Triumph Speed Triple-tråden.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
selin skrev:
2180170 Nån som vet om kedjan behövs kortas om man kör 17-drev fram?

Prova att sträcka kedjan först innan du börjar kapa. Då märker du om den behöver kortas.
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
selin skrev:

Finfina länktips, måste bara försöka haja d ütländska sprachet :)

Spolade bort lite pollen å flugskit från hojen igår å fick syn på två sladdar som inte leder nånstans uppe vid styrlagret :va

Nån som har nån idé om vart de ska ta vägen... Jag tror att alla instrument å grejer funkar, har hört talas om nån diod som ska finnas vid styret, vad var den till för...
 

Bifogat

  • sladd.jpg
    sladd.jpg
    123.1 KB · Visningar: 232

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
darniel skrev:
Nån som har nån idé om vart de ska ta vägen... Jag tror att alla instrument å grejer funkar, har hört talas om nån diod som ska finnas vid styret, vad var den till för...

Kan vara immobilizer/larm.
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
xyx skrev:
2184291 Kan vara immobilizer/larm.

hmmm... vet inte om jag ska orka bry mej om att dem finns eller om jag ska försöka leta rätt på vart de leder vilket innebär massa mekande vilket i sin tur kommer medföra att det blir fint väder å det i sin tur ger en frustrerad darniel som har en isärplockad hoj när han vet att han kunde åkt på tur istället för att mecka....

men tack för tipset xyx
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
Har kollat runt lite på Zard å den närmsta återförsäljare jag har hittat är en i Tyskland. Han säljer en burk till mej för 449 euro... :tungan

Men jag är lite tveksam, det verkar som jag bara kommer få dämparen, undrar om man kan få ihop det med det gamla grenröret... nån som vet?

Sen ser d ut som att det inte får plats med passagerarfotpinnen vilket inte sambon skulle tycka vore så bra.

Även om d låter som ett ok pris för en cool pryl så har jag en grym beslutsångest!

Jag luskade lite å fick reda på att systemet ger ifrån sej 80dB å 102dB om man tar bort insatsen.
 

Bifogat

  • zard1.JPG
    zard1.JPG
    111 KB · Visningar: 190
  • zard2.JPG
    zard2.JPG
    57.6 KB · Visningar: 130
  • zard3.JPG
    zard3.JPG
    52.4 KB · Visningar: 124

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
darniel skrev:
2184498 Sen ser d ut som att det inte får plats med passagerarfotpinnen vilket inte sambon skulle tycka vore så bra.


Låter ju som en utmärkt idé :hihi

Mina är borttagna i förebyggande syfte, här ska det inte skjutsas nåt.

Förövrigt ser det ju inte helt omöjligt ut att det ska passa, om inte, är det väl bara att gå till en rörkrökare.
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
mitt blås kostade inte mycket flis.. skulle inte betala 5000 kr för kosmetika. Men det är ju upp till var och en.

fråga: taskiga stift pga vattensamling på toppen, är det garantiärende?

/J.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Lt Jake skrev:
2184961 mitt blås kostade inte mycket flis.. skulle inte betala 5000 kr för kosmetika. Men det är ju upp till var och en.

fråga: taskiga stift pga vattensamling på toppen, är det garantiärende?

/J.

Svar JA.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Lt Jake skrev:
2184961 mitt blås kostade inte mycket flis.. skulle inte betala 5000 kr för kosmetika. Men det är ju upp till var och en.

fråga: taskiga stift pga vattensamling på toppen, är det garantiärende?

/J.

Som selin redan sagt; Ja, det är ett garantiärende.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Någon som råkar ha en instrumentering över?
Min har sett sina bästa dagar... Samtliga instrument fungerar iofs men Varvräknaren är lite sne bla... ev intreserad av en ny flyscreen oxå :tomten

edit: btw, ni som har sådana fina clipon-styren, har ni någon speciell sort/märke att rekomendera?
 

Bifogat

  • IMG_1009.JPG
    IMG_1009.JPG
    48.1 KB · Visningar: 147

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jezqio skrev:
2185279 Någon som råkar ha en instrumentering över?
Min har sett sina bästa dagar... Samtliga instrument fungerar iofs men Varvräknaren är lite sne bla... ev intreserad av en ny flyscreen oxå :tomten

edit: btw, ni som har sådana fina clipon-styren, har ni någon speciell sort/märke att rekomendera?

Flyscreen:
http://cgi.ebay.co.uk/TRIUMPH-SPEED-TRIPLE-COCKPIT-ROULETTE-GREEN_W0QQitemZ8068851916QQcategoryZ10486QQrdZ1QQcmdZViewItem


Detta verkar dock perfekt för dig:

http://cgi.ebay.de/Speed-Triple-955i-T509-Daytona-Unfall-Bastler_W0QQitemZ4642204184QQcategoryZ46118QQrdZ1QQcmdZViewItem

Hittade inget löst mätarhus på ebay, har dock sett det förut, så det är bara att kika lite då & då.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Är det samma fästen på flyscreen för 05/06 modellerna som de tidigare? Fast schorched yellow kanske kom först med den uppdaterade triplen?
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Thermal skrev:
2185478 Är det samma fästen på flyscreen för 05/06 modellerna som de tidigare? Fast schorched yellow kanske kom först med den uppdaterade triplen?

Har ej koll på hur det ser ut på 05 och framåt, men efter 02 så ser flyscreenen annorlunda ut, mycket pga mindre instrumentering iom att den digitala hastighetsmätaren dök upp minstänker jag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top