Varningar!!!!

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Regnr: SOB975
Fabrikat: VOLVO V70(285-5832-199)P
Färg: MBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2001


Namn: RIKSPOLISSTYRELSEN LULEÅ PD
Adress: BOX 50135/25MIKISA
Postnr: 973 24 Förvärvsdatum: 2001-09-11
Ort: LULEÅ


Kanke redan finns uppskriven här, men jag tar det säkra före det osäkra.
 

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
BZU eller något liknande.. En vit volvo v70xc.
Återkommer med resten av regget när jag hittar den igen.:arsele
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
BZU eller något liknande.. En vit volvo v70xc.
Återkommer med resten av regget när jag hittar den igen.:arsele

UZD355, Volvo XC70
Ägare/Brukare: RIKSPOLISSTYRELSEN LULEÅ PD

Fick lite häng idag av den, var försiktiga när ni kör 97;an... verkar pendla många civilare efter den vägen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kanske lite sent påkommet efter en hel sommar med semester, men en halkvarning för samtliga rondeller och större korsningar i Kalix tätort är verkligen på sin plats. Finns det ingen jävla lastbil i hela kommunen som INTE läcker diesel...? Och hur ställer sig kommunen till detta då man vill profilera sig som miljövänlig i en massa andra sammanhang...?
 

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Registreringsnummer: HEB282
Fabrikat: VW PASSAT V6 GT SPORT
Färg: LGRÅ
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2009



Ägare/Brukare
Namn: RIKSPOLISSTYRELSEN LULEÅ PD


Registreringsnummer: TKG849
Fabrikat: VOLVO V70(295-5832-179)P
Färg: VIT
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2002


Ägare/Brukare
Namn: RIKSPOLISSTYRELSEN LULEÅ PD
 

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Reggnr: CLP789
Fabrikat: VOLKSWAGEN, VW 3C
Färg: LGRÅ
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2010


Namn: RIKSPOLISSTYRELSEN LULEÅ PD
Adress: BOX 50135/25MIKISA
Postnr: 973 24 Förvärvsdatum: 2010-06-07
Ort: LULEÅ
 

M.Fredriksson

Nattuggla
Gick med
17 Feb 2011
Ort
Haparanda
Hoj
Bmw S1000r 2016
Har märkt att det snurrar grymt mycket civilare efter 97:an. Senast igår morse kl 5 på morgonen stod dom med den mörkgråa Passaten några kilometer bortanför Sunderbyn och hade haffat en fortkörare. Har även sett när dom tagit ett antal bilister under vintern/våren i Sunderbytrakterna. Så var uppmärksamma och håll igen lite på högern.

Edit: Komplett lista samt bilder på civilbilar. http://www.civilbilar.se/index.php/Huvudsida#Lule.C3.A5_PD_.2F_Norrbotten
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Väg 356 från Boden mot Skogså är numera livsfarlig för MC, bla har man drällt ut "kullagergrus" i kurvor då snabelbilen varit längs den vägen. Hur lång del av vägen vet jag inte men från Moråsen till Notträsk är det fläckvis väldigt halt och en extra varning om man kommer från Skogså hållet så är det en rejäl yta med detta grus direkt i en s-kurva precis före Notträsk sett från Skogså, mao stor risk för frontalkollision då man ej ser gruset före det är försent och det ligger då i innerkurvan. Återigen.. Väghållaren har precis noll vett och inga varningar alls om detta :/
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Läste att några från Piteå och Boden eventuellt skulle åka mot Kalix. Ni är hjärtligt välkomna, men ni kan vilja undvika sträckan från Morjärv längs älven ner till Kalix (den väg ni kom förra året). Snabelbilen har nämligen varit framme...! Den ena sidan av vägen (upp mot Morjärv) förstördes redan för flera veckor sedan. Flera veckor med trafik har dock gjort att det mesta av lösgruset sprättat bort och vägen började därför bli farbar igen...fram tills idag då jag möter snabelbilen i den andra riktningen...!

Jag vände på fläcken då jag inte vill köra omkull och inte heller få limmet på mina däck eller lösgruset i min kylare. Jag ägnade dock några sekunder åt att studera jävelskapet och det går till precis som Raffe beskriver ovan. Först sprutar den ut ett kletigt jävla lim som inte verkar härda på flera timmar. Sedan öser den på med ett flera centimeter tjockt lager med fint grus. Tanken är uppenbarligen att den efterföljande trafiken ska få lösgruset att tryckas fast i limmet och att det överflödiga lösgruset ska sprätta bort.

Hur i h-vete kan de få använda denna så kallade lagningsmetod...??? Fullständigt livsfarligt för oss som åker hoj...! Risken att vurpa på lim såväl som lösgrus är uppenbar och jag kunde inte se någon som helst varningsskylt. Är detta ens lagligt...??? Det överflödiga lösgruset kan nog också ställa till med andra problem. Eller står vårt kära Vägverk (eller vad fan de heter nuförtiden) för skador på kylare, kåpor och annat...?

Jag funderade ett ögonblick på att slita ut idioten ur hytten så att han fått smaka på titanknogarna på mina Dainese Full Metal Racer, men jag besinnade mig och nöjde mig med att visa honom ett finger (gissa vilket).
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top