Triumph Speed Triple-tråden.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jezqio skrev:
2185475 Massa roliga delar där som jag skulle vilja ha, tom nästan rätt mätarställning på mätaren (-100mil). Rätt färg och allt. Skall ringa runt till lite skrotar imöra, annars blir det till att bygga eget mätarhus av en glasslåda eller dyl :3freak

Kolla om mätarhuset finns kvar på den här. Kanske går att konvertera?

http://www.blocket.se/vi/7818063.htm?ca=6_s
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
selin skrev:
2185794 Kolla om mätarhuset finns kvar på den här. Kanske går att konvertera?

http://www.blocket.se/vi/7818063.htm?ca=6_s

Har allvarligt funderat på det, men från manuell hastighetsvire till elektronisk dito blir nog lite jobbigt, hittat flera på ebay som gått för ca £90. eller sitter det wire på dom nyare oxå?

Har dock sprungit på prexis det jag behöver på ebay! endast mätarhuset för ca 400pix :banana Har mailat för att kolla vad han skall ha för frakten men den blir det nog i vilket fall som helst :hoppa
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Angående vatten i tändstiftshålen så hade jag symptom som tydde på det, bluddrade vid pådrag från låga varv och gick orent, så jag ringde Freewheel och fick då tipset att först prova att hälla i en flaska STP Injection Cleaner först eftersom liknande symptom även kan uppkomma om det är skit i spridarna.

Jag hällde i en flaska igår och idag har jag inte märkt något av bluddrandet, så jag håller tummarna och hoppas att det var det som var felet och inte vatten!

Men om det nu trots allt visar sig vara fukt vid tändstiften, tar Triumph alltid på sig det som goodwill eller är det någon som stött på patrull vid inlämning av en sådan grej? Känns ju som en klar feldesign som dessutom är åtgärdad på nya Speed Triplen.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jezqio skrev:
2185821 Har allvarligt funderat på det, men från manuell hastighetsvire till elektronisk dito blir nog lite jobbigt, hittat flera på ebay som gått för ca £90. eller sitter det wire på dom nyare oxå?

Har dock sprungit på prexis det jag behöver på ebay! endast mätarhuset för ca 400pix :banana Har mailat för att kolla vad han skall ha för frakten men den blir det nog i vilket fall som helst :hoppa


Nej, ingen wire. Tänkte inte ens på det :dummer

sgtpepper skrev:
2185823 Angående vatten i tändstiftshålen så hade jag symptom som tydde på det, bluddrade vid pådrag från låga varv och gick orent, så jag ringde Freewheel och fick då tipset att först prova att hälla i en flaska STP Injection Cleaner först eftersom liknande symptom även kan uppkomma om det är skit i spridarna.

Jag hällde i en flaska igår och idag har jag inte märkt något av bluddrandet, så jag håller tummarna och hoppas att det var det som var felet och inte vatten!

Men om det nu trots allt visar sig vara fukt vid tändstiften, tar Triumph alltid på sig det som goodwill eller är det någon som stött på patrull vid inlämning av en sådan grej? Känns ju som en klar feldesign som dessutom är åtgärdad på nya Speed Triplen.


Vet inte, det beror väl på vilken ÅF det är säkert, en del är ju mindre serviceminded och viftar bort det bara, trots att det kanske skulle gå att få det av Triumph.

Annars är det bara att byta själv, tror stiften kostar 110:- st. Det gjorde jag på nuvarande hoj.

Min ÅF klarade inte av att åtgärda det på min förra cykel, meken fyllde brunnarna med silikon men böt inte stiften, som var helt slut. Fick till svar -"Det brukar aldrig vara fel på dom." Var liksom inte ens värt tiden att åka dit att fråga ens den här gången. Helt värdelös människa.

Den gången åkte jag till Lingvalls Motor i Gävle, vilket jag starkt rekommenderar efter det.

Spridarna låter dock mer långsökt än stiften, eftersom det är så vanligt.


Så här kan stiften bli att se ut efter ett tag.
 

Bifogat

  • DSC00165.jpg
    DSC00165.jpg
    96.8 KB · Visningar: 203
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
selin skrev:
Så här kan stiften bli att se ut efter ett tag.
Jävlar. Jag visste att det blev rostigt, men det där var överjävligt!

Får se om symptomen kommer tillbaka eller om det var skit i spridarna. Jag har en tid bokad hos mecken i så fall och om inte Triumph tar på sig det som goodwill så är det ju sjukt dåligt.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
sgtpepper skrev:
2185873 Jävlar. Jag visste att det blev rostigt, men det där var överjävligt!

Får se om symptomen kommer tillbaka eller om det var skit i spridarna. Jag har en tid bokad hos mecken i så fall och om inte Triumph tar på sig det som goodwill så är det ju sjukt dåligt.


Bara att du står på dig, kontakta Johan Blixt(?) på Triumph själv annars. Har hört att han ska vara vettig.
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
sgtpepper skrev:
2185873
Får se om symptomen kommer tillbaka eller om det var skit i spridarna. Jag har en tid bokad hos mecken i så fall och om inte Triumph tar på sig det som goodwill så är det ju sjukt dåligt.

Dom få gångerna jag har pratat med Triumph och MC-experten så måste jag säga att dom är otroligt hjälpsamma och service minded. Väldigt vettiga och tar dina problem på allvar vilket alltid uppskattas av ägaren. På tidigare hojar (andra märken) så har jag inte upplevt detta då det känns som man hamnar i facket "jobbig kund" direkt.

Men angående clip-on styret, är det någon som rek. något speciellt märke eller model till S3an. Vad kostade era, ni som har?

Mvh
CR
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
czech_racing skrev:
2186205 Dom få gångerna jag har pratat med Triumph och MC-experten så måste jag säga att dom är otroligt hjälpsamma och service minded. Väldigt vettiga och tar dina problem på allvar vilket alltid uppskattas av ägaren. På tidigare hojar (andra märken) så har jag inte upplevt detta då det känns som man hamnar i facket "jobbig kund" direkt.

Men angående clip-on styret, är det någon som rek. något speciellt märke eller model till S3an. Vad kostade era, ni som har?

Mvh
CR

Har för mig Lt Jake köpte clip-ons av märket Woodcraft.
De verkar bra för man slipper ta isär halva hojen för att montera dom.

http://woodcraft-cfm.com/Scripts/prodView.asp?idproduct=17278

Edit: Jag är osäker på om storleken verkligen är 46mm. Kolla upp innan eventuellt köp.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Ett av mina stift lade av helt efter en tvätt i slutet på förra sommaren, inte skoj alls att åka runt på 2burkar :död Åtgärdade detta själv, dock så bytte jag bara den som var trasig eftersom tändstiftsnyckeln som låg under sadel gick sönder efter jag bytt den och mitt i natten fanns det inga ställen att köpa nya verktyg på :smasha

Såg dock inga tendenser till rost på det stiftet iaf, nu har jag bytt till NGK's iridiumstift vid servicen förra veckan. Hoppas dom håller.. ganska dyra

xyx skrev:
2186219 Har för mig Lt Jake köpte clip-ons av märket Woodcraft.
De verkar bra för man slipper ta isär halva hojen för att montera dom.

http://woodcraft-cfm.com/Scripts/prodView.asp?idproduct=17278

Edit: Jag är osäker på om storleken verkligen är 46mm. Kolla upp innan eventuellt köp.

Bra att du sade det, trodde verkligen att ett par clipons bara skulle vara att "clipa på" :hihi , hadde kikat på eracing's
variant först men dom här verkade juh smidigare.. gruppköp? :D
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Jezqio skrev:
2186554
Bra att du sade det, trodde verkligen att ett par clipons bara skulle vara att "clipa på" :hihi , hadde kikat på eracing's
variant först men dom här verkade juh smidigare.. gruppköp? :D


Todde också det skulle vara enklare :lol . Ni som har gjort det, hur lång tid tar det? Min tumme sitter på ungefär rätt ställe....
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Såja, nu har jag beställt ett instrument-hus till min hoj från en ebay-snubbe i Tyskland. ca 800pix kommer kalaset gå på med frakt och bankavgifter :tummenupp

rnmc.se hade en komplett instrumentering för 2k som skulle passa en daytona -00
hittade även en mc-skrot i England som hade en dito för ungefär samma peng till en triple, dock så lär det vara mpH på den :D

På tal om clipons så verkar även greven ha ett par vettiga som går att montera utan krångel. 1500:-
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Lt Jake; skulle du kunna ta några bilder på hur ditt styre sitter. Gärna från lite olika vinklar. Har du bytt styrkrona? Bara undrar om man måste ta bort fästena för orig.styret. Jag har för långt till hojen för att springa och kika.... :brinnerup

Mvh
CR
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Jezqio skrev:
2185279 Någon som råkar ha en instrumentering över?
Min har sett sina bästa dagar... Samtliga instrument fungerar iofs men Varvräknaren är lite sne bla... ev intreserad av en ny flyscreen oxå :tomten

edit: btw, ni som har sådana fina clipon-styren, har ni någon speciell sort/märke att rekomendera?

Woodcraft clipon kör jag på. 149$.
Inget för datorhandleder och chipsarmar dock, de är jävligt låga. /J.

selin skrev:
2185164 Har du fått tillbaka hojjen än?

Självklart inte! vad ska jag med en hoj till när den kan stå på verkstan istället?

Klåpare!!

Blir fan en segelbåt till nästa säsong..

czech_racing skrev:
2187448 Lt Jake; skulle du kunna ta några bilder på hur ditt styre sitter. Gärna från lite olika vinklar. Har du bytt styrkrona? Bara undrar om man måste ta bort fästena för orig.styret. Jag har för långt till hojen för att springa och kika.... :brinnerup

Mvh
CR

Du får skruva av risers, dock ej styrkronan. gaffeln behöver ej demonteras. går inte med flyscreen (02-04)

/J.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Lt Jake skrev:
2188669


Självklart inte! vad ska jag med en hoj till när den kan stå på verkstan istället?

Klåpare!!

Blir fan en segelbåt till nästa säsong..

Vad är det för problem nu då? Dom kan ju knappast ha bytt stuft i typ 3 dagar?

Segelbåt is da shit :hihi
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Ska klargöra att det inte är "MC-Experten nr1" som ligger bakom det här, utan MC-varuhusets verkstad.

Som jag sagt förut så har jag fullt förtroende för grabbarna på MC-Experten, och jag kommer att vända mig till dem initialt för att få förslag på lämplig ersättning för skadorna.

Har pratat med en kamrat på konsumentverket idag. Vi ska förbereda en anmälan om verkstan börjar strula och slingra sig.

Jag lämnade in en hoj i nyskick, jag ska ha en hoj i nyskick tillbaks. /J.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top