Sporthoj Luleå

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
En Hayabusa, var i depåboxen ovanför mig och JohanH. Han och en kille som körde grön ninja med grönt skinnställ.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
En Hayabusa, var i depåboxen ovanför mig och JohanH. Han och en kille som körde grön ninja med grönt skinnställ.

Ah, då var det Parvin. Hans Haya står hos Peter just nu för lite service, Peter har numret :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ingen av oss känd som avslutade sin jordevandring vid Örarna igår hoppas jag?
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Om det finns några offroadrävar på detta forum så finns möjlighet att hänga med på en körning nu till helgen. PM till mig vid intresse.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Någon i Luleå som kan avvara ett bakdäck i dim. 190/50-17? Helst Sportsmart, Pilot Power eller liknande?
Min framförhållning är som vanligt felfri...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Detta stolpskott höll på att skrämma livet ur mig när jag kom till platsen för olyckan i eftermiddag och han just gått omkull:mad: Ingen motorcyklist i mina ögon - utan körkort, körde lååångt över sin förmåga och tydligen hög som ett hus...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7813130
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Såg ut att vara en FZ-1 eller 6, alternativt en fightad R1 (för lite plast från kåpor)...
Vaförslags hoj? R1:a??
:huvet

Mmm, kom körandes söderut mot Piteå när han precis klotat - därför var det omöjligt att stanna och hjälpa till. Det stod redan några vid hojen och någon såg ut att tala med larmcentralen, så hjälpen verkade nära... Obehagligt värre i alla fall:(
Såg den där också, han låg på marken livlös under under en längre tid, antagligen även när han lastades in i ambulansen. Det var en sån där svart.... Finns bild här.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt...aign=Feed:+Svtse-Nordnytt+(svt.se+-+Nordnytt)
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Jag mötte honom på Bergnäsbron, tydligen strax innan han klotade inne i stan då. Han körde väldigt fort och hade varken kåpor eller lyse fram.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vet ej, om inte vissa substanser kan spåras rätt omgående via blod- eller urinprov? Men de torde ha rätt torrt på fötterna, normalt brukar ju formuleringen annars vara att föraren misstänks för drogfylla...
Fast hur vet dom att han var hög? Bara några få timmar efter olyckan?
Särskillt med tanke på att han verkar ha varit helt utslagen en ganska lång tid.
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Jag kom sekunder efter det hänt. Stannade naturligtvis för att hjälpa till (är ju gammal ambulanssjukvårdare) Föraren var aldrig avsimmad. Att uppgifter om drogpåverkan publicerats i medierna kom inte som någon överraskning för mig om vi säger som så. Blir bara förbannad när jag tänker på det: Drogpåverkad, inget körkort för mc, bristfällig skyddsutrustning, bakhjulsåkning i rusningstrafik...*SUCK* :huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag kom sekunder efter det hänt. Stannade naturligtvis för att hjälpa till (är ju gammal ambulanssjukvårdare) Föraren var aldrig avsimmad. Att uppgifter om drogpåverkan publicerats i medierna kom inte som någon överraskning för mig om vi säger som så. Blir bara förbannad när jag tänker på det: Drogpåverkad, inget körkort för mc, bristfällig skyddsutrustning, bakhjulsåkning i rusningstrafik...*SUCK* :huvet


Varför är du och media så säkra på det där med droger? Han har knappast hunnit lämna blod-/urin-prov när första artikeln skrevs, åtminstone har det väl knappast hunnit analyseras? Titta på pupillerna brukar väl också göras men hur säkert blir det? Särskilt på en skadad person? Jag såg honom bara på avstånd och tog för givet att han vara medvetslös för han rörde sig inte alls vad jag kunde se.

Jag tänker mig att några Svenssons som råkade se honom göra en wheelie automatiskt drar slutsatsen att "den där" måste ju vara drogad vilket dom sedan säger till journalisten?

Eller är han bara en känd lokal pillerknaprare?

Jobbade i hamnen under helgen och det hjulas och gasas ganska friskt längs den gatan hela dagarna.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
SMC School Norrbotten 2014
Hej,

Vi testar lite nya grundkurser och Knix i år och hoppas att Ni kan vara intresserade av att delta i något evenemang. Info om vad vi tänker göra hittar Ni här:

http://forum.svmc.se/showthread.php?...orrbotten-2014!

Tyvärr ser vädret inte särskilt inspirerande ut i morgon söndag varför vi flyttar grundkursen på Hedenbasen en vecka - alltså grundkursen på Hedenbasen blir den 11/5 i stället för i morgon!

Välkommen till något av våra evenemang
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Olycka utanför Gammelstad just! Någon som vet vem det är och om det är allvarligt? Svart hoj med redbullklibbor tydligen, brorsan ringde han var orolig att det var jag... huvva :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top