Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Hej igen ! Det sitter luftskruvar inuti insugen på respekive förgasare. Man behöver få av luftburken för att komma åt dem med någon kort stubbmejsel.
Bra att ha tillgång till verkstadshandboken, där finns en del justerings-beskrivningar. Jag skulle kunna scanna in men har större delen av infrastrukturen nerplockat i flyttkartonger inför en förestående flytt.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Okej, nu som sesongen börjar igjen, skicka bilder på era oljekylda pärlor så jag kan lägga ut dom på min site, kom igjen grabbar!! :tummenupp

http://www.slingshot.cc/

Om ni har nått annat och bidra med till siten hadde det varit kanon! :)

Skicka bilder till: slingshot.cc@gmail.com

Tusen tack!
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Brytaren

hej har en ny mickro brytare ligger som jag inte behöver pris 100kr med frakt den är fortfarande i suzuki påsen
mvh peter

Hej Peter!
En fd. jobbarkompis ska titta på den imorgon (fredag). Tänkte sälja den. Med sorg i hjärtat dock. Om jag beslutar mig för att inte sälja den hör jag av mig, för då vill jag absolut köpa din brytare.

Mvh // Stefan
 

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Förslöv
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Då gör man ett av sina sista besök (för nu) i denna tråden. Hojen är ute på annons och en spekulant ska ev. dyka upp under eftermiddagen... Inte alls roligt att sälja hojen. Nåväl kör försiktigt i sommar, hoppas man får se några fina gammelsukkor ute på vägarna!
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Sålde min -86:a i lördags. Åkte en runda på 10 mil innan och ångrade mig nästan, men nu är den borta. Kommer att återuppstå som streetfighter hos den nye ägaren. Det är inget att vara ledsen för, dock! All plast och då menar jag verkligen all plast var totalt slut. Plus en massa annat strul, mest med elen. Lycka till med era hojar! Kommer att sakna min.
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Hej igen ! Det sitter luftskruvar inuti insugen på respekive förgasare. Man behöver få av luftburken för att komma åt dem med någon kort stubbmejsel.
Bra att ha tillgång till verkstadshandboken, där finns en del justerings-beskrivningar. Jag skulle kunna scanna in men har större delen av infrastrukturen nerplockat i flyttkartonger inför en förestående flytt.

jag rekommenderar att införskaffa en Suzuki GSX-R servicemanual. Finns på Ebay för ca 100-200 kr för just den årsmodell man behöver info om. Det finns 15 sidor om förgasarjustering i den jag har (88-91).
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
För den som gillar äldre Suzuki-hojar och befinner sig med sin Suzuki i Stockholmsområdet den 26 April så kan det vara en bra idé att
åka med på Classic Suzuki-klubbens årliga "Vårträff", en avrostnings-övning där vi i år tar en sväng runt Ekerö med omnejd. Start vid Hellasgårdens parkering kl 10.00 så kom lite före. Man kan även möta upp vid Brostugan kl 11.00.

Oftast är det en blandning av 60-80-tals-Suzukis både tvåtakt och fyrtakt i alla storlekar.

http://www.classicsuzuki.com/hem.html

Finns en del bilder från tidigare vårturer i träffkalendern på den sajten.

Jag kommer åka på gixxer 88:an. Håll utsikt efter lösgrus !
 
Last edited:

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Förslöv
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Så grabbar då var man utan hoj... Såldes igår kväll kl. 23.45 till jävligt sena grabbar ifrån Götet. Var lagom trött efter att ha varit och hämtat hojen i garaget i snöblandat regn i alldeles för dåliga kläder.
Nu får man se hur länge man klarar sig utan hoj (läs hur länge man tvingas vara utan pga andra prioriteringar (läs bebis))!
Njut av era godbitar och ha det fint! *Snyft
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Hej!
Jag är helt ny här och köpte för några veckor sedan Benke ( känd från detta forum ) gamla Gsx-r 750 från 1990. Jag har kört runt 50 mil och är löjligt nöjd med den. Skall fixa lite bilder när jag tvättat/puttsat ordentligt så ni får se så fin den är.
Hur många gammelgixxers rulla i västsverige? Kan inte låta bli att frestas av tanken på en träff, någon mer som är på??

Hej hej
 
Last edited:

ritchi

Guest
samma här, inköpte en gsxr 750 -90 igår.
trots skev framskiva som letas efter förbrilt nu!!
 

JsN

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Norberg
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Ny Gsxr ägare

Då får jag också räkna in mig i gänget!
Var igår och hämtade en -88 Rödvit.
Är inte någon mekare direkt, kan ingenting om mc motorer osv, men jag tycker att den låter lite "hårt" i motorn, Klapprar lite.. Nån som har nåt tips?

Sitter ett Vance Hines system på också.

Kommer bilder senare!
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
HjÄLP!! fixade till mitt avgas system härom dagen efter det va gjort skulle starta jag upp den och den gick kanon . stängde av den och greja med lite annat .. och när jag skulle åka hem så gick den bara på 2 burkar ... bytte tändspole idag men samma prob kvarstår .... tänder på 2.3 cyl inget på 1.4 tänkte om det kan vara cdin men då skulle väll den inte gå på någon cyl....någon som vet vad det kan vara ....hjälp pma eller skriv här läser tråden varje dag ......
 

JsN

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Norberg
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Förresten, vad kör ni för motorolja i era?
Viskositet +märke...
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
HjÄLP!! fixade till mitt avgas system härom dagen efter det va gjort skulle starta jag upp den och den gick kanon . stängde av den och greja med lite annat .. och när jag skulle åka hem så gick den bara på 2 burkar ... bytte tändspole idag men samma prob kvarstår .... tänder på 2.3 cyl inget på 1.4 tänkte om det kan vara cdin men då skulle väll den inte gå på någon cyl....någon som vet vad det kan vara ....hjälp pma eller skriv här läser tråden varje dag ......

Typiskt tändstift. det har jag mgr vart med om på mina gixxrar. Kan även vara dålig kontakt med spolen. Föresten, det är dålig kontakt med spolen, den tänder väl i den följden..... gör om, det brukar vara svårt att få i kablarna i dessa spolar!
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
Typiskt tändstift. det har jag mgr vart med om på mina gixxrar. Kan även vara dålig kontakt med spolen. Föresten, det är dålig kontakt med spolen, den tänder väl i den följden..... gör om, det brukar vara svårt att få i kablarna i dessa spolar!




oki får kolla över kablar och stiften visseligen är stiften 1 år gamla men knappa 300mil .... ja får kolla över den lilla skrot högen kan bli massa delar över om jag inte får skiten till att funka :mad: typ en trasig cykel i delar :näsblod
 

JsN

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Norberg
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Såg när jag plockade bort oljepluggen att det var metallflisor på ca. 1-5mm stora som satt på magneten på pluggen... Är det något som är väldigt akut farligt, eller kan jag köra med den i sommar som den är?!? Vad är det för fel?
:confused:
 

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
det bör nog kollas upp.. har den börjat låta värre än innan..?? personligen hadde jag inte kört en meter innan jag visste va de kom ifrån..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top