Sporthoj Luleå

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Nu när jag blivit med hoj igen så undrar jag om det finns några planerade bankörningar typ Tommen tour planerade för nästa sommar
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu när jag blivit med hoj igen så undrar jag om det finns några planerade bankörningar typ Tommen tour planerade för nästa sommar

Ah, härligt att se att du är tillbaka i träsket Magnus!!! :)

Tommen tour kommer ut i ett forum nära dig förmodligen i jan/feb för att förverkligas vecka 21 som vanligt :)
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Tja, Blev med hoj igen efter ett par års uppehåll. Tänkte kolla om nån känner igen den? Enl säljaren har den gått uppåt luletrakten tidigare. Han har iaf haft den sen 2008.
99:as R1 med lite speciell dekor :)


 

Foff

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Piteå
Hoj
14, Yamaha Mt-09
En liten fundering inför våren, såhär i finvädret....

Någon som vet något sätt att få mc:n fraktad från Piteå-Luleå till Stockholm eller Skåne? Filosoferar kring ev. Alp-körning i maj, men skulle vilja undvika att behöva köra Sverige tur och retur...:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
En liten fundering inför våren, såhär i finvädret....

Någon som vet något sätt att få mc:n fraktad från Piteå-Luleå till Stockholm eller Skåne? Filosoferar kring ev. Alp-körning i maj, men skulle vilja undvika att behöva köra Sverige tur och retur...:)

Vi kommer att göra en sådan resa i sommar. Hojarna på släp ner till Kalmar där vi lämnar bil och släp hos svärföräldrar, enkelt och smidigt.... :)
 

Foff

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Piteå
Hoj
14, Yamaha Mt-09
Vi kommer att göra en sådan resa i sommar. Hojarna på släp ner till Kalmar där vi lämnar bil och släp hos svärföräldrar, enkelt och smidigt.... :)

Låter riktigt roligt :) Jag har bilat i Europa ett par gånger tidigare, och ett av minnena är transportsträckan som aldrig tog slut...Alperna är dock stört mäktiga. Var som att man fick uppleva en ny dimension när man för första gången såg dem torna upp bredvid en...I Motorrad nr 1 2015 finns ett reportage med körning där. Det var på så vis jag blev sugen igen...Hade jag bott i Skåne hade jag redan sökt semester, men att köra hela vägen ner på mc skulle ta för lång tid och är inte så inspirerande heller. Undra vad posten tar för ett paket med en mc ? :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Låter riktigt roligt :) Jag har bilat i Europa ett par gånger tidigare, och ett av minnena är transportsträckan som aldrig tog slut...Alperna är dock stört mäktiga. Var som att man fick uppleva en ny dimension när man för första gången såg dem torna upp bredvid en...I Motorrad nr 1 2015 finns ett reportage med körning där. Det var på så vis jag blev sugen igen...Hade jag bott i Skåne hade jag redan sökt semester, men att köra hela vägen ner på mc skulle ta för lång tid och är inte så inspirerande heller. Undra vad posten tar för ett paket med en mc ? :)

För många år sedan körde ju SJ sitt biltåg från Luleå. Perfekt att lasta hojarna och åka tåg hela vägen ner!:tummenupp
 

Foff

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Piteå
Hoj
14, Yamaha Mt-09
För många år sedan körde ju SJ sitt biltåg från Luleå. Perfekt att lasta hojarna och åka tåg hela vägen ner!:tummenupp

Jo jag kommer faktiskt ihåg det från när jag var liten..Finns ju kvar i europa, undra varför det slutade här? Jaja..får se om man kommer på någon idé för att få ner den :va
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Har vi nån ny, eller nyasfalterad gammal sträcka att köra i sommar? Dåligt med kurviga vägar runt Luleå, som vi alla vet:gråta
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har vi nån ny, eller nyasfalterad gammal sträcka att köra i sommar? Dåligt med kurviga vägar runt Luleå, som vi alla vet:gråta

Kör till Boden, förslagsvis södra sidan över Avan/Unbyn även om den är ganska dålig. I Boden kör du mot Älvsbyn och efter ett par mil tar du höger mot Brännberg och kör den vägen, mysig och kurvig. Från Älvsbyn kör du mot Arvidsjaur men efter slalombacken tar du vänster mot Lillpite/Koler, MYCKET trevlig väg som är tidvis nylagd. I Koler svänger du mot Långträsk och vidare ner mot Piteå. Sen E4:an hem eller samma väg tillbaka...:tummenupp
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Finns en liten snutt väg som är nyasfalterad mellan norrfjärden och sjulsmark. Den lades om förra sommaren. den är ju inte jätte kurvig men ändå rolig.
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Brännberg har man ju kört mycket, men lillpite/koler måste ju testas ganska omgående :tummenupp
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Kör till Boden, förslagsvis södra sidan över Avan/Unbyn även om den är ganska dålig. I Boden kör du mot Älvsbyn och efter ett par mil tar du höger mot Brännberg och kör den vägen, mysig och kurvig. Från Älvsbyn kör du mot Arvidsjaur men efter slalombacken tar du vänster mot Lillpite/Koler, MYCKET trevlig väg som är tidvis nylagd. I Koler svänger du mot Långträsk och vidare ner mot Piteå. Sen E4:an hem eller samma väg tillbaka...:tummenupp
Då kan jag meddela att sträckan till koler är helt jävla underbar, bästa på mycket, mycket länge. Bra beläggning som fan, otroligt fina långa kurvor, endel lite skarpa med. En liten varning bara, finns lite grus mitt i ett par kurvor, säkert uppkastat från väggrenen. Inte mycket trafik heller, körde den 2ggr idag. Det lär bli fler :Bugar Rekomenderas skarpt!
 

Johan96m

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
-13 Kawasaki z800e
Söker en begränsad mc att köra upp med

Tjenare luleåbor! Jag är i behov av en begränsad hoj som är tillåten att köra upp med (A2). Betalar givetvis för besväret. Känner ni någon med en 35 kw hoj så hör gärna av er!

Mvh johan
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Hej. Har lite panik och undrar om det finns nån här som kan kränga på ett nytt däck åt mig?
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Körs det fortfarande här? Flyttade upp i somras och har precis tagit fram hojen. :7peta:banana

Har vi nån ny, eller nyasfalterad gammal sträcka att köra i sommar? Dåligt med kurviga vägar runt Luleå, som vi alla vet:gråta

Jag hade fått höra det motsatta innan jag flyttade upp... :( :( :(
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Körs det fortfarande här? Flyttade upp i somras och har precis tagit fram hojen. :7peta:banana



Jag hade fått höra det motsatta innan jag flyttade upp... :( :( :(

Du skulle läst denna tråden då innan du flyttade. Raksträckor har vi gott om. Dom kurviga vägarna är i så dåligt skick så dom är inget vidare skoj.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top