Sporthoj Skellefteå

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ny tråd nytt fint eget forum :)

Välkomna och enjoy!
 

Markus_w83

Egentligen skoternörd
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Aprilia Falco -00
Tjena alla balla Skelleftebor :tuttar
Hade tänkt ta mc-kort nu i vår. Uppkörning och teori fixar jag genom försvaret, men tänkte ta några körlektioner så man inte gör bort sig totalt på uppkörningen. Har några frågor som jag hoppas ni lärda kanske kan svara på.
Vilka av körskolorna i schtaan har motorcyklar? Nån som kan rekommendera nån skola?
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Markus_w83 skrev:
2148409 Tjena alla balla Skelleftebor :tuttar
Hade tänkt ta mc-kort nu i vår. Uppkörning och teori fixar jag genom försvaret, men tänkte ta några körlektioner så man inte gör bort sig totalt på uppkörningen. Har några frågor som jag hoppas ni lärda kanske kan svara på.
Vilka av körskolorna i schtaan har motorcyklar? Nån som kan rekommendera nån skola?

Kör på AHA för city trafikskola är SÄMST.
 

SlirDavid

Xena the warrior princess
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Guldstaden
Hoj
Hånet 900, Yosemite Cruiser
Oj... ska vi börja om med räkningen nu. Då vill jag definitivt vara nummer 9
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Markus_w83 skrev:
2148409 Tjena alla balla Skelleftebor :tuttar
Hade tänkt ta mc-kort nu i vår. Uppkörning och teori fixar jag genom försvaret, men tänkte ta några körlektioner så man inte gör bort sig totalt på uppkörningen. Har några frågor som jag hoppas ni lärda kanske kan svara på.
Vilka av körskolorna i schtaan har motorcyklar? Nån som kan rekommendera nån skola?

Jag tycker du ska besöka AHA. De har väldigt trevlig personal och de är välldigt bra på lära ut. Sedan är hon som sitter i receptionen enastående och vill att det ska bli så billigt som möjligt för dig, vilket jag tycker inte efterlevs på andra skolor.


Sen har jag en annan fråga, vad är de för en som har en TL1000s och går på kaplan? blir lite nyfiken nu.
 
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Umeå / Skellefteå/Boden
Hoj
1198 Vafanculo
Markus_w83 skrev:
2148409 Tjena alla balla Skelleftebor :tuttar
Hade tänkt ta mc-kort nu i vår. Uppkörning och teori fixar jag genom försvaret, men tänkte ta några körlektioner så man inte gör bort sig totalt på uppkörningen. Har några frågor som jag hoppas ni lärda kanske kan svara på.
Vilka av körskolorna i schtaan har motorcyklar? Nån som kan rekommendera nån skola?


AHA, helt klart. Säg att du vill ha "Hasse" som lärare.. skön kille
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Hej å hå,

såg att det var visning och provkörning av H-D, och kanske Buell?, på Bilbolaget imorron. Har aldrig kört, eller kunnat tänka mig köra vare sig H-D eller Buell, men va' fan - nån'gång ska ju vara den första :3freak
Nån mer som oxå har lyckats förtränga sina väl dolda böjelser men nu inte kan stå emot och har lust att hänga med och provköra skiten ur en FLXSTGKM, STDFUCK eller vad de nu heter?
Sen kan vi ju åka och och fika nånstans och jämföra längsta wheelie, stoppie etc.

/Peppe
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Körde och läste till alla mina körkort på AHA, helt klart bästa skolan i schtaan.
Ella i växeln gör allt för att snabba på saker o ting med teori och körning på vägverket oxo så är helt perfekt. 10 av 10 på min skala alla fall.

Vilken tid Peppe? kan nog vara sugen på åka med o kolla lite.

Blir o mecka isär hojen på torsdag igen, ska på med nya däck på fredag förhoppningsvis.
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Enligt tidningsannonsen är BikeCity på plats mellan 13-18 vid Skellefteå Bil på Tjärnvägen 5. Är det Bilbolaget?
Kanske kan träffas på klubben, eller där, vid 17.30(borde jag hinna till)?
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
drzpeppe skrev:
2149097 Enligt tidningsannonsen är BikeCity på plats mellan 13-18 vid Skellefteå Bil på Tjärnvägen 5. Är det Bilbolaget?
Kanske kan träffas på klubben, eller där, vid 17.30(borde jag hinna till)?

Jobbar idag men slå mig en signal så får ja la se om jag hinnner eller inte, har ingen aning när jag e klar i afton.

070 568 4718
/Anders
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Hallo alla.
Den gammla tråden kommer att finnas kvar ett litet tag till för att sedan tas bort.
Detta är skapat för att folk enklare skall hitta hit.
Kom på klubben ikväll och drick kaffe.
Ja peppe Skellefteå bil är bilbolaget, men har för mig att dom skulle vara där till kl:19.00.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
drzpeppe skrev:
2148724
Sen kan vi ju åka och och fika nånstans och jämföra längsta wheelie, stoppie etc.

/Peppe
Jag hoppas du menar att vi fortfarande provkör hojjarna när vi ska börja jämföra :banana
 

norrland59

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
jönköping
Hoj
suzuki gsx 750r
hockey

för en äkta norrlänning känns de skönt att de enda hockey laget som är värt att nämnas är tillbaka till elitserien... Välkommen Skellefteå.. Äntligen får ja se er ge HV71 :fatta! här i deras arena..
Ha en bra hoj sommar alla Norrlänningar från en norrlänning som bor i jkgp.
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Yo´

Tjena grabbar & tjej(er)! :tuttar
Nice med en ny liten sida, inte för att jag fattar skillnaden mellan denna & förra! Ja, ja & så e man ju blond oxå! :tummenupp Synd att man aldrig hinner komma på dessa kaffe stunder som företer sig på onsdag kvällarna! Har som ständigt poker spelande då! Nåväl, e det inte dags att dra igång våra träffar snart. Vi snurrar ju bara runt stan nu igen en & en. Kanske börja nu nästa onsdag den 17/5!? Vi kan ju inte vänta hur länge som helst på sölkopparna som fortfarande har hojarna i bitar! :hihi
Vad sägs om det? Andra förslag/åsikter!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top