Sporthoj Luleå

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Blir det nå åka i sommar förresten? Vi måste ju hålla stilen:hihi

Bhwa, inte fasen ska vi väl köra hoj på riktigt?!? Kan vi inte bara stå utanför JV-grillen och ljuga om våra bombrepor med våra vinkelslipade knäpuckar åt förbipasserande damer? :pussa

Skämt åsido, nästa helg åker nog hojen fram från vinterförvaringen och då hoppas jag att all snö är bortsmält och att molnen är bortblåsta från himlen.
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Helgen 1 maj planerar jag köra premiären på väg i är. Ser fram emot det faktiskt... :)


Någon som vet om konbanorna vid F21 är framme ännu?
Och är det någon som har ett förslag på hur jag ska frakta en XR från skövde till Luleå? (Bortsett från att köra den.)
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu har jag åkt premiärturen, f-n vad gött...men kallt som f-n:)
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Någon som kör skogsmoppe i lule?

vart finns dom roliga stigarna i skogen?

Jag vet att det finns ett par schyssta i skogarna runt sunderbyn iaf:tummenupp
Bakom sjukhuset typ. Du kan åka till boden eller björkskatan därifrån. Rätt lätt att komma vilse!

Jag räknar min XR som en skogsmoppe och har samma fråga som dig JiiiiiMMY, det är ju bara stad här... :) Men det är inte sååå långt till boden el älvsbyn.

Markis: Om du har koll på en väg från sunderbyn till boden som inte är asfalterad så är jag nyfiken på den! Är det skoterled? Är det något du kört?
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Jag räknar min XR som en skogsmoppe och har samma fråga som dig JiiiiiMMY, det är ju bara stad här... :) Men det är inte sååå långt till boden el älvsbyn.

Markis: Om du har koll på en väg från sunderbyn till boden som inte är asfalterad så är jag nyfiken på den! Är det skoterled? Är det något du kört?

Boden var väl kanske att ta i, men du kommer ut i bodens kommun iaf. Finns åtskilliga mil skogsväg/stig där. Så det är bara att utforska. Och ja- jag har kört där många gånger. Kör genom rondellen vid sjukhuset, men rakt fram istället för att ta vänster mot sjukan. Över järnvägsspåret. Sen är det bara att gå lös i "labyrinten".
:tummenupp
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
får försöka fixa en släpkärra så man får ut aset dit, men det värkar ju lovande =)

Lund de låter bra! försöker hitta nya vänner när dom andra ballar ur :tungan

väntar bara på att snön ska försvinna
 

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Måste bara få säga hej till alla sporthojare från Luleå:hej

Vi syns ute i trafiken, kanske även på Hedenbasen:banana
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har just varit på lunch och fick se ett riksmiffo som körde om en bil på övergångsstället Kungsgatan-Storgatan, en halv meter åt sidan på mittrefugen stod det dessutom en kvinna som om hon inte hade upptäckt hojen och tagit ett halv steg till fått hojen i sidan och vi hade förmodligen haft en dödsolycka här...

...strax efter kom det en polisbil med blåljus och sirener, de såg lätt sammanbitna ut i bilen kan jag ju nämna...
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Boden var väl kanske att ta i, men du kommer ut i bodens kommun iaf. Finns åtskilliga mil skogsväg/stig där. Så det är bara att utforska. Och ja- jag har kört där många gånger. Kör genom rondellen vid sjukhuset, men rakt fram istället för att ta vänster mot sjukan. Över järnvägsspåret. Sen är det bara att gå lös i "labyrinten".
:tummenupp

Japp, det går fint.. körde en del däromkring i vinter efter lederna och mycket av det går att köra på sommaren också. Finns en och annan myr man kan testa pressa över också!

Mötte förresten en enduro och motard nyss, exc 525 med gamla plasten och en svart, kanske husa 650 eller så, mitt i stan.. såg skoj ut, är ju dessutom nästan +10 idag :)
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Nå, snackade du med killen? Måste köpa sig ny hoj nu vetty:)

Ja, satan börjar sig bli dax nu. Jag har mailat han och fått info, allt verkar super. Men: jag måste finna tid för att åka ner till gbg och köra hojjen hem. Det är det enda, annars skulle hojjen ha stått i mitt garage nu:huvet

Jag skolkar fan från jobbet och åker ned snart....
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Har just varit på lunch och fick se ett riksmiffo som körde om en bil på övergångsstället Kungsgatan-Storgatan, en halv meter åt sidan på mittrefugen stod det dessutom en kvinna som om hon inte hade upptäckt hojen och tagit ett halv steg till fått hojen i sidan och vi hade förmodligen haft en dödsolycka här...

...strax efter kom det en polisbil med blåljus och sirener, de såg lätt sammanbitna ut i bilen kan jag ju nämna...

Man kanske får hoppas att dom fångade nått..?

Kanske lite hårt sagt, men det verkar onekligen dumt.
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Farbror blå är förövrigt på bettet, har jobbat i överkalix och kalix idag. Fastnade i en blåskontroll och slank igenom 2 hastighetskontroller + att jag har sett snutbilar överallt! Dom har väl en "såndär" vecka nu igen...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top