Resledare till TT

Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
TT
_________________________
1.
2.
3.
4.
5.

Sisteman/kvinna

1.Zmurfen
2.
3.
4.
5.
_________________________


TT medium
_________________________
1. Zmurfen
2.
3.
4.
5.

Sisteman/kvinna

1.
2.
3.
4.
5.
_________________________


TT light
_________________________
1.
2.
3.
4.
5.

Sisteman/kvinna

1.
2.
3.
4.
5.
__________________________
 
Last edited by a moderator:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Bra zmurfen att du är handlingskraftig :tummenupp

men jag har inte lust att vara reisleter, men kan ställa upp som sisteman till vilken grupp som helst.

för det behövs sistemen/kvinnor som känner till vilka vägar vi brukar köra & hittar till våra delmål.
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
wonderwizard skrev:
2148808 Bra zmurfen att du är handlingskraftig :tummenupp

men jag har inte lust att vara reisleter, men kan ställa upp som sisteman till vilken grupp som helst.

för det behövs sistemen/kvinnor som känner till vilka vägar vi brukar köra & hittar till våra delmål.
Absolut,sistemannens uppgift e lika avgörande som ledarens för att det ska flyta på samt vid eventuell olycka eller som idag splittring,bra styrt Henke :tummenupp .
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zmurfen skrev:
2148830 Absolut,sistemannens uppgift e lika avgörande som ledarens för att det ska flyta på samt vid eventuell olycka eller som idag splittring,bra styrt Henke :tummenupp .
Men vafan? Ni börjar ju bli riktigt organiserade? Gött att se!
Tror intresset för TT kommer att öka med detta. :tummenupp
Tror mig kunna se att antal givna reisleiters... ingen nämnd och ingen glömd samt viktiga sistemän.
 

Weloz

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Ja...
Hoj
GSX-R 750
Resledare är kanske som de flesta förstår inte min bästa gren :gnissla Möjligen förutom på lite lokala sträckor.

Men ställer gärna upp och är sisteman ibland när där behövs.
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
Weloz skrev:
2148949 Resledare är kanske som de flesta förstår inte min bästa gren :gnissla Möjligen förutom på lite lokala sträckor.

Men ställer gärna upp och är sisteman ibland när där behövs.

Detta är en sporthojssida :tummenupp och om du skall vara reseledare på dom lokala vägarna skall du nog söka dig till offroadsidan istället. :D

Jag kan väl ligga först någongång, men någon seriös reseledare blir jag aldrig. :huvet
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag kan vara (TT) sisteman vid behov, men jag borde nog vara stödmedlem i MCK vilse... :lol

En detalj borde kanske vara att Reseledare och sisteman borde kanske ha varandras Mobil nummer?

Är det någon som känner någon inom sjukhusväsendet som kanske kan fixa en "första hälpen" kurs (de har något fint namn som jag inte kommer på nu) för de som är intresserade.
Mot viss avgift om så krävs. Jag är intresserad. för det var sedan lumpen jag gjorde något liknande (15 årsedan... )

:hej
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
Jag tar gärna och lotsar tt-light....jag och pirre har varit ute och hittat muchos inspirerande vägar...Kan köra från nästa tisdag... :tummenupp
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
Glenning skrev:
2149838 Pirre tycker mycket om TT light. :rofl Han vill aldrig mer köra med oss andra. :arsele

Pirre jönsen FÅR inte köra med oss andra...han skall hålla sig till fjollträsk där han hör hemma....Eller drickandes rödtjut på min uteplats...det e han skitduktig på... :pannkyss
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Jag och Willow kan hjälpa till som sistekvinnor i lightgruppen om de saknas någon gång. Nu har jag inte frågat henne men tror hon accepterar.

I går var vi ute å körde runt i Skåne och lyckades komma så vilse att vi körde 10 mil på grusväg. Fy attan för grus!!

Fick stanna och fråga två personer (läs bönder) om vägen till Perstorp.
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Fluffig skrev:
2228619 Jag och Willow kan hjälpa till som sistekvinnor i lightgruppen om de saknas någon gång. Nu har jag inte frågat henne men tror hon accepterar.

I går var vi ute å körde runt i Skåne och lyckades komma så vilse att vi körde 10 mil på grusväg. Fy attan för grus!!

Fick stanna och fråga två personer (läs bönder) om vägen till Perstorp.

Klart vi kan vara sistekvinnor :banana
Å bönderna såg ganska förskräckta ut innan de fattade att vi var så jäkla vilsna att de tyckte synd om oss *nääähä*. Men vi gör knappast om det igen, eller hur? Fifan för grus
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
När väl man är hemma så kan jag ställa upp i någon grupp. Placera du mig där du vill ha mig gubben :pannkyss
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Kan oxå ställa upp nån gång..
förra TT:n gick juh bra.
(tror jag)
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jag kan ställa upp. Har kollat i SMC's hojkarta över vägar som jag tänkte reka upp och blanda in med kända rutter.


TT
_________________________
1.
2.
3.
4.
5.

Sisteman/kvinna

1.Zmurfen
2.
3.
4.
5.
_________________________


TT medium
_________________________
1. Zmurfen
2. Motorrad
3.
4.
5.

Sisteman/kvinna

1. Motorrad
2.
3.
4.
5.
_________________________


TT light
_________________________
1.
2.
3.
4.
5.

Sisteman/kvinna

1.
2.
3.
4.
5.
__________________________
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Jag kan ställa upp som försteman så fort jag har kommit i gång med körningen:)
För det varkar som ingen vill vara det så det är ett under att ni kommer någon vart när ni kör era runder :tungan :)
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jag kan ställa upp som försteman så fort jag har kommit i gång med körningen:)
För det varkar som ingen vill vara det så det är ett under att ni kommer någon vart när ni kör era runder :tungan :)

Jag har försökt vara förste man någon gång när ingen annan velat men alltid har någon kört om mig när det börjat bli lite kurvigare för att det skulle gå snabbare...
 

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Är det någon som känner någon inom sjukhusväsendet som kanske kan fixa en "första hälpen" kurs (de har något fint namn som jag inte kommer på nu) för de som är intresserade.
Mot viss avgift om så krävs. Jag är intresserad. för det var sedan lumpen jag gjorde något liknande (15 årsedan... )

Syster Daniel fixar om så önskas. Säg vad du vill lära dig så letar jag upp pekpinnen :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Syster Daniel fixar om så önskas. Säg vad du vill lära dig så letar jag upp pekpinnen :tummenupp


Har gått en HLR kurs sedan jag postade det där. :)

Men lite uppfriskning skadar aldrig. Det som är mest av intresse skulle jag gissa är väll inriktning mot "krockvåld" (glömt vad det kallades), blödnigngar etc. Sådant som händer när man trilar av hojen helt "enkelt". :)


:hej
 

Nithro

Lycklig
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
GasGas 300 EC -05
Alltså.. Vad är TT?

TT för mig är Isle of Man och roadracing.

Vad är det för TT ni pratar om?

När vi ändå är igång med frågorna så kan vi passa på att undra vad en reseledare, respektive sisteman gör på "TT". Vad gör dessa?

:confused:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top