Stulna hojar i HBG

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Utanför ett hyreshus på Adolfsberg, bortslipat ramnummer mm.
upphittad i förra veckan av sheriffen

Ciao Jimmi
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Röd/vit R1/R6 med två ynglingar på utan hjälm. Körde utanför Bildeve idag (29/4) kl 18:00 mot badet/idrottsplatsen i Landskrona. Han som körde hade huvan uppdragen på sin brun/grå vinterjacka med pälskant på huvan. Han som åkte visade sitt tryne och det såg ut som Somalier. Hade inget fordon till förfogande så jag kunde inte följa efter och såg inte heller nåt regnr. Med tanke på klädsel och framförande så misstänker jag att det inte är deras hoj.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Såg en röd-vit r6 på norra grängesbergsgatan i malmö vid 20:30 idag. Mörkhyade killar varav en tokkörde utan hälm, med bara luva. Den andra som lånade ut hojen hade hjälm men vanliga kläder. Ringde snuten men efter 15 minuter i tre telefonköer så tröttnade jag. .
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Såg en röd-vit r6 på norra grängesbergsgatan i malmö vid 20:30 idag. Mörkhyade killar varav en tokkörde utan hälm, med bara luva. Den andra som lånade ut hojen hade hjälm men vanliga kläder. Ringde snuten men efter 15 minuter i tre telefonköer så tröttnade jag. .

Det är samma som Donner sett. Och det är en R6a. Snuten i Landskrona skiter fullständigt den. Har ringt och larmat fyra gånger nu. Byter förare hela tiden.

Hojen troligtvis stulen i L-A sommaren -12
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Sjukt att man får sitta i telefonkö när man ringer 112 angående pågående brott ..
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
javaguru, var bytte dom förare? Var det på N. Grängesbergsgatan?

Någon bil där oxå?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
alltså hela den gatan e ju full med bilar. De var tre stycken. Såg föraren genom hjälmgluggen, mörkhyad a la mellanöstern eller zigge, och blå ögon om jag inte hade helt fel. De stod mitt på gatan och en kille med bara luvtröja hoppade på å brände iväg lite vingligt. Han med hjälmen stannade kvar och snackade med en tredje. Det var nånstans vid City Däck. Såg inte han med luvans ansikte

Och ja, det var N. Grängesbergsgatan
 
Last edited:

bjorn78

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
WR250R/X -08, Duke R -11
Min hoj blev nyligen stulen i Helsingborg: SMC-R -13 med akra pipa, reg: GPH 167. Den har kraschpuckar på framhjulet men inte bakhjulet.
 

bjorn78

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
WR250R/X -08, Duke R -11
Japp. Och jag har bytt från orange framskärm till vit framskärm. Sitter ett JE (Jonte Engdahl) klistermärke på framskärmen.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Japp. Och jag har bytt från orange framskärm till vit framskärm. Sitter ett JE (Jonte Engdahl) klistermärke på framskärmen.

Jag mötte ngt i den stilen i Landskrona vid 18 tiden idag. Hade folk i bilen så jag kunde inte vända och hänga på. Förare med endast hjälm som skydd. Passagerare även den med endast hjälm. Ingen skylt.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vet inte om den är stulen men förutom att jag inte såg regplåten så stämmer allt annat med hur det brukar vara:

Svart/guldfärgad R1 med två kortväxta killar på i jeans och täckjacka (föraren svart, passageraren blå eller turkos typ). Föraren hade crosshjälm, passageraren minns jag inte. Körde runt på cykelbanorna mellan vuxenskolan och Koppargården i Landskrona för kanske en halvtimme sen. Har rapporterat till snuten också.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Kollade en runda, men såg inte ett smack. Förutom en KTM färgad motard utan skylt. Någon annan som sett den? Kan ju kanske vara den jag mötte i Augusti. Dumt att köra bil och leta efter hoj:rolleyes:
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
När jag körde till jobb i morse och stod i korsningen Rausvägen-Landskronavägen på Råå kommer en Fireblade norrifrån och svänger österut. På hojen sitter två personer i vanliga kläder och utan hjälm.
Föraren hade ett utomnordiskt utseende och passageraren nordiskt utseende med bakochfram vänd keps. De hade båda ett intensivt argt utseende och såg ganska härjade ut. Ålder? Över 25.
Hojen var som sagt en Honda Fireblade årsmodell typ -96, vinröd-vit-blå.
Nummerplåt satt på men jag hann inte få tillräcklig blick för att se vad det stod på den.

Behöver såklart inte vara stulen men spontana intrycket var "jättestulen".
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Larmtjänst har en 900RR -97 stulen 27/5 i Skåne.
Fabrikat: Honda
Modell: CBR 900RR (SC33)
Årsmodell: 1997
Registreringsnummer: CUZ797
Färg: VIT
Chassinummer: SC33F8VM100047
Brottsdatum från: 2014-05-19
Brottsdatum till: 2014-05-27
Stöldort: Skåne län


När jag körde till jobb i morse och stod i korsningen Rausvägen-Landskronavägen på Råå kommer en Fireblade norrifrån och svänger österut. På hojen sitter två personer i vanliga kläder och utan hjälm.
Föraren hade ett utomnordiskt utseende och passageraren nordiskt utseende med bakochfram vänd keps. De hade båda ett intensivt argt utseende och såg ganska härjade ut. Ålder? Över 25.
Hojen var som sagt en Honda Fireblade årsmodell typ -96, vinröd-vit-blå.
Nummerplåt satt på men jag hann inte få tillräcklig blick för att se vad det stod på den.

Behöver såklart inte vara stulen men spontana intrycket var "jättestulen".
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Larmtjänst har en 900RR -97 stulen 27/5 i Skåne.
Fabrikat: Honda
Modell: CBR 900RR (SC33)
Årsmodell: 1997
Registreringsnummer: CUZ797
Färg: VIT
Chassinummer: SC33F8VM100047
Brottsdatum från: 2014-05-19
Brottsdatum till: 2014-05-27
Stöldort: Skåne län

Jag såg den också och hängde upp mig på att den stod som vit i färgen. Den jag såg i morse var huvudsakligen mörkröd.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
När jag körde till jobb i morse och stod i korsningen Rausvägen-Landskronavägen på Råå kommer en Fireblade norrifrån och svänger österut. På hojen sitter två personer i vanliga kläder och utan hjälm.
Föraren hade ett utomnordiskt utseende och passageraren nordiskt utseende med bakochfram vänd keps. De hade båda ett intensivt argt utseende och såg ganska härjade ut. Ålder? Över 25.
Hojen var som sagt en Honda Fireblade årsmodell typ -96, vinröd-vit-blå.
Nummerplåt satt på men jag hann inte få tillräcklig blick för att se vad det stod på den.

Behöver såklart inte vara stulen men spontana intrycket var "jättestulen".

Utomjordiskt utseende ? hade han stort huvud, liten mun och stora svarta ögon ? Kanske gråaktig hy ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top