Kan bidra med en bild på min farbrors cykel! Riktigt fet! Och låter som Tor själv kommit och slagit med hammaren i huvet på en när man står bredvid vid trottellyft! :tummenupp

Synd att Akra dämparna kostar en mindre förmögenhet...är själv sugen på en MT-01 och då skulle det inte va helt fel om man fick lite godis på hojen. Alla på blocket verkar tyvärr va helt standard :(
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
cbjorkman skrev:
2174141 Synd att Akra dämparna kostar en mindre förmögenhet...är själv sugen på en MT-01 och då skulle det inte va helt fel om man fick lite godis på hojen. Alla på blocket verkar tyvärr va helt standard :(
Godis = kompressor? :tungan
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Wagge skrev:
2174251 Godis = kompressor? :tungan

Ja, jag hörde talas om det men har inte hittat nånting på nätet om nåt kompressorkit så det kanske bara var svammel :va
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
cbjorkman skrev:
2174141 Synd att Akra dämparna kostar en mindre förmögenhet...är själv sugen på en MT-01 och då skulle det inte va helt fel om man fick lite godis på hojen. Alla på blocket verkar tyvärr va helt standard :(
Jag har letat slipon och hittat "nikko" för ca 800 euro.. Vet inte om de är ok??
Annars har Raask "raka rör" för 3500kr inkl db-killers, men frågan är ju vad dessa gör med effekt/vrid?? (rören alltså)
 
Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
wannagofast skrev:
2176116
Annars har Raask "raka rör" för 3500kr inkl db-killers, men frågan är ju vad dessa gör med effekt/vrid??

Nån som kör Raask rören utan db killer?
Blir det för mycket av det goda?
 
Last edited:

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
wannagofast skrev:
2178527 Hmm.. de monteras alltså i befintliga värmesköldar..

Hello dom va inge snygga dom där eller ????? :3freak Har köpt acrapovic slipon helt underbrt ljud & skit bra passform köpte mina på blocket i vintras :tummenupp gav 9000:- för dom helt nya ...... men ja skulle vilja hitta lite mer power :banana men ja är vädigt nöjd med hojen den äter lite mycke däck bara är inne på mitt andra nu kör på michelin power mycke grepp = lite mil de kostar på o gasa :hihi

Kul med en egen tråd :tummenupp Mvh Stenis jönköping
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
cbjorkman skrev:
2174141 Synd att Akra dämparna kostar en mindre förmögenhet...är själv sugen på en MT-01 och då skulle det inte va helt fel om man fick lite godis på hojen. Alla på blocket verkar tyvärr va helt standard :(

Jo dom var ju inte direkt gratis. Men jävligt feta. :banana
Riktigt snygg med kolfiberplattorna och de låter helt ljuvligt! :tummenupp
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Begagnatmarknaden verkar inte vara nåt att hurra för just nu i alla fall. 2st privata till salu på blocket (och de finns inte direkt nästgårds)...

Hade ett byte R1 -> Mt01 på g men tyvärr blev hojen såld till en annan utan byte :(
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
cbjorkman skrev:
2197660 Begagnatmarknaden verkar inte vara nåt att hurra för just nu i alla fall. 2st privata till salu på blocket (och de finns inte direkt nästgårds)...

Hade ett byte R1 -> Mt01 på g men tyvärr blev hojen såld till en annan utan byte :(
Jag köpte min nya 05a för 99900kr hos Yamaha-center i Hbg (maj 06)..
Detta var i samband med 20 års jubileum och med vagnskada 1år (120kr mån hel/hel), 1,95% finansiering så känns det som ett "bra" köp..
Håll ögonen öppna efter erbjudanden.. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top