Stulna hojar i HBG

Madmax

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 1098 -08
R1:a 05 : WMH 441

CBR 600 01:a : RML 222
 

Bifogat

  • 121-2168_IMG.JPG
    121-2168_IMG.JPG
    95.2 KB · Visningar: 425
  • honda.jpg
    honda.jpg
    132.8 KB · Visningar: 354
Last edited by a moderator:

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Tjena!
Jag som skriver heter egentligen "girl" på SH men min bror har på nåt märkligt sätt loggat in sig för evigt på den här datorn..

Hursomhelst, jag är här o hälsar på bara.. så gör även min kompis som nyss fick sin hoj stulen här i Hbg (skriver åt honom eftersom han är ute o letar..)

En svart GXR 1000 -07 med GPR-avgassystem. Reg.Nr: NMO 579

Den stals vid 21-tiden nu ikväll på Planteringsvägen :mad:

Om någon ser nåt/sett nåt, har något tips etc så hör gärna av er! Han hade precis köpt den..:(
Han har tel nr: 0762-10 93 96

Var rädd om er & era hojar..

/girl
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
K5:a stulen!

Tja, min hoj blev snodd nu i mellandagarna.

Reg: XEA 038

Plats: Slottshöjden, Norra Vallgatan (underjordiskt garage)

Helt orginal blå/vit förutom ett Racefit slip-on.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tja, min hoj blev snodd nu i mellandagarna...

Trist o höra.
Här har det varit slakt av grannens K4-K6 (?)... Knallgul hoj som är av med framkåpa o hela kittet. Framgaffel, klipon, reglage, skärm o fälg.

Luktar reservdelsbehov lång väg... Din är kanske en blivande banhoj :confused:

Tjuvjävlar... :huvet
 

manneman

Guest
En Svart/gul jubileumslackad R1 -06 Reg.nr. BNU 049. Hojen stals ur ett garage på Tågaborg i Helsingborg natten mellan 28/3 och 29/3.
Hojen stod fastkedjad med en annan hoj. Någon skruvade av framhjulet och drog iväg R1:an. Någon som sett eller hört något.
 

Sjunne

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2009
Ort
Landskrona
Hoj
-90 Yamaha fzr 1000. -69 Triumph 650 chopper
Nästan stulen !

Tror inte dett inlägget igentligen hör hemma i tråden igentligen men det ger iaf en finfervisning om hur fräcka tjuvarna blivit .

Var ute o luftade min offroad hoj idag, tog det rätt lungt och allt var frid o fröjd körde landsväg , plöttsligt kommer en bil upp och "skär" min färdriktning så jag blir uttvingad i diket/vägkanten, tängkte att det var någon idiot till polare som bytat bil o ville jävlas ,
Men ur bilen hoppade två killar av (icke Europeiskt ursprung) som var allt annat än polare , jag började fatta vad som var på väg att hända , dumpade kopplingen o fräste iväg längs diket, den ena av killarna hadde nästan hunnit fram o fick till en halvkass spark ...
Hur som helst var det bättre att fly än illa fäkta , dumt nog ville jag bara därifrån så jag tog inte reggnummert på deras kärra .

Behöver jag nämna att detta hände strax utanför Landskrona ? :huvet

Mvh
 

Sjunne

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2009
Ort
Landskrona
Hoj
-90 Yamaha fzr 1000. -69 Triumph 650 chopper
Ja det e anmält o bilen var en 90 tals opel en vit corsa , antagligen hände det helt spontant .
Men som sagt kommer det säkert hända någon annan stackare nästa gång , hoppas dom inte lyckas då heller o hoppas han hinner ta regnummert !.
Känner igen både bil o killar om jag ser dom igen, så jag kan nog få läge till ett vendetta iaf :tummenupp

Mvh
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Någon som är av med sin R1:a 05-07 röd/vit?
Snubbe på typ 60kg i mjukis som tokgasade vid alla rödljus i stan, utan skylt.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Någon som saknar en silvrig (kanske vit) ääärrrettta? Blåste förbi mig vid soptippen med typ 20 cm marginal i sidled. Inga plåtar, mot rött och joggingbrallor och skor såklart..

EDIT - fel tråd.. Flytta gärna.
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Någon som saknar en silvrig (kanske vit) ääärrrettta? Blåste förbi mig vid soptippen med typ 20 cm marginal i sidled. Inga plåtar, mot rött och joggingbrallor och skor såklart..

EDIT - fel tråd.. Flytta gärna.

Vilken tid var detta?
Strax efter 20.00 (kan ha varit mellan 20.00-20.30, max) så begav jag mig ut till mörarp för att plåta hojen... mötte först en orange hoj, hann inte se vad det var kom jävligt fort... precis efter kom en vit eller silvrig r1-liknande hoj, också fort som fan... hejade på dem bägge men det var bara den första som hejade tillbaka... r1ans förare verkade lite förvånad när han såg min hand och verkade vingla till.... kanske bara så som jag uppfattade det, men de kom väldigt fort bägge två.

Edit: Glömde säga att de bägge var på väg mot tippen på den vägen som går förbi golfbanan...
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Mötte även jag joggingtruppen på en stulen R1:a häromkvällen när jag var ute och kollade inställningarna i sommarbilen, 2 på en hoj, röd och nåt försökte tävla mot mig på en mindre väg vid skymning.

Dem kom från ekeby hållet.
 

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki
Orange Kawa 1000 stulen i krokarn vad jag hörde igår. R1:an kan den vara vit å röd? typ 07-08? Denna har varit synlig på rännarbanan, utan reg skylt, killen hade ingen hjälm heller...
 

Badbear

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2006
Ort
Gräddhyllan
Hoj
CBR954
Nån som saknar en blå R1, 98-01? Kör fram och tillbaka runt fredriksdal. Ingen plåt och yvig körstil.....
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Orange Kawa 1000 stulen i krokarn vad jag hörde igår. R1:an kan den vara vit å röd? typ 07-08? Denna har varit synlig på rännarbanan, utan reg skylt, killen hade ingen hjälm heller...

Kan ha varit den orange jag såg... de kom ruskigt jävla fort, men nog fan var den kawaorange o inte KTM-orange... kawa var iaf det första jag tänkte när jag såg den. Hann dock inte se hur de var klädda... o R1an såg jag bara framifrån, och den var troligtsvis vit... trodde nämligen först att det var WW.
 
Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
R1:an som körde förbi mig såg ut såhär.
Det måste ha varit någon gång vid 21-21.15 ungefär, tror jag sneglade på klockan då.
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    113.6 KB · Visningar: 241

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
R1:an som körde förbi mig såg ut såhär.
Det måste ha varit någon gång vid 21-21.15 ungefär, tror jag sneglade på klockan då.

De en av dom två vi såg på Strandvägen i tisdags, innan TTn. Vilcan kände dom sådär, och dom var enligt honom ej stulna. Bägge utan skyltar, mjukiskläder med hjälm på bägge. Den ena med skjuts. Såg ut att vara två i princip likadana hojar.
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Såg en röd/vit retta utanför sofierokiosken för någon vecka sedan... olåst, utan skyld och skrapad på vänster sidkåpa... var inte en käft i närheten o kiosken skulle stänga. Enligt de jag pratade med skulle dock inte den heller ha varit stulen...
 

speedi

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -06
ingen av dom 2 röd/vita R1:eek:rna e stulna den enna e min granne dom båda brukar stå här utanför mig....
satan: den du menar det e dom som säljer jordgubbar vid kiosken.... det skrapade e pga att han tappat den.... e dock gasglada båda 2....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top