Superduke-tråden

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Drevade ner hojen en kugg fram igår men hann inte köra så mycke. Första reaktionen är att den blev jäkligt hetsig att slanga med jämfört med orginalet. Svårt att säga om den går upp lättare & tidigare men när de väl lyfter så lyfter de som fan. Med org drev så går den så grymt mjukt & fint upp. Får ut & testa riktigt imorgon...

Någon annan som dravat Superduken???
 

Son Kite

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke - 06
smacker skrev:
2329169 Drevade ner hojen en kugg fram igår men hann inte köra så mycke. Första reaktionen är att den blev jäkligt hetsig att slanga med jämfört med orginalet. Svårt att säga om den går upp lättare & tidigare men när de väl lyfter så lyfter de som fan. Med org drev så går den så grymt mjukt & fint upp. Får ut & testa riktigt imorgon...

Någon annan som dravat Superduken???


Hopp... jag har också drevat ner min till 16 kuggar. Den blev hetsigare och den lyfter lättare på framhjulet :lol
Tyckte att den var lite jobbig att köra inne i stan med innan jag drevade ner... den går mjukare när man kör långsamt.... men vem vill köra långsamt igentligen :tungan

Är det någon annan SD förare som skall till Sjöbo ikväll (060726)?

Marcus
 
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Kungälv
Hoj
SuperDuke
Köpte min superduke för två veckor sedan, och redan dags för service, man blir ju beroende, vill ju aldrig hoppa av hehe :) . Någon som vet va 100 mila servicen kostar?
 
Last edited:

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Leo vince slipon

Nån som är intresserad av att köpa mitt Leo Vince slipon? kolfiber, liggande funkar med akra mappningen har kört ca 50mil med det. hade tänkt mig 5000:-
 

Bifogat

  • KTM1.jpg
    KTM1.jpg
    125.7 KB · Visningar: 439

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Ytterligare en SuperDuke ägare anmäler sig.
Efter en provkörning hos Lelles så var det ju inte mycket att fundera på...
det blev en Supeduke, svart -06, grymt nöjd. :banana
Har beställt nya Hexagonala Akrapovic systemet, det åker på vid 100mila servicen och så givetvis en ny mappning. Jag har av olika anledningar inte åkt så mkt senaste 1-1/2 åren men nu känns det som en nystart, mc-frälst igen!!
Hängde med i Söndags på Sthlmåkartråden SÖDRA, grymt kul även om jag höll mig lugn i den långsamma snigelgruppen.

Tackar KTM för SuperDuken.

Kolla in det här förresten... stackars stackars säger jag bara
http://video.google.com/videoplay?docid=8900085664758402661&q=superduke

Lev väl

/IL Ducce
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Tjooohooo! Ännu en lycklig människa anmäler sig till SuperDuke klubben! Hämtade pärlan igår men tyvärr blev det bara 12 mil eftersom det ösregnade på västkusten... Svart -05:a och ca 500 mil på mätaren med Acra system , låter hur underbart som helst, he he! Så fort stället torkat blir det åka av igen!!! :yoparty
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Leckan skrev:
2347488 Tjooohooo! Ännu en lycklig människa anmäler sig till SuperDuke klubben! Hämtade pärlan igår men tyvärr blev det bara 12 mil eftersom det ösregnade på västkusten... Svart -05:a och ca 500 mil på mätaren med Acra system , låter hur underbart som helst, he he! Så fort stället torkat blir det åka av igen!!! :yoparty

Får lov att gratulera till ett bra hojval. Känns som om just den svarta börjar bli lite vanlig, dessutom med Akra på många. Ska se till att få min lite mer personlig framöver, har jag tänkt.

Om du inte redan känner till det, så kan jag rekommendera det internationella forumet www.superduke.net Det är inte så många inlägg per dag, men det finns en hel del guldkorn där, för den som letar...
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Psychodad skrev:
2349440
Om du inte redan känner till det, så kan jag rekommendera det internationella forumet www.superduke.net Det är inte så många inlägg per dag, men det finns en hel del guldkorn där, för den som letar...

Tackar för tipset! Verkar finnas en hel del intressanta saker där!

Någon som försökt besiktiga med Acra på? Jag fick inga orginal med och ljudet blev inte svagare när jag plockade ur insatserna, he he! Har alla SuperDukar 96 dB krav hon bilprovningen förresten?
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Besiktningen ligger väl ganska långt borta för alla som har SD, jag menar på min r det kontrollbesiktning 10-jan 2010!
Ang. att det finns många svarta ska jag nog råda bot på, funderar på att fixa någon cool motivlack dock ej bestämt mig ännu. Å ang. Akra så köper jag nya HEXAGONAL inte det andra vanligare;)
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Tjoho, precis hämtat en tankväska a'La KTM orginal och en växelvändare på Bike i Trollis, jag vet att det är lite touring varning med tankväska men får kompensera det med växelvändaren och urplockade insatser istället, he he! :yoparty
Kan förresten tipsa om FastBikes Augusti nummer där HM Racing hottar till en SuperDuke, mycket bra läsning :yoparty
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Psychodad skrev:
2378970 Vad får man hosta upp för en sådan väska, och hur fäster man den?

Väskan kostade 1200:- lite drygt och man fäster den med band ner under sadeln och fram under tanken, bakom styrhuvudet. Undersidan av väskan är av "repskonsamt" material och man kan även plocka av väskan och låta tankskyddet med banden sitta kvar. :tummenupp
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
Ännu en nöjd superduke ägare (i onsdags) mappad och med akra på.
vilket satans vrid det är i besten känns som man kan slanga på sexan :näsblod

Men fick köpa nytt batteri igår dyrt var det 1895:-,tänkte höra om nån annan SD ägare har haft problem med laddning/batteri? den kräver ju lite kräm för att gå igång.

Sen letar jag efter kraschpuckar nån som säljer?

/insaniac
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
insaniac skrev:
2392734 Ännu en nöjd superduke ägare (i onsdags) mappad och med akra på.
vilket satans vrid det är i besten känns som man kan slanga på sexan :näsblod

Men fick köpa nytt batteri igår dyrt var det 1895:-,tänkte höra om nån annan SD ägare har haft problem med laddning/batteri? den kräver ju lite kräm för att gå igång.

Sen letar jag efter kraschpuckar nån som säljer?

/insaniac
Grattis till ett bra val...

Puckar till hjulaxlarna kostar en dryg 3-hundring per axel. Dom runt motorn är dyrare. På www.rg-racing.com hittar du grejer, har för mej att Mitonga ska ta hem dom till Sverige för den som vill...
 

gogge the duke

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
Super duke 06a
aaaaaaaaaaaaaaaghhhh fy satan vad glad jag är,kom hem för 20 min sen med min super duke titan 06 och den är så j-la grym.....nu fattar jag vad ni snackat om hela tiden,har läst flitigt denna tråd innan jag bestämde mig definetivt....bor i eskilstuna och undrar om det finns fler lyckliga satar som kör sd här?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Angående batteri problemet...borde inte det gått på garantin?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
insaniac skrev:
2392734

Men fick köpa nytt batteri igår dyrt var det 1895:-,tänkte höra om nån annan SD ägare har haft problem med laddning/batteri? den kräver ju lite kräm för att gå igång.

/insaniac

Mitt enda startproblem kom med kopplingen inne, växeln i och stödet nere... Då startar den inte, jag har verkligen försökt. :rolleyes:
 

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
Superduke

Hej.
Anmäler mej till superduke tråden.
Är en ägare till en 06 titan,med acra som har gått 300 mil utan problem.
Har tidigare kört triumph daytona samt speed triple.
Men det här är den ultimata hojen helt underbar.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top