Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Renoverade huvudcylindern uppe vid kopplingshandtaget och kollade alla slanganslutningar. Den tar nog in luft/läcker nere vid slavcylindern. Letade länge efter en annan cylinder utan att hitta någon till rimligt pris. Hojen var risig redan när jag köpte den för drygt tio lök, och har bara bytt det som har varit viktigt för säkerheten, som däck, drivpaket, batteri och packningar i dämparna. Resten har fått vara som det är. Ville ha en billig hoj att pendla med. Brorsan ska övningsköra på den, så den lär nog få några nya skrubbsår...

Gick ner o kollade på den idag. Försökte göra en "att-göra-lista". Kom snabbt underfund med att det inte är ekonomiskt försvarbart att börja renovera. Det är billigare att köpa en annan, fräschare att greja med. Ska ev fortsätta hålla den igång, för den är trevlig att åka på. Har en Sv1000s -04 också, om man vill finåka.


Går det inte att köpa en renoveringssats till slavcylindern!? En sak är ju säker, den kommer bara att öka i värde, så behåll den!

Bara mina 2 öre...
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Last edited:

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91

Nä Gunnar, din -91:a är sjukt fin, önskar min vore i lika vackert skick! Men vet inte om det ens är lönt att lägga ner jobb på att försöka få den så fin, men det är helt klart den vackraste oljekylda Gixxern... Nu kommer jag väl få på nöten av andra!

Det jag menade Gunnar, var att du säkert har hittat nån skruv med påbörjan till lite ytrost eller nåt... Å den fixar du säkert till nyskick!

Har du förresten sålt ditt 4-1 system än?

//Thomas
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Nä Gunnar, din -91:a är sjukt fin, önskar min vore i lika vackert skick! Men vet inte om det ens är lönt att lägga ner jobb på att försöka få den så fin, men det är helt klart den vackraste oljekylda Gixxern... Nu kommer jag väl få på nöten av andra!

Det jag menade Gunnar, var att du säkert har hittat nån skruv med påbörjan till lite ytrost eller nåt... Å den fixar du säkert till nyskick!

Har du förresten sålt ditt 4-1 system än?

//Thomas

Hej det finns några skruvar i bakre innerskärm som oxiderat lite sedan -91. Man kan se det på denna bild: http://suzuki.medial.com/gsxr/91/hjulhus1.jpg

BSM 4-2-1-systemet finns kvar lika oanvänt som när jag köpte det.
Dvs hade gått 100 mil på en tysk hoj. Nu 3000:-
avgas1.jpg
 
Last edited:

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Hej det finns några skruvar i bakre innerskärm som oxiderat lite sedan -91. Man kan se det på denna bild: http://suzuki.medial.com/gsxr/91/hjulhus1.jpg

BSM 4-2-1-systemet finns kvar lika oanvänt som när jag köpte det.
Dvs hade gått 100 mil på en tysk hoj. Nu 3000:-
avgas1.jpg


Oj, ja jag har bra mycket som skulle behövas fixas om jag ska få den i fint originalskick, vet inte ens om det är lönt... Alla kåpor har någon spricka någonstans, rosten kommer lite varstans, kåpglaset är väldigt mörktonat och original verkar vara helkört att få tag på (Är din nitad i kåpan?), bulig tank med mera... Det är helt enkelt väldigt mycket att göra om det ska bli riktigt fin.

Har funderat på att göra en 7/11 av den med något schysst 4-1 system och försöka lätta den en hel del, det vore ju kul att kunna hänga med dom nyare maskinerna!

//Thomas
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Kan tänkas bli lite "reluctant sale" framöver, jag skall downsiza mina MC-innehav med 50% framåt vårkanten och då blir GSX-R750 88:an till salu.
Det är en fasligt kul maskin men jag tror jag skall nöja mig med 91:an.
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Riktigt fina hojar, Gunnar!! Min ser bedrövlig ut. ( Gjorde redan när jag köpte den ).
 

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
en liten fråga från en som är ny på de här med hoj.. men hur tar man bort tanken lättast.. med tanke på bensin kran och dyligt.. tänkte byta stifft å lite.. (gsx-r 750-92:a) tack på förhand mvh greeen..
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
en liten fråga från en som är ny på de här med hoj.. men hur tar man bort tanken lättast.. med tanke på bensin kran och dyligt.. tänkte byta stifft å lite.. (gsx-r 750-92:a) tack på förhand mvh greeen..


Det är bara till att lossa sadeln sedan har du två bult i bakkant av tanken, lossa dom sedan är det bara och lossa tanken bakåtuppåt. Slangarna är inga bekymmer och lossa i bensinkranen.
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
liten fråga min -89 är en hypersport vad menas med det ... har även läst mig till slingshot ??? vad är skillnaden eller är det samma eller ??????

mvh fövirrad
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det är väl lite "hajping"-varumärken.
Hypersport kan väl anses beyda att det handlar om toktrimmade hojar som höjer nivån bortom vad som därförinnan var möjligt :) Reklamsnickarna tänkte väl på "Supersport" och vad kan låta värre än det...hmmm..super duper.??.nja...hyper??...ja där har vi det!..HyperSport !!

Slingshot (slangbella på svenska, http://en.wikipedia.org/wiki/Slingshot ) skall anspela på CV-förgasarna fr om 1988.
Trottelresponsen var väl minst lika bra på föregångarna så jag är osäker om de vågade antyda att det skulle skett någon förbättring där??,. Man torde väl inte ha varit ironiska, typ först gasar man på och efter ett tag kommer allt som med en slangbella :) Fjjong !!
 
Last edited:

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Min 86:a har i vinter valt att sluta tända bromsljuset när jag bromsar med handbromsen. Någon som har tips på var jag ska börja leta först? Ser ingen trasig sladd någonstans. Var sitter kontakten som tänder ljuset? Uppe vid handtaget?
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Nytt 4-1 system

Har nu köpt Gunnars mkt fina Bsm system till min Gsxr 750 -88. Ser fram emot att sätta på det på hojen. Tack Gunnar för köpet ,jag är mkt nöjd.
 

peterhenriksson

peter henriksson
Gick med
25 Sep 2005
Ort
mariehamn
Hoj
gsxr 1100
Min 86:a har i vinter valt att sluta tända bromsljuset när jag bromsar med handbromsen. Någon som har tips på var jag ska börja leta först? Ser ingen trasig sladd någonstans. Var sitter kontakten som tänder ljuset? Uppe vid handtaget?

hej har en ny mickro brytare ligger som jag inte behöver pris 100kr med frakt den är fortfarande i suzuki påsen
mvh peter
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
har lite delar ut på annons till en -89 kåpor och ställning handtag ja hela fram änden och orginal avgassystem....tänkte bygga street av den så ja nu säljs det net mesta är nerslipat och sprutspcklat ev intresserad av delar för ombygge til street
bilder finns i mitt garage

mvh sonny:yoparty
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Har nu köpt Gunnars mkt fina Bsm system till min Gsxr 750 -88. Ser fram emot att sätta på det på hojen. Tack Gunnar för köpet ,jag är mkt nöjd.

Att åka in på Polisskolans område med den obesiktade Previan och mötas av uniformerad polis var en thriller :) men jag var snabb med att få upp bakluckan så inte skattemärket syntes :D

Hör gärna av dig när du fått det monterat !
Är nyfiken på hur det fungerar, hade gärna provat det själv men jag hade redan ordnat tillräckligt bra annat system till 88:an.
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Att åka in på Polisskolans område med den obesiktade Previan och mötas av uniformerad polis var en thriller :) men jag var snabb med att få upp bakluckan så inte skattemärket syntes :D

Hör gärna av dig när du fått det monterat !
Är nyfiken på hur det fungerar, hade gärna provat det själv men jag hade redan ordnat tillräckligt bra annat system till 88:an.


Jaså obesiktat.. inte bra! Tur då att du sålde ett så fint system till mig!!!

Skämt åsido, du verkar vara en god människa som snart besiktar fartvidundret (previan alltså).

Nu gäller det dock att få dit systemet och få fart på cykeln. Jag har dock lite problem med förgasarna. Den är lite svårstartad samt att på låga varv så går den kasst, så att den nästan stannar. Kommer den dock upp i lite varv så går den grymt bra. Köpte den av en kille som inte Hade kört den på länge. Gunnar du sa något om luftskruven?? Detta är jag kass på!! Hur ska den stå tro? är det bara att skruva tills den går bättre. Tänkte att jag skulle kolla lite själv och ev ta loss förgasarna och rengöra dom.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top