Sporthoj Piteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
På lördag den 9:e mellan klockan 11-16 kommer det att finnas SMC-instruktörer på plats i SMC:s monter U2017 på Noliamässan i Piteå!
Kom gärna in och snacka lite gaskontroll, sittställning, blick, kurvteknik, bromsteknik, fjädring- och chassifrågor, däck, utrustning eller vad helst annat ni kan komma på att ni vill veta. Vi kommer även att berätta om SMC-Norrbottens satsning på kursverksamhet 2014-2015
Välkomna!
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Vi är några som kommer åka E4 till kåge sen mot Norsjö.
Samling lördag kl 10 på Shell i stan.
Roligare ju fler vi blir :7peta
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Finns det några offroadåkare i detta forum och i närheten av piteå?
Jag är ju en sån här som även gillar att åka offroad.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Finns det några offroadåkare i detta forum och i närheten av piteå?
Jag är ju en sån här som även gillar att åka offroad.

Såklart det finns :) Pratar vi enduro eller grusåka eller både och? Kom förbi oss på Nolia så kan vi surra mer:) Monter U2017
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Mest offroad typ grus, inte så mycket enduro. Men i sommar har det bara blivit onroad.
Hinner nog inte förbi Nolia, men messa gärna om det åka nån dag.
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Tack till de inblandade i gårdagens tur. Kåge - Norsjö sträckan är oslagbar.
Riktigt kul igår trots regnkörning till Skellefteå, solen kom fram och torkade upp vägbanan lagom till efter lunchstoppet, och resten av resan blev sagolik.
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Finns det några offroadåkare i detta forum och i närheten av piteå?
Jag är ju en sån här som även gillar att åka offroad.

Jodå. Det finns =). bangar dock inte för lite jävlig körning då och då. Är ingen fartfantom :p
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jodå. Det finns =). bangar dock inte för lite jävlig körning då och då. Är ingen fartfantom :p

Drar ni ihop ett litet gäng som vill köra lite grus och har lite koll på roliga grusvägar/stigar runt Piteå så kommer Maria och jag ner, ögonaböj! :)

Vi körde en 20-mila igår runt Råneå på väldigt växlande grusvägar, skitskoj!!!! :)
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Drar ni ihop ett litet gäng som vill köra lite grus och har lite koll på roliga grusvägar/stigar runt Piteå så kommer Maria och jag ner, ögonaböj! :)

Vi körde en 20-mila igår runt Råneå på väldigt växlande grusvägar, skitskoj!!!! :)

Jag hörde av en liten fågel (som ni lånat en buss av) att ni har fått tag i era hojar. Vad önskas? Sladda och köra fort eller jävlas i bökig terräng, typ myrmark, sand, backar? =).

Och detsamma gäller åt andra hållet. Bara höra av er om det blir nå kul i Luleå. Nu har jag visserligen snart slut på semestern, men plötsligt funkar det att sammanstråla :p

//Robert
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag hörde av en liten fågel (som ni lånat en buss av) att ni har fått tag i era hojar. Vad önskas? Sladda och köra fort eller jävlas i bökig terräng, typ myrmark, sand, backar? =).

Och detsamma gäller åt andra hållet. Bara höra av er om det blir nå kul i Luleå. Nu har jag visserligen snart slut på semestern, men plötsligt funkar det att sammanstråla :p

//Robert

Det finns en liten fågel som surrar alldeles för mycket... :)

Vi tycker om att utforska nya (för oss) grusvägar/stigar. Gärna sådana som leder någonvart, dvs inte bara åka fram och tillbaka. Maria är ju alldeles ny på detta så vi kör inte så fort.
Sandbackar och brötterräng har vi våra Freerides till, 690:n är mer för lightenduro och framförallt grus... :)

Så, alla tips om roliga vägar mottages tacksamt. Vi har börjat utforska Råneå och Bodentrakten, kört lite Rosvik mot Fällträsk så har du tips på något skoj i Pitetrakten så kommer vi gärna ner.
Nästa investering blir en Garmin Montana så vi kan hålla koll på var vi är och inte missa så stånga vägar som vi inte ser... :)
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Det är ju det som är kul med offroad, att utforska och hitta fina platser, rent av att ha med sig mysfika :)
Jag kommer åka en sväng på lördag men det blir nog bara en kortare tur då dottern har fotbollsmatch på eftermiddagen.

Sen Boden. Det fungerar alltid.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är ju det som är kul med offroad, att utforska och hitta fina platser, rent av att ha med sig mysfika :)
Jag kommer åka en sväng på lördag men det blir nog bara en kortare tur då dottern har fotbollsmatch på eftermiddagen.

Sen Boden. Det fungerar alltid.

Exakt på pricken :)

Många ska köra så fort det bara går mellan två punkter och det är det som är grejen, vi föredrar att njuta av vägen på andra sätt. Punkt till punkt med högsta fart kör jag på banan, det räcker så bra:)

Vi kommer också att åka en sväng i helgen men vi har inte bestämt var än. Det finns en grusväg från Harads som sträcker sig 18 mil, den ska vi dock hitta vid tillfälle...:tummenupp
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
uploadfromtaptalk1408201703920.jpg
Från Breviksberget. Jag hittade en del kul körning bakom soptippen.
Men det blev bara en kort tur.
 
Last edited:

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Yes. Ledig från jobbet i morgon så det blir att åka lite offroad. Sen på lördag kanske det bär iväg till storfors. Den är en massa mc aktiviteter där.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jupp, SMC har sitt riksårsmöte där. Så är Ni sugna på att träffa snabba, långa, korta, smala, trinda, lugna eller busiga hojåkare, hojåkare på längden, tvären, höjden och bredden så pallrar Ni Er dit! :) Själv åker jag till Bergamo för att kolla på Formel 1...
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Körde Långträsk-Koler-Storsund-Älvsbyn-Piteå vägen igår med bläjden och efter att ha kört ca 300 mil med "ny"bäver'n, så kändes den som en superbike med elmotor i jämförelse:D...
Det har hänt en hel del mellan 82 och 98a kan man ju säga:).
GSX 1100 blev utsedd till årets superbike 1981 och min är ju en uppdaterad sådan, vilket inte säger lite:yoparty!! I helgen började demonteringen dock, den ska borras till 1168 och ventilerna ska miras in. Kan en sådan hoj bli bättre?? Jepp, det kan den! Även avgassystemet ska modifieras så att en större och modernare ljuddämpare får plats och hur det blir det vetefan:va.

Hondan ska byggas om till banhoj igen, det är där en racer hör hemma:fakta.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Haha, var ute och rastade min Gixxer i helgen efter många mil på RD:n och känner igen Din beskrivning på pricken - helt plötsligt har Gixxern superbromsar, är ultrastabil och svänger så fort man tänker tanken :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hallå?

Nån som kör än? :7peta


Lägger ut en teknisk fråga här, för jag vet att det finns många tekniska och kluriga människor på denna tråd:hej.
Jag vill montera bobbiner på min 98as fajerbläjd. Det finns inga gängor i svingen original och heller inte nog med material för att göra egna gängor utan att förstöra hållbarheten på svingen.
Vad gör man? Det blir ju inte så snyggt eller bra om man svetsar dit aluminiumfästen. Jag vill minnas att man kan byta ut original kedjesträckare till någon med fäste för depåstöd?? Eller måste man köpa en ny sving, typ racingsving?

Måste väl gå lösa. Om du utökar den utlovade koppen på nybryggarn till att även inkludera påtår så ska vi se om jag inte kan trolla lite i verkstan...
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top