Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tack för tipset! Tänkte inte på att sudda plåtarna.
Lyset är köpt på bikeshop.
Nån som vet vart man köper ett universalskyltfäste med plats för blinkers?
Bikersneed har ett men det är en leveranstid på 20 arb.dagar.

Köp en 3mm aluplåt och använd "stålplåtbiten" som sitter orginal som mall så
passar den i befintliga fästhål. Baktill låter du lite mer material stå ut som du kan vika ner för skylt, skyltbelysning och blinkers.


Ny skylthållare.jpgPå plats.JPG
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Köp en 3mm aluplåt och använd "stålplåtbiten" som sitter orginal som mall så
passar den i befintliga fästhål. Baktill låter du lite mer material stå ut som du kan vika ner för skylt, skyltbelysning och blinkers.


View attachment 199038View attachment 199039

Fick ett mail från bikersneed, de skriver 20 arb. dagar på alla orders automatiskt. Men den skickas idag. 295:- kostar den. Det kan det va värt.
Men tack så mycket för hjälpen ändå. Kanon att det finn en sån här tråd för speed triple när man behöver hjälp med något.:tummenupp :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nyklotad

Fick på guldfatbar, guldskruvar på kylarvingarna samt målade gaffelkrona och risers mattsvarta i Söndags, :tummenupp

Men så idag 0750 är det dags för mina R&G puckar att bekänna färg.
I korset Orminge / kommer från motorvägen och skall svänga ner mot Kummelbergets industriområde.

Har nästan stannat och kollar att det går och åka. Gasar lite och lägger ner vänster. Precis då bestämmers sig en djäfla bilist som kommer från vägen jag skall in på att nu är det dags att köra. Finns ingen plats att ta vägen bromsar vad som går både bak och fram och går självklart omkull. Både jag och hojen missar bilen som SMITER, tack för den.

Två bilister stannar och frågar hur det gick och om dom kan hjälpa till, :tummenupp :)

Reser upp hojen och leder den åt sidan för koll.

Tack R&G ! - Funkar ultra.

R&G - Score
Pucken som sitter nära tanken = -10mm
Pucken som sitter nära kylaren = lätt skrubbad
Pucken på framhjulsaxeln = inga skador

Speed Triple - Score
Kopplings handtag = Lätt skrubbad kula
Generatorkåpa = Lätt skrubbad
Växelpetare = Svagt böjd och något skrubbad

Skinnställ - Score
Möjligen något mattare på vänster höft och armbåge

sTf_paPs - Score
Vänster höft = något öm
Mental status = :mad: , :huvet
Uppfattning om hjälpsamma bilister = :tummenupp :yoparty
Uppfattning om smitare = :arsele :mad: :machinegu


Startade hojen och fortsatte till jobbet.

Vad gör man nu ?
Skador < Självrisk
Smitaren en liten ljust rödbrun - ockra färgad bil inget regnummer. Jag var mest koncentrerad på att kolla vilket skick hojen var i.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!

Vad gör man nu ?
Skador < Självrisk
Smitaren en liten ljust rödbrun - ockra färgad bil inget regnummer. Jag var mest koncentrerad på att kolla vilket skick hojen var i.

Bra att du klarade dig utan större skavanker!

Vad gäller hojen så är det väl bara att reparera. Låter som din hoj nu har exakt samma skador som min :)

Köp R&G styrändar, byt ut bakre pucken, slipa till och spraya generatorkåpan med värmebeständig färg, så är hojen som ny.
Vill du vara petig så kan du säkert få en ny generatorkåpa från en skrot.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Bra att du klarade dig utan större skavanker!

Vad gäller hojen så är det väl bara att reparera. Låter som din hoj nu har exakt samma skador som min :)

Köp R&G styrändar, byt ut bakre pucken, slipa till och spraya generatorkåpan med värmebeständig färg, så är hojen som ny.
Vill du vara petig så kan du säkert få en ny generatorkåpa från en skrot.

Jag har ett par lite kraftigare styrändar redan med dom var aldrig i, :tummenupp

Jag kollade lite med FB (IF) vad som gällde vid smitning och dom sa att man måste normalt sett ha minst 2 vittnen om det skall vara ide att polisanmäla och försöka få ut från TFF så det blir som du säger, fixa själv.

Generatorkåpan är ju lika bra att måla, den har "mönster" kvar och klarar kanske ett par marksyningar till.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Fick min nya triple i torsdags. Har strippat av den lite och monterat ett annat lyse.:yoparty

cool.. skulle lätt lacka avgassystemet och dämparn om jag vorde dig.. scwhart :yoparty
pulverlacka fotpinnar.
och tänk sen gaffeln :tungan
kanske även en liiiten liten bellypan
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har redan beställt nya mid-engine mount R&G puckar. Hoppas det går fort eftersom det nog blir bana den 7/7. Och en skiftnyckel grejade växelpetaren.

Får väl ta en whiskey för höften när jag kommer hem.
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Lite frågor ang, speed triple

Jag går i bytestankar, jag e mkt intreserad av speed triple 1050, men efter ha läst igenon ALLA sidor i speed triple tråden:jisses så har jag lite frågor, jag är intreserad av en 05, 06, 07 allså 1050 modelen, vad jag har förståt efter att ha läst allt så finns det vissa problem med tändstift som rostar, glapp i gaffeln, mm, så nu frågar jag expertisen, är det en hoj att satsa på eller blir det en massa bekymmer?

Jag går i bytestankar, jag e mkt intreserad av speed triple 1050, men efter ha läst igenon ALLA sidor i speed triple tråden:jisses så har jag lite frågor, jag är intreserad av en 05, 06, 07 allså 1050 modelen, vad jag har förståt efter att ha läst allt så finns det vissa problem med tändstift som rostar, glapp i gaffeln, mm, så nu frågar jag expertisen, är det en hoj att satsa på eller blir det en massa bekymmer?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Får väl ta en whiskey för höften när jag kommer hem.

Puh, vilka usla människor det finns:näsblod ... Att smita iväg bara för att rädda några kronor på sjr när man inte vet hur den drabbade egentligen klarade sig:mad: . Jag är glad att det gick så pass bra både med Dig och Trajjan i a f! Lycka till med drickat och höften, och se till att vara fit for fight redan när de nya prylarna kommer:tummenupp .

Ha de!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag går i bytestankar, jag e mkt intreserad av speed triple 1050, men efter ha läst igenon ALLA sidor i speed triple tråden:jisses så har jag lite frågor, jag är intreserad av en 05, 06, 07 allså 1050 modelen, vad jag har förståt efter att ha läst allt så finns det vissa problem med tändstift som rostar, glapp i gaffeln, mm, så nu frågar jag expertisen, är det en hoj att satsa på eller blir det en massa bekymmer?

Jag går i bytestankar, jag e mkt intreserad av speed triple 1050, men efter ha läst igenon ALLA sidor i speed triple tråden:jisses så har jag lite frågor, jag är intreserad av en 05, 06, 07 allså 1050 modelen, vad jag har förståt efter att ha läst allt så finns det vissa problem med tändstift som rostar, glapp i gaffeln, mm, så nu frågar jag expertisen, är det en hoj att satsa på eller blir det en massa bekymmer?

Bromsar och stift har jag inte hört någon som haft problem med på 1050. Jag har haft 1 och har 1 -06 och kör oavsätt väder och vind ca 1200 mil på min nuvarande som jag fick ut i november förra året.

Inge glapp i gaffeln heller.

Enda jag har fått göra på min nuvarande är att byta ut tippventilen på tankdräneringen mot ett rör, piece of cake.

Visst växellådan är lite klonkig om man jämför med en japs men va faen det tillhör charmen.


Go for it ! Underbar hoj
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Sitter här med en stor whisky och Theranyl® insmetad vänsterhöft. Hoppas salvan funkar den var märkt bäst före 0005 :va . Whiskyn, Glenkinchie, verkar funka trots att det står 1990 på den:tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ofan!

Det var det jävligaste va folk går i backen!

Jag voltade själv på 257:an den 16:e, i en enligt polisrapporten "kurva som aldrig tog slut" :) Bågen på verkstan i länna, har inte sett hur den ser ut :gnissla Jävla mycket cred till de som hittade mej i diket som tydligen bodde nära där, en tatuerad kille och hans troligen lika tatuerade USK tjej, rockabillypar som hade varit på nånn bilmässa med sin rod vad jag fattade det! Så jävla tacksam!

Skönt att höra att det gick bra med dej sTf_paPs!

cred: triumph center i länna, makalöst tillmötesgående :tummenupp

Får tillbaka förhoppningsvis innan semestern :gnissla

Polisen som tog rapport på huddingen sjukhus sa att dom var snabba till platsen eftersom nånn annan hade åkt av vägen med båge nära där jag vurpade. Frågade hur det var med honom, men tydligen inte så bra, hörde senare av en tjej på jobbet att han dog.

Själv fuckade jag upp båda axlarna, ett knä och är fantastikt mörbultad, parkerade ju bågen i skogen så det var troligen relativt mjuk landning jag gjorde. Hade vansinnig tur helt enkelt!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
... Whiskyn verkar, Glenkinchie, verkar funka trots att det står 1990 på den:tummenupp

:jisses Ja jädrar i min lilla låda - det verkar den faktiskt göra... Och några glas blev det visst också:öl

När siten är seg inträffar en hel del lustifikationer! Krya på Dig och Ha de!:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jobbar hemifrån idag, HeHe :smasha . Allvarligt talat så började SH fucka ur på riktigt när jag försökte ta bort det extra "verkar". Det kanske var jag som pajade SH :rodnar

Höften känns riktigt bra idag.:) Hoppas regnet ger sig frammåt eftermiddagen så man kan åka till Barkaby.

Det var det jävligaste va folk går i backen!

Jag voltade själv på 257:an den 16:e,.................

Något brutet eller "bara" mörbultat ?

Hoppas både du och hojen hämtar er snabbt !
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Det var det jävligaste va folk går i backen!

Jag voltade själv på 257:an den 16:e, i en enligt polisrapporten "kurva som aldrig tog slut" :) Bågen på verkstan i länna, har inte sett hur den ser ut :gnissla Jävla mycket cred till de som hittade mej i diket som tydligen bodde nära där, en tatuerad kille och hans troligen lika tatuerade USK tjej, rockabillypar som hade varit på nånn bilmässa med sin rod vad jag fattade det! Så jävla tacksam!

Skönt att höra att det gick bra med dej sTf_paPs!

cred: triumph center i länna, makalöst tillmötesgående :tummenupp

Får tillbaka förhoppningsvis innan semestern :gnissla

Polisen som tog rapport på huddingen sjukhus sa att dom var snabba till platsen eftersom nånn annan hade åkt av vägen med båge nära där jag vurpade. Frågade hur det var med honom, men tydligen inte så bra, hörde senare av en tjej på jobbet att han dog.

Själv fuckade jag upp båda axlarna, ett knä och är fantastikt mörbultad, parkerade ju bågen i skogen så det var troligen relativt mjuk landning jag gjorde. Hade vansinnig tur helt enkelt!

Så det va du som va "den svarta speed triplen" som körde av på bulten?

Personligen har ja aldrig gillat den vägen på grund av risken att linda in sig i ett träd vid minsta avåkning, o sen allt grus, o alla djur!!

Kör där med jämna mellanrum ändå:va

Skönt att du klarade dej, det är allt för många som det gått mindre bra för därute.

Köp en lott:tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Så det va du som va "den svarta speed triplen" som körde av på bulten?

Personligen har ja aldrig gillat den vägen på grund av risken att linda in sig i ett träd vid minsta avåkning, o sen allt grus, o alla djur!!

Kör där med jämna mellanrum ändå:va

Skönt att du klarade dej, det är allt för många som det gått mindre bra för därute.

Köp en lott:tummenupp


Japp! det var jag tyvärr, planerade bromspunkten innan kurvan lite sent :gnissla hade ingen möjlighet att korrigera i kurvan vid själva nedlägget(bakbroms vad är det?! ;) efter omständigheterna helt ok med mej! kroppen troligen återhämtat sej tills jag hämtar bågen om någon vecka!

Ja olycksdrabbad väg, men å andra sidan är det många moppar som åker där ute! Fast man kör lite lugnare efter rapporter om sandade kurvor! :huvet Och speciellt nu efter vurpan!
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Whisky och gammal Theranyl is the shit ! - för ömma kroppsdelar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top