Sporthoj Kalix

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
kl:15.00 på lördag =)
:corn

Platsen längst till vänster i soffan rakt framför TV:n är bokad.
Sen tänkte jag att vi kunde byta kanal kl 15:10, för då är det ett naturpogram på 2:an som skulle handla om pingvinerna i Antarktis.
Jag tycker semlor är gott och jag dricker bara te (Earl Grey).

Räkna med mig.
:)
 

varvalätt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
kalix
Hoj
Gsx 1000R
Platsen längst till vänster i soffan rakt framför TV:n är bokad.
Sen tänkte jag att vi kunde byta kanal kl 15:10, för då är det ett naturpogram på 2:an som skulle handla om pingvinerna i Antarktis.
Jag tycker semlor är gott och jag dricker bara te (Earl Grey).

Räkna med mig.
:)

Var det allt? Är du säker på att du inte missade något!
Det där me pingvinerna lät ju väldans intressant, Vi får väl se vad mr:A säger när jag byter kanal :D
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Var det allt? Är du säker på att du inte missade något!
Det där me pingvinerna lät ju väldans intressant, Vi får väl se vad mr:A säger när jag byter kanal :D

Hehe! Jo, det blir säkert uppskattat. :)
Just ja! Såg att det är Superbike IDAG (Fredag) kl 15:00-16:00 på Eurosport2!? LIVE idag och repris imorgon eller? :confused:
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Tidsträningen kanske?

Just d! Tänkte inte så långt, men men, det var inte ens kval, utan bara ännu en i raden av säsongssammanfattninggar från i fjol som dom visat ett antal ggr redan tyvärr... men men det funka bra som uppvärmning inför morgondagen ändå! Kan man se för mkt hoj på TV? :)
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
Jag kommer gärna förbi, jobbar för fullt med förklaringarna till varför:

1. Aprilia inte deltar i Superbike eftersom de helt enkelt skulle vara för överlägsna.

2. Jag är långsammast av gänget i tv-soffan enbart pga brister i hojmaterialet.

Det går sådär, jag har långa listor under både 1 och 2, men argumenten envisas med att motsäga varandra. :huvet

Nåja, det ordnar sig nog, får hoppas pingvinerna tar uppmärksamheten från luckorna i min argumentation. :tungan


Jahapp!!
Så var det ÄNTLIGEN dags.
Superbike sätter igång den 24'e februari. Så jag tänkte att man kunde ju träffas och ta en fika när dom visar tävlingarna.
Vet inte exakt när första sändningen är, men ! Kaffe o fika hos mig när det blir av.. :öl
 

varvalätt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
kalix
Hoj
Gsx 1000R
Jag kommer gärna förbi, jobbar för fullt med förklaringarna till varför:

1. Aprilia inte deltar i Superbike eftersom de helt enkelt skulle vara för överlägsna.

2. Jag är långsammast av gänget i tv-soffan enbart pga brister i hojmaterialet.

Det går sådär, jag har långa listor under både 1 och 2, men argumenten envisas med att motsäga varandra. :huvet

Nåja, det ordnar sig nog, får hoppas pingvinerna tar uppmärksamheten från luckorna i min argumentation. :tungan

Hmmm! Du har krasch kåpor till denna säsong , Så det var väl därför du tog det lite lungt förra året? eller ? :D
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Hmmm! Du har krasch kåpor till denna säsong , Så det var väl därför du tog det lite lungt förra året? eller ? :D

Detta är anledningen till varför jag kör utan kraschkåpor i år... Då har jag nått att skylla på när jag blir frånåkt helt enkelt.
:D
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Vad faen skall jag skylla på då?
Jag har ju inga kåpor!
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
Jo, jag är medveten om att kraschgrejerna ökar förväntningarna på tempot. Jag har funderat på att skaffa en hundvalp eller nåt som får åka med, så här tänker jag mig att snacket kan gå vid sidan av banan:

Åskådare 1: -Hahaha, kolla killen på Aprilian, han har ju knappt styrfart! Letar han efter en parkeringsplats?

Åskådare 2: -Nä, han har visst hunden med sig på hojen, han sägar att den blir åksjuk om det går fortare än sådär.

Finns bara en lucka i den planen, och det skulle vara om valpen hoppar av och springer varvet snabbare än jag kör det, får se till att koppla den ordentligt. :tummenupp

Hmmm! Du har krasch kåpor till denna säsong , Så det var väl därför du tog det lite lungt förra året? eller ? :D
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Jo, jag är medveten om att kraschgrejerna ökar förväntningarna på tempot. Jag har funderat på att skaffa en hundvalp eller nåt som får åka med, så här tänker jag mig att snacket kan gå vid sidan av banan:

Åskådare 1: -Hahaha, kolla killen på Aprilian, han har ju knappt styrfart! Letar han efter en parkeringsplats?

Åskådare 2: -Nä, han har visst hunden med sig på hojen, han sägar att den blir åksjuk om det går fortare än sådär.

Finns bara en lucka i den planen, och det skulle vara om valpen hoppar av och springer varvet snabbare än jag kör det, får se till att koppla den ordentligt. :tummenupp

Har sett en del hojar med sån där sidovagn där hunden kan åka. Kanske vore nått att satsa på? Finns säkert som orginal tillbehör till en RSV hos en välsorterad Aprilia-handlare. Kolla!

EDIT: Då får du dessutom lite stödhjuls-effekt på köpet.
 

varvalätt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
kalix
Hoj
Gsx 1000R
Haha, påminner mig om vad syrran sa när hon hörde att jag var på väg att ta mc-kort:

"Vad ska det vara bra för, du kommer ju ändå aldrig att våga luta i kurvorna!" :)

Jag tycker du ska ta med henne på en söndags sväng , så kanske hon tar tebaks:hihi
 

varvalätt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
kalix
Hoj
Gsx 1000R
Första hojen 2007

Såg första hojen idag när jag skulle hem på lunch :banana
Fan va sugen man blev!
Frågade på bilprovningen när gemensamma bes för mc är o fick svaret 26 April.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Så här stod det på Bilprovningens hemsida:

Välkommen till Bilprovningen i Kalix
Öppet hus för motorcyklar
Torsdagen den 26 april har vi öppet hus för motorcyklar mellan klockan 16.00-19.00. Ingen tidsbokning krävs.

Jag behöver inte besikta förrän 2009 men man kanske åker dit och glor på hojar iallafall.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Så här stod det på Bilprovningens hemsida:

Välkommen till Bilprovningen i Kalix
Öppet hus för motorcyklar
Torsdagen den 26 april har vi öppet hus för motorcyklar mellan klockan 16.00-19.00. Ingen tidsbokning krävs.

Jag behöver inte besikta förrän 2009 men man kanske åker dit och glor på hojar iallafall.

Passar mig utmärkt då det är dags att besiktiga skrotet! Vi syns! :tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Skall vi samordna avfärden till 1:a Majrundan?
12 i Luleå är det som kanske gäller.
Då bör man åka 10:30 från Kalix.
Känns det som ett okej förslag?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top