Nu när det är så många medlemmar med GSX-R750 från sent 80-tal på forumet tänkte jag att vi kunde ha en tråd bara för oss. Hoppas den blir populär..![]()
Jag har en '88, ni kan hitta bilder och info här: Slingshot.cc
Nu när det är så många medlemmar med GSX-R750 från sent 80-tal på forumet tänkte jag att vi kunde ha en tråd bara för oss. Hoppas den blir populär..![]()
Jag har en '88, ni kan hitta bilder och info här: Slingshot.cc
Senast redigerat av Avanti den 2006-05-17 klockan 16:32.
Lysande!
Bilderna får dock vänta :P
750 -88
Husqvarna 701 2017
Jag har en fråga.Ursprungligen postat av M Widelycke
Ni som kör 750'n, har ni storlekskomplex eller nåt ?![]()
Jag har sett en hel del 750-ägare som enbart skriver "gsxr" (eller liknande luddigt) under hojval.
(Och det kan ju gälla en jäkla massa olika modeller.)
Vill inte retas eller så, mest nyfiken över fenomenet.![]()
Självklart har vi det, den är ju så liten jämfört med R6or å andra stora hojarUrsprungligen postat av War-psycho
Själv har jag en 91a som ligger i källaren och väntar på nya växellådsdelar. Men det blir en fireblade senare![]()
Jo, DU har ju skrivit vad du har för hoj iallafall.Ursprungligen postat av marten_larsson
Det är mest när man skriver "gixxer" eller "gsxr" jag undrade över.
(Det kan ju vara t.ex. en 750 från -85, en 1000 från -06, en 600 från -97, eller en 1100 från -90)
Var stolt över era hojar istället, och sluta hymla med vad ni har.![]()
Senast redigerat av War-psycho den 2006-05-17 klockan 22:26.
Jag har aldrig haft komplex, jag är stolt över min 750.Ursprungligen postat av War-psycho
750 är det bästa kompromisset![]()
Jo, jag ser det, du har också skrivit vad du har för hoj.Ursprungligen postat av Avanti
Med all rätt också, skulle vilja ha en 750 också. (tillsammans med min 1100'a)![]()
Det var ju mer riktat till dom som skrivit "Gixxer", eller "Gsxr" i hojrutan.![]()
Jag förstår, vad betyder igentligen gixxerUrsprungligen postat av War-psycho
![]()
Har också lust på mera krut, men det blir nog en 7/11.
Hoppas mecken är klar med hojen snart![]()
Senast redigerat av Noyah den 2006-05-17 klockan 23:36.
Husqvarna 701 2017
Har inte tänkt så mycket på det. Men med tanke på att tråden handlar om 750 så kan man ju nu tänka sig att det just en sådan jag har.Ursprungligen postat av War-psycho
![]()
Men bara för att inte låta fenomenet dö ut så ska jag inte ändra på det heller(Sen så bor jag på landet)
![]()
Ursprungligen postat av War-psycho
Finns faktiskt 400 och 50 ccm oxå, kanske ännu fler olika kubik som inte jag vet. Skulle gissa att det säkert finns 250 oxå.
Någon som är sugen på att ta ett foto på lamppanelen till en Gsxr 750 -88? Mitt glas över den är sönder. . . .
I dag har jag kjöpt lite grejer till min Slingshot.
Totalpris: 4675 kr (500euro)
1 stykk GSX-R750 '90 motor i bra skikk, pluss "intrumentpanel", wiring harness, luft filter, fuse box och lite annat godis.
![]()
M Widelycke: lamppanelen?
kolla den sista bilden, hoppas det var det du menade
Funderar på en Gsxr750 som första hoj till sommaren, men var kommer "Slingshot" ifrån? Något med förgasaren?
Japp där är den![]()
Men om du nu har en över så kan du ju jag köpa den extraFör vad ska du ha 2 paneler till?
Här finns mycket kunande om oljekokare![]()
http://www.classicsuzuki.com/phpBB2/viewforum.php?f=21
Var precis och hämtade min nya hoj!!!![]()
Suzuki GSX-R 750 -90
Har tyvärr bara "annonsbilden" än så länge, fler lär komma!
Hojlös och håglös!
Det är namnet på förgasarna, dom var nya och improved på '88 modellen.Ursprungligen postat av Jocks
God frågaUrsprungligen postat av M Widelycke
![]()
ge ett bud...
Tusen tack, mycket bra informasjonUrsprungligen postat av BMW R90s
GratulererUrsprungligen postat av Benke
![]()
Senast redigerat av Avanti den 2006-05-23 klockan 00:05.
Nyfiken fråga, från en på granntråden Katana/gsx1100. Ngn här som äger en av dom (tror tre) 85:or som MS byggde. Rosa/Gul (apful men gjorde sitt jobb) till färgen plus en massa godis såklart. Det stod en till salu på AVA i Sth för ett par år sedan.
/Uffe