Superduke-tråden

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
KTM handlare norr om dalaälven är väl rätt begränsat med dock? Ska dom vara välsorterade också så vette tusan...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Ja Norrland är perfekt för en frusen MC åkare som en annan. =)
Fast är mitt uppe i att ska flytta snart jag så har knappt hunnit kolla på hojen. Dels ska det besiktigas. Sen måste jag byta olja.

Är det någon som hade en länk på "service" kit till 2006 SD? Tänker på Filter och de två "Screenarna". Den är ju ett par år nu så tänkte om man kanske ska kosta på sig att byta dom också när man ändå håller på.
Har hittat kittet förut men hittar fasiken inget nu på internätet. Hittar bara pappfiltret.

ktmshop.se brukar jag beställa typ allt ifrån :), bara välja modell och årsmodell.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Onödigt spännande att tappa skruven till växelföraren/länkaget imorse. Som tur var skedde det i sista korsningen innan jobbet. Gött förvånad man blir och ska peta ner till tvåan och hela växelspaken hänger och dinglar.

Ständiga överraskningar med den här jävla hojen. Eländig kvalitet. Precis som en gammal ducati. Närmaste jag kommer. :)


Gött att det löste sig btw, sewerin!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Onödigt spännande att tappa skruven till växelföraren/länkaget imorse. Som tur var skedde det i sista korsningen innan jobbet. Gött förvånad man blir och ska peta ner till tvåan och hela växelspaken hänger och dinglar.

Ständiga överraskningar med den här jävla hojen. Eländig kvalitet. Precis som en gammal ducati. Närmaste jag kommer. :)


Gött att det löste sig btw, sewerin!

Du måste skruva fast allting som du vill ska sitta på hojen, sen hänger du upp den i spännremmar i taket, fyller ett badkar med Locktite och sänker ner hela hojen där. Du kommer aldrig mer att tappa nånting!!!:):tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
KTM handlare norr om dalaälven är väl rätt begränsat med dock? Ska dom vara välsorterade också så vette tusan...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Vi har en här i Luleå men det är ju lite långt för dig kanske? :)
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Vi har en här i Luleå men det är ju lite långt för dig kanske? :)
Bor i Övik så jo en aning. ;-)
Tycker det är knepigt att det inte finns någon i "mellansverige". Umeå har ingen längre och tror ej det finns i Sundsvall heller?
Nu kan säkert Northbike fixa det mesta men.

Men man tycker man ska kunna sälja lite adventure m.m. i det här distriktet. Och en och annan cross/enduro.
MX så slipper man ju det mesta av garantin också om det är det man är rädd för som säljare. ;-)

I Övik har vi bara Yamahacenter som är intresserad av MC. Men är väl lite liten marknad kanske.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Bor i Övik så jo en aning. ;-)
Tycker det är knepigt att det inte finns någon i "mellansverige". Umeå har ingen längre och tror ej det finns i Sundsvall heller?
Nu kan säkert Northbike fixa det mesta men.

Men man tycker man ska kunna sälja lite adventure m.m. i det här distriktet. Och en och annan cross/enduro.
MX så slipper man ju det mesta av garantin också om det är det man är rädd för som säljare. ;-)

I Övik har vi bara Yamahacenter som är intresserad av MC. Men är väl lite liten marknad kanske.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

NDMX i Umeå säljer lite KTM grejer så de kan säkert ta hem servicekit men annars är det ju enklast att beställa från Lelles eller Carlströms som är de stora åf:arna.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Du måste skruva fast allting som du vill ska sitta på hojen, sen hänger du upp den i spännremmar i taket, fyller ett badkar med Locktite och sänker ner hela hojen där. Du kommer aldrig mer att tappa nånting!!!:):tummenupp

Haha, ja, det känns som man får göra det.

För övrigt trodde jag ett kåpglasbyte skulle ta typ tio minuter... Tji fick jag. Harrejävlar, maken till efterbliven jävla konstruktion och röten kvalitet på lösningen som glaset sitter i får man fan leta efter. Gummiplupparna med mässingsgänga som det skruvas i, kombinerat med hur jävla idiotiskt instrumentet sitter gör en ingenjör i automotive totalt jävla mörkrädd.

Fy fan.

Men nu sitter nog det nya kåpglaset där iaf. Hoppas jag.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Haha, ja, det känns som man får göra det.

För övrigt trodde jag ett kåpglasbyte skulle ta typ tio minuter... Tji fick jag. Harrejävlar, maken till efterbliven jävla konstruktion och röten kvalitet på lösningen som glaset sitter i får man fan leta efter. Gummiplupparna med mässingsgänga som det skruvas i, kombinerat med hur jävla idiotiskt instrumentet sitter gör en ingenjör i automotive totalt jävla mörkrädd.

Fy fan.

Men nu sitter nog det nya kåpglaset där iaf. Hoppas jag.

Tanken är att det ska vara svårt och krångligt så att när du väl har gjort jobbet så kommer du att känna en djup tillfredsställelse och få en stark självkänsla. Slutprodukten är att du ska ha en angenäm upplevelse av din hoj och få en boostad självkänsla...
Hade det varit något vanligt japanskit där du bara kastar grejerna mot hojen och det fastnar automatiskt så blir det heller inget värde i det hela, ytterligare en dussinprodukt alltså. Så inte med en Kotte!!! :D:D
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Bor i Övik så jo en aning. ;-)

Har du monterat motohooligan eller var det rottis luftfiltret?
Jag tror jag träffade dig i sidensjö bygdegård för kanske 2 år sen?

Jag sålde precis iväg min SD, skickade med istortsett allt till den.
Annars hade jag haft ett servicekit med allt du efterfrågar :p.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Har du monterat motohooligan eller var det rottis luftfiltret?
Jag tror jag träffade dig i sidensjö bygdegård för kanske 2 år sen?

Jag sålde precis iväg min SD, skickade med istortsett allt till den.
Annars hade jag haft ett servicekit med allt du efterfrågar :p.
Har Rottweiler på min.
Jo det stämmer nog bra det. :)

Ja men såg lite andra grejer jag nog kommer passa på att köpa från ktmshop när man ändå är igång. Ska man flytta från lgh till villa passar det sig väl bra att skaffa lite KTM redskap också?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har Rottweiler på min.
Jo det stämmer nog bra det. :)

Ja men såg lite andra grejer jag nog kommer passa på att köpa från ktmshop när man ändå är igång. Ska man flytta från lgh till villa passar det sig väl bra att skaffa lite KTM redskap också?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Du måste självklart åtminstone passa på att köpa 3PW1473500:
Öppnare KTM.jpg

och 3PW1472002, för de där jobbiga dagarna i trädgården:
KTM -DIRT-O-METER-RUBBER-BOOTS.jpg
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tanken är att det ska vara svårt och krångligt så att när du väl har gjort jobbet så kommer du att känna en djup tillfredsställelse och få en stark självkänsla. Slutprodukten är att du ska ha en angenäm upplevelse av din hoj och få en boostad självkänsla...
Hade det varit något vanligt japanskit där du bara kastar grejerna mot hojen och det fastnar automatiskt så blir det heller inget värde i det hela, ytterligare en dussinprodukt alltså. Så inte med en Kotte!!! :D:D
Haha, så var det ju. Definitivt. Likaså känslan av perfektion när man sitter vid bordet och inmundigar kvällsmackan och känner att man lagt en skruv till en av lamp-instrument-kåphusdelarna i fickan... Bara att riva halva skiten imorse igen innan man drog till jobbet för att inte riskera att något mer skulle ramla av eller vibrera sönder.

För övrigt tämligen angenämt med högre kåpglas. Marschar gött i 140 nu utan nämnvärd blåst och jobbig nacke. Gubbig man är. Tycker väl dock att det blev rätt fult. Men vafan. Pendlingsjärn it is.

20170509_180550 (Large).jpg
 
Last edited:

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Ni som har kraschpuckar till ram, har ni köpt på ebay eller från Sverige? tänkte beställa inom kort. @Hållundan, du har ju 2st dessutom, skyddar inte den vid centrala delen av ramen tillräckligt vid krasch? :)
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Ni som har kraschpuckar till ram, har ni köpt på ebay eller från Sverige? tänkte beställa inom kort. @Hållundan, du har ju 2st dessutom, skyddar inte den vid centrala delen av ramen tillräckligt vid krasch? :)


eBay... nånstans i UK hittade jag alla som jag behövde :fyllisar
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ni som har kraschpuckar till ram, har ni köpt på ebay eller från Sverige? tänkte beställa inom kort. @Hållundan, du har ju 2st dessutom, skyddar inte den vid centrala delen av ramen tillräckligt vid krasch? :)
Ebay är din vän. Mina satt på när jag köpte hojen, så ingen aning var de kommer ifrån eller kostade. Har inte tänkt att prova hur de skyddar vid krasch. :) Ju fler dess bättre är väl devisen...
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Fick svar från verkstaden hojen var inlämnad på, enligt dom så har kabelstammen brunnit.. behöver alltså byta ut hela stammen för 8.1k (ktmshop) + arbete. Yamaha Center har sagt att de skulle ta på sig kostnaden innan detta kom fram, hoppas inget förändras på den fronten nu. Tycker bara det låter lite konstigt att den ska ha brunnit, då den har gått att köra hem 3 timmar och att det "glappat" (dött och startat igen av sig själv), och nu ska vara trasigt? :va:död
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fick svar från verkstaden hojen var inlämnad på, enligt dom så har kabelstammen brunnit.. behöver alltså byta ut hela stammen för 8.1k (ktmshop) + arbete. Yamaha Center har sagt att de skulle ta på sig kostnaden innan detta kom fram, hoppas inget förändras på den fronten nu. Tycker bara det låter lite konstigt att den ska ha brunnit, då den har gått att köra hem 3 timmar och att det "glappat" (dött och startat igen av sig själv), och nu ska vara trasigt? :va:död

Fan vad segt. Hoppas det löser sig smidigt.
Känns ju som att det är precis därför man har säkringar på grejerna, men det kanske inte lirat fullt ut då?

Tyvärr stärker dina problem min tes om att KTM besitter helt bedrövlig kvalitet. Trodde jag inte alls när jag fick in i det här... :/

- - - Updated - - -

Gick in. Inte fick in...
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top