Superduke-tråden

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
Råååå

nu är denna antagligen en väldigt tidig designstudie på Superduken, men fyfan vad rå den var..

Så jävla kunglig!
 

Bifogat

  • designstudie2.jpg
    designstudie2.jpg
    68.4 KB · Visningar: 879

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Ser mycket "bad" ut.(rå alltså), fast orginalet e rätt rå den oxå :D
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
AddeRS skrev:
2181969 Om man köper en Superduke vilket system ska man välja.....hjärnan säger Akrapovic...plånboken säger Sebring, låter de likvärdigt?
Jag tycker inte att Akra is the shit......uhhh

E man bara ute efter ljudet så blir sebring lika trevligt tror jag.
Mina brummar på fint :banana
Sen inbillar jag mig att acra har lite shystare passform och kvallite.


/Freddan
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Powercommander kommer antagligen inte förrän SD:n börjar säljas i staterna, det är iallafall vad jag har hört på ett annat forum där någon hade ringt och frågat.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
smacker skrev:
2173030
Borde det förövrigt inte finnas PowerComander eller liknande till dom snart?

Powercommander behövs inte eftersom man mappar om originalboxen med ett KTM-instrument. Har gjort det på en hoj och det blev finfint.

//jaG
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Zeb_Macahan skrev:
2188962 Powercommander behövs inte eftersom man mappar om originalboxen med ett KTM-instrument. Har gjort det på en hoj och det blev finfint.

//jaG

av ren nyfikenhet, hur fungerar det om man en kortare tid vill byta tillbaks till originalljuddämparen? Jag menar, om man vill åka på en bandag så kräver väl dom flesta att man gör det. Kan man köra med den nya mappen och den gamla ljuddämparen?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Psychodad skrev:
2188969 av ren nyfikenhet, hur fungerar det om man en kortare tid vill byta tillbaks till originalljuddämparen? Jag menar, om man vill åka på en bandag så kräver väl dom flesta att man gör det. Kan man köra med den nya mappen och den gamla ljuddämparen?

Helst inte, motorn kommer ju gå fett. Men varför inte vara så smart att man köper ett system som klarar av besiktning med insats i och som brölar lite mer när man tar ut den?

Bandagar är livet nämligen! :yoparty

Förresten, det är enkelt att leka med superduken med. Lånade en ett litet tag förra sommaren. Kul!

//jaG
 

Bifogat

  • Superduke1.jpg
    Superduke1.jpg
    128.4 KB · Visningar: 1,461
  • superduke2.jpg
    superduke2.jpg
    128.4 KB · Visningar: 1,141

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Akrapovic-slipon ingick i affären när jag köpte hojen, ska hämta dom i veckan tror jag.

Dom har väl givetvis ingen löstagbar insats, eller? Men å andra sidan, skulle inte insatsen också göra så att hojen går bra mycket fetare, ungefär som originalljuddämparen???
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Psychodad skrev:
2189523 Akrapovic-slipon ingick i affären när jag köpte hojen, ska hämta dom i veckan tror jag.

Dom har väl givetvis ingen löstagbar insats, eller? Men å andra sidan, skulle inte insatsen också göra så att hojen går bra mycket fetare, ungefär som originalljuddämparen???

Njae. Kör man med KTMs mappning för akra så borde hojen gå ungefärligt som den ska när man har insats i. Akrat levereras med insatser till. Utan insats låter det så man blir nästan arg!

//jaG
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Zeb_Macahan skrev:
2189609 Njae. Kör man med KTMs mappning för akra så borde hojen gå ungefärligt som den ska när man har insats i. Akrat levereras med insatser till. Utan insats låter det så man blir nästan arg!

//jaG

Perfekt, jag behöver inte bekymra mej med andra ord... :tummenupp
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Zeb_Macahan skrev:
2188962 Powercommander behövs inte eftersom man mappar om originalboxen med ett KTM-instrument. Har gjort det på en hoj och det blev finfint.

//jaG

Okaj! Min är mappad med Akkrat på så då finns det alltså inte mycke mer att göra... Är nöjd med draget men mycke vill ju alltid ha mer. :tungan
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Falkenberg 5 juni

är det nån som är sugen på lite bana den 5:e juni? tänkte åka ner med ett par kompisar, å det hade ju varit skoj om vi blev några superdukar.


kör långsamma klassen men blir ständigt snabbare!
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Number 2 skrev:
2191354 är det nån som är sugen på lite bana den 5:e juni? tänkte åka ner med ett par kompisar, å det hade ju varit skoj om vi blev några superdukar.


kör långsamma klassen men blir ständigt snabbare!

Hade ju vart fördjeffla skoj men de jobbas denna dag... :4skrika
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Tjoooo :D :D
Känner mig jävligt nöjd...har beställt min Superduke idag! :tummenupp
Lite bana ska jag prova på med den i sommar efter att den är inkörd.
Nån som kört bana med sin...?
Hur funkar det körmässigt och vad säger de ljudmässigt måste man ha orginalet på eller någon som åkt med öppnare burkar.
S-duke rocks!
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
AddeRS skrev:
2191741 Tjoooo :D :D
Känner mig jävligt nöjd...har beställt min Superduke idag! :tummenupp

Grattis...

Blev det några extra options direkt, eller ska du njuta av den "naturell" ett tag först?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Det blir naturell tills första servicen sedan blir det Sebringblås och mappning.

Angående att åka med insatserna instoppade med annan mappning så säger Ragnar på Lelles att hojjen kommer att gå piss.
Han sa att man kan byta till ex Akra eller Sebring och ha instaserna kvar då behöver man inte mappa hojjen men plockar man ur dem så behöver man mappa.
Å andra sidan så har de hojjar jag provat varit utan insats+mappade och jag tycker ljudet är väldigt nice.

Kanske det blir en tur åt Bålsta hållet också håll ögonen öppna efter en grå Superduke den närmsta tiden :D
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
AddeRS skrev:
2199632
...Kanske det blir en tur åt Bålsta hållet också håll ögonen öppna efter en grå Superduke den närmsta tiden :D

Åker tyvärr (fast jag klagar inte) på semester framåt helgen, så det blir inget kört för mej den närmaste tiden, men sen så...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top