Sporthoj Piteå

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Det finns tydligen folk som smygläser denna tråd ändå:hej..... Då är den kanske bara halvdöd:tungan??
 
Last edited:

Storm_666

FD MC-LIGIST. NU ÄNNU VÄRRE.
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Piteå
Hoj
Gsxr 1000 -04 och -13
Någon i Piteå med omnejd som kör. Har köpt en Gsxr 1000 -04 och vill gärna ha någon att köra med ????
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Jepp, håller lite koll.. Hur var bankörningen i Fällfors? Några kommentarer från er som var där?
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jepp, håller lite koll.. Hur var bankörningen i Fällfors? Några kommentarer från er som var där?

Helt ok:tummenupp!
Det finns en viss förbättringspotential, men som helhet så var den riktigt bra.
Det känns som om dom gjort nödlösningar för att få den godkänd för mc(banan är byggd av bilmänniskor som älskar bilar och bara har hållit på med bilar och har absolut noll intresse av något annat än just bilar),drog kanske på lite där....
Nämen, om dom fixar till "nödlösningarna", så blir det en riktigt fin bana:kär.
Den är inte speciellt snabb och heller inte så krävande, kunde köra hela pass sista dagen utan att vara helt slut.

Jag kommer att köra där igen så fort det finns ett tillfälle.
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Håller med meatloaf i stort även om jag bara han köra en och en halv dag innan frugan klotade och hamnade på iva.
All betong är väl det som känns mest illa för oss på två hjul.
Sen tyckte jag personligen att den var väldigt gropig på vissa ställen, man vänjer ju sig med det men ändå.
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Håller med meatloaf i stort även om jag bara han köra en och en halv dag innan frugan klotade och hamnade på iva.
All betong är väl det som känns mest illa för oss på två hjul.
Sen tyckte jag personligen att den var väldigt gropig på vissa ställen, man vänjer ju sig med det men ändå.

Ja, det var extremt gropigt på vissa ställen och det var ju där dom gjort dessa nödlösningar för att få den godkänd för mc. Annars när man var ute på den nya delen av banan, så var den riktigt fin, förutom i vänstersvängen efter fullgashögern, den var omöjlig att inte träffa, jävlar vilken grop.

Betongbeläggningen ut på start och målrakan var också gode spännande:fakta...

Hur är det med din fru förresten?
 
Last edited:

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Ja, det var extremt gropigt på vissa ställen och det var ju där dom gjort dessa nödlösningar för att få den godkänd för mc. Annars när man var ute på den nya delen av banan, så var den riktigt fin, förutom i vänstersvängen efter fullgashögern, den var omöjlig att inte träffa, jävlar vilken grop.

Betongbeläggningen ut på start och målrakan var också gode spännande:fakta...

Hur är det med din fru förresten?

Jodå, hon mår ändå okej efter omständigheterna.
Hon bröt högra handleden och vad lite värre var spräckte mjälten :/ hon hade tappat 2.5L blod då dom tog in henne på operation
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Vi tänkte köra Norsjösvängen i morgon, det blir en sträcka på ca 40mil.
Vi träffas kl 0800 vid cirkle K i morgon lördag.
Tempot blir väl sådär lagomt(om nu inte Rolf ska med), så är du en hardcore racer(du blir ändå frånåkt av Rolf, om han nu ska med) så får du vänta på oss efter vägen och kör du extremt långsamt så får vi vänta på dig.
Lunch brukar ätas på Frasses i Norsjö.

Nästa söndag är det en endagars bankörning på Fällforsbanan, anmäl och kom dit:tummenupp

Tjohoo!! Niclas
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vi tänkte köra Norsjösvängen i morgon, det blir en sträcka på ca 40mil.
Vi träffas kl 0800 vid cirkle K i morgon lördag.
Tempot blir väl sådär lagomt(om nu inte Rolf ska med), så är du en hardcore racer(du blir ändå frånåkt av Rolf, om han nu ska med) så får du vänta på oss efter vägen och kör du extremt långsamt så får vi vänta på dig.
Lunch brukar ätas på Frasses i Norsjö.

Nästa söndag är det en endagars bankörning på Fällforsbanan, anmäl och kom dit:tummenupp

Tjohoo!! Niclas

Rackarns att jag inte såg detta förrän nu, om än jag hade att göra med lite MC-körning, flugfiske och rökning av såväl fisk som cigarr! Hoppas Ni fick en bra tur, jag har kört vägen så sent som förra helgen, fortfarande en favorit :)

Hoppas på någon mer hösttur, jag ska skärpa till mig med att kolla Era inlägg! /R
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jaha, vad säger man nu om årets säsong?
Helt klart en annorlunda säsong, med tanke på coronaviruset som härjar omkring.
Men nu har vi en bana endast 5.5mil enkel väg från Piteå!
Hoppas bara att dom ansvariga på Skellefteå drivingcenter organiserar körningarna bättre till nästa år.

Men jag kommer nog att passera 700mil i sommar, trodde jag aldrig:va..

Vi får hoppas på en lång och fin höst!
 

Prefab

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2021
Hoj
Triumph Street Triple RS
Hej på er. Tänkte att det hör väl till god sed att presentera sig när man är ny på ett forum. Eftersom jag är lite blyg av mig så tänkte att jag presenterar mig här i Piteå-tråden först, det är i dessa trakter jag bor. :giggle:
Kört motorcykel i ungefär 300 mil, tog lappen i höstas, och kör en St3 RS.
Och det jag tänkte höra med er om är Avrostningskurser och Knix-kurser i Piteå/Långnäs. Är det någon här som vet mer om det. Kommer det vara möjligt att köra sådana i sommar eller om coronan ställer till det.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej, snyggt nick :) Jag vet att SMC Norrbotten planerar för Knix i Långnäs och Vuollerim och i vart fall för avrostning vid Heden i Boden, om inte Covid lägger hinder i vägen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hej på er. Tänkte att det hör väl till god sed att presentera sig när man är ny på ett forum. Eftersom jag är lite blyg av mig så tänkte att jag presenterar mig här i Piteå-tråden först, det är i dessa trakter jag bor. :giggle:
Kört motorcykel i ungefär 300 mil, tog lappen i höstas, och kör en St3 RS.
Och det jag tänkte höra med er om är Avrostningskurser och Knix-kurser i Piteå/Långnäs. Är det någon här som vet mer om det. Kommer det vara möjligt att köra sådana i sommar eller om coronan ställer till det.

Vi planerar för att genomföra ett digert kursprogram 2021. :)

Välkommen och gå gärna också med i SMC Norrbotten på Facebook så får du del av flödet även där.
 

Prefab

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2021
Hoj
Triumph Street Triple RS
Vi planerar för att genomföra ett digert kursprogram 2021. :)

Välkommen och gå gärna också med i SMC Norrbotten på Facebook så får du del av flödet även där.
Tack! Jag är medlem i SMC och frekventerar SMC Norrbottens sida på FB med jämna mellanrum.
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Hejsan, är det någon här som funderar på bankörning i sommar? Det verkar bli några tillfällen i fällfors enl ryktet..
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Hejsan, är det någon här som funderar på bankörning i sommar? Det verkar bli några tillfällen i fällfors enl ryktet..
Gå in på drivecenter.se, där har dom några körningar.

Nu när det varken blir kemora eller botniaring i år, så känns det bra att ha en bana endast 5,5 mil från Piteå!

Tyvärr så håller dom bara med halvdagarskörningar när det gäller singeldagar, men det finns även en 3dagars i augusti.
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Hejsan, är det någon här som har koll på bankörningar i sommar? Har sett att det ordnas körning i fällfors i augusti 2 dagar iallafall. Några andra tips på banor/arrangemang som inte är 100 mil bort?
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Hejsan, är det någon här som har koll på bankörningar i sommar? Har sett att det ordnas körning i fällfors i augusti 2 dagar iallafall. Några andra tips på banor/arrangemang som inte är 100 mil bort?
Men vad kul att tråden lever:hej!

Tyvärr så har inte jag heller någon koll, allt finns på Facebook.
Vet någon om dom har fixat till banan i Fällfors?
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Men vad kul att tråden lever:hej!

Tyvärr så har inte jag heller någon koll, allt finns på Facebook.
Vet någon om dom har fixat till banan i Fällfors?
Haha, jo precis. Jag har inte facebook så man är akterseglad. Ser att det finns en körning i mo i rana, med baneviken, däremot är det 6 dagar vilket kan vara nog så mycket om man inte kört så mycket under året. Men jag hoppas det tinar fram lite post-covid lösningar för bankörning.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top