Stulna hojar i HBG

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Jag har nog sett samma cross uppe på Elinerberg några gånger.
 

dappe

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr sjuufemti
Såg häromdagen vid 16 tiden påväg från jobb en röd 450(?) honda(?) cross körandes från väla hållet förbi tippen och vidare mot dalhem, stan. Killen var av utländskt ursprung, utan hjälm. Han körde ganska lugnt men lyckades ändå köra mot rött vid dom två ljusena jag såg honom.

Samma dag bara minuter efteråt kom det en äldre retta med varken fram eller bakljus vid Bårslöv, även dessa killarna var av utländskt ursprung och killen som satt bakpå hade tappat sin hjälm. Han som körde var också väldigt gasglad.

Vet inte om det ger något men lika bra att skriva!
 

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Såg häromdagen vid 16 tiden påväg från jobb en röd 450(?) honda(?) cross körandes från väla hållet förbi tippen och vidare mot dalhem, stan. Killen var av utländskt ursprung, utan hjälm. Han körde ganska lugnt men lyckades ändå köra mot rött vid dom två ljusena jag såg honom.

Samma dag bara minuter efteråt kom det en äldre retta med varken fram eller bakljus vid Bårslöv, även dessa killarna var av utländskt ursprung och killen som satt bakpå hade tappat sin hjälm. Han som körde var också väldigt gasglad.

Vet inte om det ger något men lika bra att skriva!

En fråga bara, vad har det med saken att göra om killarna är av utländskt ursprung.:va
En tjuv är väl alltid en tjuv varesig om han/hon har svensk/utländskt ursprung.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
En fråga bara, vad har det med saken att göra om killarna är av utländskt ursprung.:va
En tjuv är väl alltid en tjuv varesig om han/hon har svensk/utländskt ursprung.

så längd, hårfärg, färg & modell på byxor, färg & modell på tröja, typ & färg av hjälm spelar ingen roll heller. en tjuv är en tjuv.. menar du så ?
 

dappe

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr sjuufemti
Du har helt rätt att beskrivningen av person/hoj har stor betydelse, enligt mig inte deras ursprung.

Det har väl en j*vla betydelse om man ska känna igen personen igen? Själv har man en syster adopterad från kina, så få inte för dig någonting.
Varför skulle jag annars ta upp det? :arsele
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Det har väl en j*vla betydelse om man ska känna igen personen igen? Själv har man en syster adopterad från kina, så få inte för dig någonting.
Varför skulle jag annars ta upp det? :arsele

Lugn. Nu för tiden är det OK med adoption utanför de finare länderna i Europa för SD, så du kan joina dem andra banjobarnen i 'Fjant-köra-för-fort-på-järnvägsgatan'-Tråden utan att känna dig utanför :)
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
gul 748a -99 regnr BLF938 och en cbr 600 90-talare svart utan dekaler regnr DXL898 stals natten
mellan 4-5 augusti från låst garage i helsingborg.
Bägge hojarna låsta men det spelade inte så stor roll...
ser ni eller hör något så ring

tackar Jimmi
 
Last edited:

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Du har helt rätt att beskrivningen av person/hoj har stor betydelse, enligt mig inte deras ursprung.

Ju bättre beskrivning desto bättre chans att känna igen dem, självklart är det bra att veta hudfärg, precis som det är bra att veta hårfärg m.m. På så sätt kan andra känna igen personen och se efter om där är något misstänkt. Ska du försöka få detta att låta rasistiskt eller vad handlar det om?
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Ursprunget (var någon kommer ifrån) spelar absolut ingen roll när det gäller stölder.
Ska man dock skriva att en invandrad person har stulit någonting kan man säga att han hade utländskt ursprung, som en beskrivning och det är det som jag tror har misstolkats.

Om beskrivningen är så målande som möjligt är det bara ett plus, men det spelar ingen roll var folk kommer ifrån.

fÖrUtOm AtT aLlA iNvAnDrArE sNoR sOm FaN
 

Boxplayer

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
äger ingen än
gul 748a -99 regnr BLF938 och en cbr 600 90-talare svart utan dekaler regnr DXL898 stals natten
mellan 4-5 augusti från låst garage i helsingborg.
Bägge hojarna låsta men det spelade inte så stor roll...
ser ni eller hör något så ring Fredrik 0730270840

tackar Jimmi

Är hojarna fortfarande väck? Kommer hålla koll på dalhem då jag själv bor på Annerovägen och ser ett antal idioter här varenda dag som tror det är autobahn. Inte helt omöjligt att dom passerar här.
 

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Oj det var ettag sedan man var här. :(

Nej det var inte meningen att det skulle uppfattas som om det var rasistiskt, ber om om ursäkt om det uppfattades så. Självklart har en noga beskrivning av hojen/personen en stor betydelse.

Men skit samma det är bara bra att alla hjälps åt och håller koll, kan inte vara roligt att bli av med sin hoj.:gråta




Ju bättre beskrivning desto bättre chans att känna igen dem, självklart är det bra att veta hudfärg, precis som det är bra att veta hårfärg m.m. På så sätt kan andra känna igen personen och se efter om där är något misstänkt. Ska du försöka få detta att låta rasistiskt eller vad handlar det om?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top