Sporthoj Piteå

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Men DU då!!

Nu är orginalkammar monterade igen. Hittade ett par begagnade på Spinnin wheel från en hoj som bara gått 900mil, som nya alltså:). Nu finns där en stabil tomgång och ingen svacka i mellanregistret, jag är nöjd. Trimkammarna gav en riktig wow effekt efter 6000rpm, men det är inte ofta man är på det varvtalet, utan man bara retar sig på den dåliga tomgången samt svackan i mellanregistret:huvet.
Ni då? Den här tråden är ju lika död som Povel Ramel:död!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Finns ju FB annars... ;) Aha, nu fick jag förklaringen till varför Du tog bort trimkammarna - tack för det. Ja, för att harva runt banor är trimkammar säkert the shit, men i vardagslag kanske lite väl extrema.

Min Kåtte skar ju huvudet av sig själv för några veckor sedan, har fortfarande inte fått tillbaka den (garantireparation). Dessutom håller vi precis på att flytta till vår stuga som vi köpt vid vattnet i Jävre så de närmaste dagarna lär hojen få stå tillbaka... Men ge det någon vecka bara så har semesterledan slagit in och motorerna börjar locka igen :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Finns ju FB annars... ;) Aha, nu fick jag förklaringen till varför Du tog bort trimkammarna - tack för det. Ja, för att harva runt banor är trimkammar säkert the shit, men i vardagslag kanske lite väl extrema.

Min Kåtte skar ju huvudet av sig själv för några veckor sedan, har fortfarande inte fått tillbaka den (garantireparation). Dessutom håller vi precis på att flytta till vår stuga som vi köpt vid vattnet i Jävre så de närmaste dagarna lär hojen få stå tillbaka... Men ge det någon vecka bara så har semesterledan slagit in och motorerna börjar locka igen :)

Ja Roffe, vi har en väldans massa grusvägar att upptäcka...!!!! :)
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Finns ju FB annars... ;) Aha, nu fick jag förklaringen till varför Du tog bort trimkammarna - tack för det. Ja, för att harva runt banor är trimkammar säkert the shit, men i vardagslag kanske lite väl extrema.

Min Kåtte skar ju huvudet av sig själv för några veckor sedan, har fortfarande inte fått tillbaka den (garantireparation). Dessutom håller vi precis på att flytta till vår stuga som vi köpt vid vattnet i Jävre så de närmaste dagarna lär hojen få stå tillbaka... Men ge det någon vecka bara så har semesterledan slagit in och motorerna börjar locka igen :)

Du måste köra japanskt om den ska hålla för ditt tempo och fullgaskörningar på våra svenska vägar:7peta
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Nån som har koll på om det ska vara nå smc körningar på långnäs i år?

Edit: Jag bor numera också i Piteå:p
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Är det inte dags för Rolf att planera en körning i år:)?
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Nu är vi hemkomna från Finland och Botniaring. Kan säga med en gång att Botniaring slår Kemora som bana alla dagar i veckan:fakta. Nya depåboxar med el och en jävla massa trevligt folk från hela Sverige var där. Umcc ordnade en riktigt fin banupplevelse och kommer att hyra banan nästa år också. Så nästa år kommer det också att bli två(minst) körningar i Finland, Kemora och Botniaring.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu är vi hemkomna från Finland och Botniaring. Kan säga med en gång att Botniaring slår Kemora som bana alla dagar i veckan:fakta. Nya depåboxar med el och en jävla massa trevligt folk från hela Sverige var där. Umcc ordnade en riktigt fin banupplevelse och kommer att hyra banan nästa år också. Så nästa år kommer det också att bli två(minst) körningar i Finland, Kemora och Botniaring.
Men härligt ?. Själv har det blivit alldeles för lite mc-körning och ingen bankörning denna säsong, det senare har inte inträffat sedan jag provade Knix 2006... Det borde väl bli någon helg här framåt då vi kunde knö ihop en heldagstur utan att drabbas av syndafall? Men på lördag satsar vi på Knix på Långnäs för sista gången denna säsong :)
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
En inblick i den stenhårda motorcykelfabriken och till alla er som tror att motorcykelkörning på bana är enkelt, att det bara är att gasa och bromsa.....
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Pite Havsbad anno 2016 - få se hur länge det tar innan turisterna börjar svika och drar annorstädes :D :D :rofl :rofl

Jaja då vet man ju var polisen kommer vara hela sommaren - och man får köra hoj ostört :D :D :rofl :rofl
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Pite Havsbad anno 2016 - få se hur länge det tar innan turisterna börjar svika och drar annorstädes :D :D :rofl :rofl

Jaja då vet man ju var polisen kommer vara hela sommaren - och man får köra hoj ostört :D :D :rofl :rofl

Det skulle väl bara pågå till maj månad? Som jag fattar det så tar dom över stafettpinnen från riksgränsen.
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Nå, ska någon fler än jag och Daniel åka ner till mc-mässan nästa vecka? Nähä, varför inte då? Oj, vilka dålig ursäkter:7peta.... Jag såg rubriken på en tråd här på sporthoj där det stod; "snart vår":rofl:rofl... Minus trettio utomhus. Det finns inga dåliga kläder, bara fel väder:fakta! Jag vet att ni finns där ute, ni är bara osynliga och väldigt tystlåtna:hej.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nå, ska någon fler än jag och Daniel åka ner till mc-mässan nästa vecka? Nähä, varför inte då? Oj, vilka dålig ursäkter:7peta.... Jag såg rubriken på en tråd här på sporthoj där det stod; "snart vår":rofl:rofl... Minus trettio utomhus. Det finns inga dåliga kläder, bara fel väder:fakta! Jag vet att ni finns där ute, ni är bara osynliga och väldigt tystlåtna:hej.

Jag utgår från att ni kör hoj dit ned.


Och inga dåliga ursäkter.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top