Triumph Speed Triple-tråden.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
xyx skrev:
2197313 Inte mer än vad Windrifter skrivit på t955i.net, med tillägget att det kan vara värt att kolla tändkurvan också (med försiktighet).

Gjorde ett instick i en tråd på t595.net och frågade PK vad han trodde, hoppas att han orkar svara.

Tändkurvan känns lite no-no, rena grekiskan för mig, har ju precis börjat att fatta bränslemappen :gnissla
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Lt Jake skrev:
2195094 Ska klargöra att det inte är "MC-Experten nr1" som ligger bakom det här, utan MC-varuhusets verkstad.
Phew, jag blev lite orolig för jag tyckte att MC-Experten lät stabila när jag snackade med dom.

Jag lämnade in en hoj i nyskick, jag ska ha en hoj i nyskick tillbaks. /J.
Absolut! Stå för fan på dig. Jag har aldrig hört på maken, vad är det för jävla tjackpundare som tar hand om ens käraste ägodelar (för brutalt mycket betalt) egentligen?
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Äntligen en tråd för riktiga pojkar!

Får väl passa på att tacka alla som ställt upp med råd under resans gång!

Skickar lite bilder....

spana in signaturen för fina kolfiberprylar...
 

Bifogat

  • steve1.jpg
    steve1.jpg
    58.3 KB · Visningar: 212
  • steve2.jpg
    steve2.jpg
    66.1 KB · Visningar: 187

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Tekniksnack

Kan inte ni (xyx och selin) snacka om era Tuneboy-inställningar i teknik forumet?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Stoffe skrev:
2198880 Kan inte ni (xyx och selin) snacka om era Tuneboy-inställningar i teknik forumet?

Jag håller med om att TuneBoy är av teknisk karaktär, men är inte meningen med sånna här trådar just att samla inlägg om hojen ifråga?
Eller ska vi lägga stylinggrejer i stylingforumet, bilder i bildforumet, osv osv?

Onödigt gnäll...
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Stoffe skrev:
2198880 Kan inte ni (xyx och selin) snacka om era Tuneboy-inställningar i teknik forumet?

Då det berör motorstyrning på just Speed Triple finns det väl igentligen ingen anledning för det?

Kanske ska fråga om ditt crosstyre i Enduroforumet? Samma sak liksom.

Läs inte det du inte vill läsa, eller blocka oss om vi inte tillför nåt.
 

Mulle_mek

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Gävle!
Hoj
Triumph Speed Triple -01 & Yamaha wr 450 -05
Stoffe skrev:
2154339 Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?

Mvh Kristoffer.
Hej va! jag slängde dit ett Rental typ "80cc". det är liknande som orginal. Jag ville inte ha bredare styre. :D
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jahapp

Skulle idag montera mina nya kraschpuckar jag fyndat på Ebay, skitnöjd var jag när jag hämtade dom på posten.

Hem till hojen och börjar släppa på motorfästena, packar upp puckarna och där slutar glädjen, antingen vill han att jag ska borra hål i motorn för att fästa dom med bultarna som fäljde med eller så har han helt enkelt skickat fel. Den vänstra pucken skruvas ju direkt i motorfästet utan mutter på baksidan, orginalbulten fick inte ens plats i hålet på pucken....

Snacka om drygt, tyskjävel. Jag hatar han.

Man orkar ju knappast på skicka aluminium över halva jävla europa för att han är en klåpare, men jag drog iväg ett mail som var lite halvspydigt.

Så här såg dom ut.
 

Bifogat

  • DSC00218.jpg
    DSC00218.jpg
    63.4 KB · Visningar: 147

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Nån som har t.ex RG's puckar och vet måtten på bultarna ni fick med? Antar att det är M12 med 1 mm stigning i gängan på vänstersidan? Vore riktigt schysst om ni kunde hjälpa mig att få exakta mått.
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
selin skrev:
2200981 Nån som har t.ex RG's puckar och vet måtten på bultarna ni fick med? Antar att det är M12 med 1 mm stigning i gängan på vänstersidan? Vore riktigt schysst om ni kunde hjälpa mig att få exakta mått.
Jag har RG's på min, men bara de främre och de är båda genomgående med mutter bak. M12 är det iaf, har dock inte måtten rakt av nu.
 
Last edited:

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
har åxå RG, men inte mått här och nu. kan bli trist att vurpa med puckar i metall...om du nu inte bara hade tänkt att posera...:öl
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Infamous skrev:
2201243 har åxå RG, men inte mått här och nu. kan bli trist att vurpa med puckar i metall...om du nu inte bara hade tänkt att posera...:öl

Sant, vet om att det finns risk för att knäcka motorfästen osv. Vid en lowsider på vägen så spelar det ju mindre roll om man puckar eller inte.

Är mest för nojjigheten om den skulle tippa el dylikt, sen självklart posing :tuttar
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
selin skrev:
2200981 Nån som har t.ex RG's puckar och vet måtten på bultarna ni fick med? Antar att det är M12 med 1 mm stigning i gängan på vänstersidan? Vore riktigt schysst om ni kunde hjälpa mig att få exakta mått.

Skulle gärna hjälpa dig.. om min hoj inte var fånge hos världens minst kompetenta jävla förbannade klåparfirma..
Ska dit imorgon vid nio-tiden, styra upp saker och ting..

För övrigt tycker jag tråden skall vara öppen för alla inlägg, bara det rör S3.
/J.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Lt Jake skrev:
2201471 Skulle gärna hjälpa dig.. om min hoj inte var fånge hos världens minst kompetenta jävla förbannade klåparfirma..
Ska dit imorgon vid nio-tiden, styra upp saker och ting..

För övrigt tycker jag tråden skall vara öppen för alla inlägg, bara det rör S3.
/J.


Förväntar mig en detaljerad rapport efter det. Lycka till!
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Lt Jake skrev:
2201471 Skulle gärna hjälpa dig.. om min hoj inte var fånge hos världens minst kompetenta jävla förbannade klåparfirma..
Ska dit imorgon vid nio-tiden, styra upp saker och ting..
/J.

Jäkligt trist! Hoppas det ordnar sig.
Jag lade på ett nytt bakdäck hos dom. När jag fick det i handen så fick jag även kommentaren att det är svårt att balansera enkelsvingsfälgar. Jag tittar på det och ser ingen vikt...hmm. Nästa kommentar jag får är "meeen det behövdes inte, det är tillräckligt balanserat"
Jag känner mig rätt tveksam till detta och det som oroade mig var att dessa kommentarer kom i följd.
Har dock inte kännt något, än...

Mvh
CR
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top