Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Hej alla!

Någon som behöver lite delar till sina "Oilers"!? Inte mina grejer, tänkte bara tipsa lite... http://www.blocket.se/vi/14319434.htm?ca=13_s

:tummenupp

Nu har jag fått tag på ett Yoshi-system i hyfsat skick... Dock inget duplext tyvärr, och inte kolfiber heller. Men eftersom du snackar så jävulskt varmt om dem blev jag ju helt enkelt tvungen att ha ett. Får se om jag gillar det när jag får se det i verkligheten, annars finns det väl spekulanter här?
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Nu har jag fått tag på ett Yoshi-system i hyfsat skick... Dock inget duplext tyvärr, och inte kolfiber heller. Men eftersom du snackar så jävulskt varmt om dem blev jag ju helt enkelt tvungen att ha ett. Får se om jag gillar det när jag får se det i verkligheten, annars finns det väl spekulanter här?


Fan va kul för dej! Yoshi är ju det enda rätta på en sukka, så du har gjort rätt! :yoparty :tummenupp
 

Mekken

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Här får ni en bild på min pärla också :)
 

Bifogat

  • CIMG49322.JPG
    CIMG49322.JPG
    27.5 KB · Visningar: 134

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Delar från usa (ape) dax......

Hörde aldrig av dig om kolvsatsen Mekken ?

Ni andra som behöver ngt från www.aperaceparts.com hör gärna av er inom 1 v. Prisex: kolvsats 4500, kammar 4000, ventilfjädrar 990 kr Nya Keihin FCR 9500, Mikuni RS 6500 mm mm

mvh H 073-0253922
 

Mekken

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Tjena Roos!

Nej, jag går fortfarande och klurar lite :) Har ännu ej lyft toppen på min motor så jag vet inte skicket på den.. Men får göra det nu i veckan då!

Du som kört mycket racing med oljekylt.. Vågar du ge en oljerekommendation på en GSXR750J ? :) Tycker man får olika rekommendationer vart man än kollar. Har sett att ganska många kör mineralolja. Det kanske är det rätta i en sån här motor?

Jag plockar av toppen nu i veckan sen skickar jag ett mejl till dig..

Mvh
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Nä, nu är det fanimej stilje bland oss oljekylda dårar... Någon som har hittat på något? Mårten, har du lackat om hojen än? Gunnar, hur går det med pedantrenoveringen? Kommer du någonsin köra med hojen när den är klar!? :tummenupp
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Nä, nu är det fanimej stilje bland oss oljekylda dårar... Någon som har hittat på något? Mårten, har du lackat om hojen än? Gunnar, hur går det med pedantrenoveringen? Kommer du någonsin köra med hojen när den är klar!? :tummenupp

Det går framåt men långt ifrån klart, är inte ens färdig med slipningen (trots tre helgers arbete). Kommer lägga upp bilder på projektet senare när det börjar nalkas lackering.
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Nu ska jag pensionera min Gixxer 750 -86. Finns knappt en hel plastbit på hela hojen. Den får stå i nån skrubb till jag orkar ta tag i den. Besiktigad sommaren ut iaf. Rullande renovering skulle nog folk säga och rynka på näsan. Undrar vad den kan vara värd? 7000:-?
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Det går framåt men långt ifrån klart, är inte ens färdig med slipningen (trots tre helgers arbete). Kommer lägga upp bilder på projektet senare när det börjar nalkas lackering.

Bra att det händer lite grejer! Själv har jag bara bytt framdäck på hojen, men en service ska göras nu när våren nalkas!

Någon som vet vart man kan få tag i prisvärda renoveringssatser till bromsoken!? När jag synade bromsbeläggen så var det ojämt slitet, mer slitet på insidan oken än utsidan, så jag antar att det är dags att slita isär dom och putsa lite samt byta packningar. Vore ju trevligt med stålomspunna slangar med, men vill inte slänga ut en massa tusenlappar, så vet någon om billiga sådana oxå så vore det trevligt att få lite tips!

Ett problem, min behållare till bromsvätska för frambromsen läcker, tror inte den är helt tät i locket... Någon annan som har detta problem och någon lösning?

Nu ska jag pensionera min Gixxer 750 -86. Finns knappt en hel plastbit på hela hojen. Den får stå i nån skrubb till jag orkar ta tag i den. Besiktigad sommaren ut iaf. Rullande renovering skulle nog folk säga och rynka på näsan. Undrar vad den kan vara värd? 7000:-?

Svårt att säga, det är ju marknaden som styr priserna, men den är värd minst 7000:- om det bara är plasten som är kass. Tycker priserna går upp på dom gamla oljebrännarna, speciellt om de är 20 år eller äldre, säkert pga försäkringspremierna är väldigt förmånliga på dom!
 
Last edited:

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Nu ska jag pensionera min Gixxer 750 -86. Finns knappt en hel plastbit på hela hojen. Den får stå i nån skrubb till jag orkar ta tag i den. Besiktigad sommaren ut iaf. Rullande renovering skulle nog folk säga och rynka på näsan. Undrar vad den kan vara värd? 7000:-?

Som Tiller säger; är det bara plast så är den ju fortfarande ett utmärkt fighter-projekt... Bara motorn är ju värd någon tusenlapp om den är i bra skick. Sen har du framgaffel, fälgar, styrkrona, tank, någon hel kåpa (?), sadel/ar så det finns ju pengar att få även om man säljer några smulor i taget...
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Nja! Den är behäftad med diverse småfel också. Man får bla lufta kopplingen, någon gång i månaden, elsystemet har någon tidigare ägare :tummenner gjort ormbo av osv... Dock startar den alltid utan krångel o går bra o stadigt. Kanske borde försöka få den igenom bes i sommar. Har pendlat 10 mil var dag till jobbet april-nov i två år och den ställer alltid upp, så det kanske är synd att slakta den. Lite kult att ha en plast-ratbike. Alltid irriterar det någon. :)
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Nja! Den är behäftad med diverse småfel också. Man får bla lufta kopplingen, någon gång i månaden, elsystemet har någon tidigare ägare :tummenner gjort ormbo av osv... Dock startar den alltid utan krångel o går bra o stadigt. Kanske borde försöka få den igenom bes i sommar. Har pendlat 10 mil var dag till jobbet april-nov i två år och den ställer alltid upp, så det kanske är synd att slakta den. Lite kult att ha en plast-ratbike. Alltid irriterar det någon. :)

Är det inte dags att försöka laga den gamle trotjänaren så den iallafall går som den ska? Dvs fixa kopplingen en gång för alla mm.
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Renoverade huvudcylindern uppe vid kopplingshandtaget och kollade alla slanganslutningar. Den tar nog in luft/läcker nere vid slavcylindern. Letade länge efter en annan cylinder utan att hitta någon till rimligt pris. Hojen var risig redan när jag köpte den för drygt tio lök, och har bara bytt det som har varit viktigt för säkerheten, som däck, drivpaket, batteri och packningar i dämparna. Resten har fått vara som det är. Ville ha en billig hoj att pendla med. Brorsan ska övningsköra på den, så den lär nog få några nya skrubbsår...

Gick ner o kollade på den idag. Försökte göra en "att-göra-lista". Kom snabbt underfund med att det inte är ekonomiskt försvarbart att börja renovera. Det är billigare att köpa en annan, fräschare att greja med. Ska ev fortsätta hålla den igång, för den är trevlig att åka på. Har en Sv1000s -04 också, om man vill finåka.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top