Superduke-tråden

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hej ny i den här tråden.
Har precis kommit hem med en 990 R -10 , frågan är kan man minska den där on/off filingen i gasen :näsblod på något sät
det är lite stökigt i rondeller ( när andra trafikanter kör långsamt)

Plocka bort SAS om det inte redan är gjort. Testa någon annan mapp. Du kan få låna min kabel för Tune-ECU om du har vägarna förbi. Eller så möts vi halvvägs någon dag så får du testa min hoj och jämföra. Min var väldigt mycket av och på i början men jag tycker jag fått till det väldigt mycket bättre än det var när jag köpte hojen.
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tjo.sålt min tl1000r nyligen o är såld på en superduke!vad ska jag leta efter? vad ska jag se upp med? Nån som sitter på en färdigmoddad????m v h tomas:yoparty:yoparty
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Tjo.sålt min tl1000r nyligen o är såld på en superduke!vad ska jag leta efter? vad ska jag se upp med? Nån som sitter på en färdigmoddad????m v h tomas:yoparty:yoparty

Det gör du helt rätt i!
Saknar min bus duke!

Helst 07->
Läckande cylinderfotspackningar
Svart olja istället för röd i kopplingsoljebehållaren.

Gärna ventiljusterad och klar då den är lite kostsam.

Annars är det väl som vilken cykel som helst.

Ooooh superduke!
Den var så rolig!

Mods man bör ha "högst personligt", akrapovic evolution och öppet skum luftfilter.


Lycka till! :)
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Haha tack.vart kollar man för o se skillnaden mellan årsmodellerna??:rock
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Funderar på en Superduke 990 igen eller Streetriple R.
För och nackdelar (Fredrikmehlin?).
Jaq har haft en Superduke 2007 som jag köpte ny och körde 1700 hårda mil under 4 år. Gillade hojen men tycker nu i efterhand att den var lite oborstad framförallt gasresponsen då jag gillar att köra bana. Superduken var kul, men vill egentligen ha något mera finstämt.

Tycker att 50K är en lagom hojbudget och därför är det dessa som ligger varmast just nu.
 

Spoerdoke990

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2017
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke990
Ny på forumet så testar söker hjälp. Har även skapat en tråd om detta.

Har alltså en Superduke990 -2006

Mitt problem är att när hojen står på tomgång så lyser/blinkar varningslampan för oljetrycket, och upplever även att motorn tickar lite väl högt.

Varvar man upp motorn på +3000 varv så slocknar oljetryckslampan.*

Efter en del sökande på Google så har fått tankar om att jag ska byta ut kamkedjesträckarna. Tänker även göra olja/filter byte i samma veva.


Någon som haft detta/liknande problem och testat denna teori? Isf är det en svår process eller något man bör tänka på vid bytet?

MVH
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Mitt problem är att när hojen står på tomgång så lyser/blinkar varningslampan för oljetrycket, och upplever även att motorn tickar lite väl högt.

Varvar man upp motorn på +3000 varv så slocknar oljetryckslampan.*

MVH

Jag hade ett liknande problem med min -08 när jag köpte den. På den så hade oljefiltret blivit deformerat inuti och blivit lite av en flaskhals.
 

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
Halloj!

Jag tänkte dreva min SDR -12. Har sett nånstans vad som rekommenderas men tydligen suger jag stenhårt på att söka så jag ber om ursäkt i förhand om svaret finns precis under näsan.
Jag har motohooligan, pc5, helsystem, SAS borta och mappad efter det. Den går ju sjukt bra men skulle gärna testa en annan drevning. Det sitter 38 bak nu, fram vet jag inte. Minns att det var 40 bak som gällde
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hej!
Polaren har en svart superduke r han skulle vilja bli av med. Det är en 2007a med hel akra, powerpartssadel och nåt blingigare styre.

Han har ägt den i 3år. Knappt kört nåt alls. Hade gått 750 milnör han köpte den. Gissar att han kört 100 till.

Den finns i Vedum men han jobbar i Trollhättan.

Pm till mig så skaffar jag mer info och bilder :)

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hallå! Tänkte höra lite med er Superduke gurus om det är någon som vet vilken Map jag ska ha till Tune Ecu?
Jag har följande mods:
Akra slipon
Motohooligan Box
sas borttagen

Finns ju en uppsjö med mappar men fattar inte vilken "Akra" mappen är :confused:
Tack på förhand:)

Har inte fått tummen ur och mappat (om) min än, men har samma spec. som ovan, fast en 2009.

Akra Evolution slipon
SAS borttagen
Motohooliganburk

Är det:
- KTM 990 SuperDuke 106 hp 07-10 model years with Akrapovic Titanium slip-on exhaust
eller
- KTM 990 SuperDuke 07-10 model years with Evolution Titanium exhaust

Vafan, det finns ju en till...
- KTM 990 SuperDuke 07-10 model years with Akrapovic Titanium slip-on exhaust

Orka prova, liksom.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Det är ganska enkelt att ladda mappen vill jag minnas. Ladda och testa vilken som känns bäst.
PM:a mig när du testar och berätta vilken mapp som låg i, jag mappade med James (ECU) egen mapp som inte finns på nätet, eller i alla fall inte då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

jerryfredrik

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2017
Ort
Gäddede
Hoj
Superduke 05
Tja
Finns garanterat svar på detta men har letat som en tok o hittar inte????
Har en 05as 990 med kortade sebringburkar och org grenrör.
Har skaffat tune ecu och egen kabel men vilken mapp skulle ni rekommendera till den?

Mvh
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Tja
Finns garanterat svar på detta men har letat som en tok o hittar inte????
Har en 05as 990 med kortade sebringburkar och org grenrör.
Har skaffat tune ecu och egen kabel men vilken mapp skulle ni rekommendera till den?

Mvh

http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html

Någon av dessa Akra mappar bör väl funka? Kan tyvärr inte rekomendera då jag inte testat dom då jag har en 06a.

Innan jag skaffade öppet filter körde jag ett tag med 06 Akra smoothened från denna sida : http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=14763
Men vågar inte säga om det funkar på en 2005a. Var då helt ok på min hoj iaf. (På Tuneecu sidan är det ju samma mappar till 05-06 dock.)
 
Last edited:

jerryfredrik

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2017
Ort
Gäddede
Hoj
Superduke 05
Det blev akra smoothened till min 05a. Hade visst vanliga akramappen i innan men upplever jobben som tusen gånger trevligare efter mapp ingen idag.
Tack för hjälpen
 

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Ort
Söderhamn
Hoj
Superduke 990-11
Jag körde med KTM 990 SuperDuke,*2011-12 model years,with Slipon or Silencer set Akrapovic."
Funkat fantastiskt i ca 70 mil än så länge:)
Dock har ju jag en 2011.
Är det någon som har koll på hur mycket bromsvätska som går åt vid byte fram och bak och om det är något speciellt och tänka på vid byte och luftning?:)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Tänk på att det är mineralolja till kopplingen, Inte bromsvätska då förstör du packnigarna.
 

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Ort
Söderhamn
Hoj
Superduke 990-11
Ja det har jag förstått, tips på nå bra olja till den då?:) men du vet inte ca hur mkt de går i bromssystemen?:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top