Sporthoj Luleå

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Kör till Boden, förslagsvis södra sidan över Avan/Unbyn även om den är ganska dålig. I Boden kör du mot Älvsbyn och efter ett par mil tar du höger mot Brännberg och kör den vägen, mysig och kurvig. Från Älvsbyn kör du mot Arvidsjaur men efter slalombacken tar du vänster mot Lillpite/Koler, MYCKET trevlig väg som är tidvis nylagd. I Koler svänger du mot Långträsk och vidare ner mot Piteå. Sen E4:an hem eller samma väg tillbaka...:tummenupp

Som fortfarande relativt nyinflyttad norrbottning skall jag definitivt pröva denna sträcka i sommar :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Som fortfarande relativt nyinflyttad norrbottning skall jag definitivt pröva denna sträcka i sommar :)

Jag kan även rekommendera Älvsbyn till Sikfors (mot Piteå). Man kör södra sidan om älven ner mot Sikfors. Vägen är nylagd och jättefin. Det finns ett par tre skador men det är inget man inte ser om man använder blicken på rätt sätt... :)
 

Pageup

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2019
Ort
Luleå
Hoj
Triumph street triple 675 r 2012
Varit på sporthoj och läst en längre tid men nyligen registrerat mig. Lite tråkigt att se att det inte postats på länge i Luleå tråden. Finns det folk kvar här ? :)
 

Pederp

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2019
Ort
Boden
Hoj
Mt-10 2019
Väldigt tråkigt, hade varit roligt med lite mer uppslutning. Sporthoj skeå är ju ett föredöme! Häckas de på Facebook eller? Övervägt att starta en grupp på Facebook men om det inte finns något intresse så känns de onödigt
 

DavidMcRay

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2019
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Dr650
Jag livar väl upp den här gamla tråden med lite ungblod… snart så går mina riskutbildningar ut och måste därför ta mitt mc kort i sommar. Därför tänkte höra om det finns någon i luleå-området som hade kunnat tänka sig stt vara ute & övningsköra med mig ett par gånger innan den sista juli. Ersättning betalas givetvis. Hör gärna av er om du/ni känner någon som skulle kunna tänka sig stt ställa upp
 

Greken i norrland

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2023
Hoj
BMW F800ST
Tjenare gott folk! Jag har kollat lite överallt i princip men kan inte riktigt hitta information angående saken så jag skriver här istället.

Jag kommer att flytta till Luleå så smånigom, därmed behöver jag vinterförvara min hoj någonstans i den kalla vintern.

Jag har redan tidigare haft hojen i varmegarage i Umeå.

Har ni tips om varmegarage eller något liknade?

Kanske "någon" känner "någon" som känner "någon"?

Har hittat vid Galarän men det känns lite saftigt att betala 500-900kr per månad.

Tack för hjälpen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top