Sporthoj Skellefteå

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
Nybesiktad

Ja då var man nybesiktad å redo att göra vägarna osäkra....
Hoppas det blir goväder på onsdag nu så vi blir ett gäng...
Ses då :banana
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Sammanfattning Gotland Ring:

Åkte ner på torsdag f.m. i riktning söderut för att köra 2 heldagar (Lö/Sö) på Gotland Ring. Regn och regnskurar ungefär halva vägen ner, inga större problem då regnstället fungerar kanon. Nyinköpta överdragsregnhandskar från E-son höll i ca 1 mil sedan hade sömmen gått upp i ena handsken. Tur man har silvertejp och ett antal handskpar i reserv. Runt 18-tiden så beslöt jag mig för att ta in på vandrarhem i Älv-Karleby. Var där precis strax före 19. På fredagsmorgonen skulle jag åka vidare.

Skulle starta relativt sent (kl 10) i och med att jag hade gott om tid till färjan som skulle avgå 16.20 från Nynäshamn (ca 20 mil resväg). Och vad händer när man färdigpackad och klar vrider om tändningsnyckeln för att sedan trycka på startknappen och köra iväg?
Startmotorn snurrar igång utan problem, men tänder gör den inte. "Murphy" har tydligen varit på besök under natten och "fåra onnes". :huvet
Drog ur batteriet efter en stund, men hojen visar inte minsta tendens till att tända. Gjorde ett sista försök att rulla igång den i nedförsbacke med det hjälpte inte heller. Ut på vägen för att be förbipasserande bilar om starthjälp. Gissa hur många i Älv-karleby som kör omkring med startkablar i bagaget på bilen...
Nåja, ett antal stoppade bilar senare så får jag till slut "napp".

Provar länge och väl men det är som fördömt. Låter honom åka vidare och startar felsökningen. Ger mig ut för att köpa batteriladdare eller startkablar+batteri, men det finns inte (mackarna säljer bara korv nuförtiden, suck,,,).
Lyckas tillslut hitta en "starthjälps-station" av märke Einhell (med inbyggt batteri) på ett mindre byggaffär (för övrigt den enda de hade, inga batteriladdare eller batterier sålde de, men en sån hade de i alla fall).
Efter apostlahästamarschen tillbaka i racestövlar som definitivt inte är gjorda att gå i längre sträckor, så kunde jag konstatera att batteriet i "Einhell-power-station" inte var laddad.
Enligt manualen skulle det laddas i 24h innan det gick att använda för starthjälp (så var det i praktiken också..) Ingen starthjälp möjlig heller med nätanslutningen.
Suck... insåg att helgen definitivt var förstörd. Kopplade bort PC3:an och provade starthjälp från en annan bil som jag stoppade - ingen skillnad. Bränslepumpen ok, stiften blev sura, fler startförsök, men inget hjäpte. För att göra en lång historia kort: blev en natt till på vandrarhemmet och släptransport av hojen hem.

Slutsats:

Bankörning: Dyrt men skoj.
Bankörning som inte blir av: Ännu dyrare och ännu mindre skoj...

Högst tveksamt om jag dyker upp på onsdagskörningen, och om jag gör det bli inte förvånade om det sitter en yxa i tanken på hojen... :rolleyes:

Peppe:
Assen med mc = högoddsare (ung, 100000000000000000000000 ggr pengarna)
Assen med bil= lågoddsare. (ung. 0.000000000000000000001 ggr pengarna)
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Eldstorm skrev:
2197474 Sammanfattning Gotland Ring:

Peppe:
Assen med mc = högoddsare (ung, 100000000000000000000000 ggr pengarna)
Assen med bil= lågoddsare. (ung. 0.000000000000000000001 ggr pengarna)

Aj aj! inte kul. Tycker lite synd om dig faktiskt. Vem älskar inte murphy?

Sen en liten fråga, ska du å se moto GP i assen?
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Rondellen skrev:
Sen en liten fråga, ska du å se moto GP i assen?
Planerna är så i alla fall. Har reserverat biljetter så det borde dyka upp ett bekräftelsebrev vilken dag som helst.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Onsdagskörning

Hallå...
Satt just och kollade smhi:s väderrapport för skellefteå i morgon.
Onsdag eftermiddag och kväll ser faktiskt ut att bli det bästa vädret på 5 dagar framåt. :tummenupp
Så.... Hoppas bara att det för en gångs skull stämmer.
Jag kommer att fara till klubben ca 18.30 och vi kan väll försöka komma iväg just efter 19.00 i varje fall.
Kanske vi hinner köpa mjukglass någonstans denna gången.
Ses där. :)
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Kanske hänger på imorrn för första gången.. :)

Dock tveksam att jag hinner.. ska in till staan och byta framdäcket efter jobbet.. sen skruva dit det.. svårt att tro att jag hinner det.
dessutom så "får" jag bara köra 50 mil innan den ska in på service den 12:e Juni.. så.. jag tar vara på dom milena..

Ses om vi ses!
Ha det bra annars och kör försiktigt..!
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Eldstorm skrev:
2197474 Sammanfattning Gotland Ring:

Åkte ner på torsdag f.m. i riktning söderut för att köra 2 heldagar (Lö/Sö) på Gotland Ring. Regn och regnskurar ungefär halva vägen ner, inga större problem då regnstället fungerar kanon. Nyinköpta överdragsregnhandskar från E-son höll i ca 1 mil sedan hade sömmen gått upp i ena handsken. Tur man har silvertejp och ett antal handskpar i reserv. Runt 18-tiden så beslöt jag mig för att ta in på vandrarhem i Älv-Karleby. Var där precis strax före 19. På fredagsmorgonen skulle jag åka vidare.

Skulle starta relativt sent (kl 10) i och med att jag hade gott om tid till färjan som skulle avgå 16.20 från Nynäshamn (ca 20 mil resväg). Och vad händer när man färdigpackad och klar vrider om tändningsnyckeln för att sedan trycka på startknappen och köra iväg?
Startmotorn snurrar igång utan problem, men tänder gör den inte. "Murphy" har tydligen varit på besök under natten och "fåra onnes". :huvet
Drog ur batteriet efter en stund, men hojen visar inte minsta tendens till att tända. Gjorde ett sista försök att rulla igång den i nedförsbacke med det hjälpte inte heller. Ut på vägen för att be förbipasserande bilar om starthjälp. Gissa hur många i Älv-karleby som kör omkring med startkablar i bagaget på bilen...
Nåja, ett antal stoppade bilar senare så får jag till slut "napp".

Provar länge och väl men det är som fördömt. Låter honom åka vidare och startar felsökningen. Ger mig ut för att köpa batteriladdare eller startkablar+batteri, men det finns inte (mackarna säljer bara korv nuförtiden, suck,,,).
Lyckas tillslut hitta en "starthjälps-station" av märke Einhell (med inbyggt batteri) på ett mindre byggaffär (för övrigt den enda de hade, inga batteriladdare eller batterier sålde de, men en sån hade de i alla fall).
Efter apostlahästamarschen tillbaka i racestövlar som definitivt inte är gjorda att gå i längre sträckor, så kunde jag konstatera att batteriet i "Einhell-power-station" inte var laddad.
Enligt manualen skulle det laddas i 24h innan det gick att använda för starthjälp (så var det i praktiken också..) Ingen starthjälp möjlig heller med nätanslutningen.
Suck... insåg att helgen definitivt var förstörd. Kopplade bort PC3:an och provade starthjälp från en annan bil som jag stoppade - ingen skillnad. Bränslepumpen ok, stiften blev sura, fler startförsök, men inget hjäpte. För att göra en lång historia kort: blev en natt till på vandrarhemmet och släptransport av hojen hem.

Slutsats:

Bankörning: Dyrt men skoj.
Bankörning som inte blir av: Ännu dyrare och ännu mindre skoj...

Högst tveksamt om jag dyker upp på onsdagskörningen, och om jag gör det bli inte förvånade om det sitter en yxa i tanken på hojen... :rolleyes:

Peppe:
Assen med mc = högoddsare (ung, 100000000000000000000000 ggr pengarna)
Assen med bil= lågoddsare. (ung. 0.000000000000000000001 ggr pengarna)

OK -jag sätter 10 spänn på högoddsaren :D Blir ju tamefan biljonär om jag vinner :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Sätter en hundring ja, måste bli rikare än Peppe om jag nu ska bil snuskigt rik ändå. :)
 

PerryMason

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
ZXR 750/Zx7-RR
Hade tänkt komma upp på klubben för första gången imorrn :) .. Men.... Nu står hojen i delar igen :va Väntar på omlackering, som förhoppningsvis är klart innan helgen ..


Ni får ha så trevligt
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
stress.....

herregud....tidspress som vanligt, ska slänga i mig en korv & så ränsa "häcken" från skrot....var & besiktade igår.....& så till klubben, jag antar & hoppas att jag inte får stå där själv i kylan!?
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
BadGirl skrev:
2204176ska slänga i mig en korv & så ränsa "häcken" från skrot

Måste du måla upp en bild för oss, kan väl säga att du ska på toa bara :)

läs ironi
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Tja... 9 hojar i kylan var väll inte illa.
Badgirl kanske har någon gråmulen bild att slänga upp?

Bara synd att min växellåda började vina på 4an o 5an... :huvet
Får prova byta till annan olja så får vi väll se. :va
På söndag 18.00 är det månadsmöte på klubben så kom gärna dit.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Yes... It's alive again... :)

Det var bränslepumpen som strulade (levde men fungerade inte helt korrekt). Givetvis kollande man allt annat innan och gick på bränsletillförseln sist, men det är väl som vanligt...(Det var inte ECM:en som jag misstänkte och tur var väl det för då hade det inte blivit billigt....) Så räkna med mig nästa onsdag.

Någon som är svetskunnig/har tillgång till svets förresten?
Fästet till ena Microndämparen har tydligen lossnat. Kan väl aldrig bero på att SP-1:an vibrerar.... :rolleyes:
 

Bifogat

  • micron2.jpg
    micron2.jpg
    78.3 KB · Visningar: 100
  • micron1.jpg
    micron1.jpg
    74 KB · Visningar: 80

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
"ELDSTORM"

Åk till "Skellefteå Rostfria" nedanför moröhallen, dom svetsade mitt slipon när svetsen delat på sig=fikapengar
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Bilder....

Trevligt var det i onsdags trots kylan! Som vanligt kastar jag upp lite bilder på den lilla skara tappra förare.....några foton blev det innan han riktades mot Matte & Jimmy & dog! :hihi
 

Bifogat

  • Mattes nya monster.JPG
    Mattes nya monster.JPG
    107.5 KB · Visningar: 115
  • grymt.JPG
    grymt.JPG
    40.4 KB · Visningar: 95
  • Out of focus.JPG
    Out of focus.JPG
    73.3 KB · Visningar: 105
  • Roberts vinter jobb.JPG
    Roberts vinter jobb.JPG
    75.9 KB · Visningar: 106
  • Oranga faran.JPG
    Oranga faran.JPG
    108.9 KB · Visningar: 94
  • The grabs.JPG
    The grabs.JPG
    91.7 KB · Visningar: 122
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top