Triumph Speed Triple-tråden.

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Jag vet, men tänkte att du kanske redan hade fått ett pris då du skrev att du skulle få den monterad i mars..

Man är ju ganska sugen på BT, hoppas det inte kostar en förmögenhet bara.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hej hopp!
Nu får jag byta till den här tråden.
Sålde min Street Triple RS 2017 och har nu köpt en Speed Triple RS 2018 (132mil) + quickshifter och tankväska.

Förövrigt så har jag inte ens provkört den! :hihi
Så jag är lagom taggad...
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Har en äldre Street Triple (2009) men funderar på att "addera" en 2015 Speed Triple (tidigare modellen).
Fantastikt roliga cyklar med karaktär.
Ser Speed Triple för lite längre turer men lite "lugnare gång".
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Behövde inte lång tid till fundering.
Fick slagit till på en "anniversary edition":

IMG_0197.JPG

IMG_0198_LI.jpg

:banana
 
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Grymt!

Annan fråga till alla:
Tycker ni att era Speed Triple hojar Klickar / tickar mycket? Vid tomgång och lätt gas så låter det väldigt otrevligt (2018 RS 230mil) Låter metalliskt.. Jag hör det tyvärr även på vägen.. Arrow rören låter gott men inte tillräckligt för att få bort klickandet..
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Grymt!

Annan fråga till alla:
Tycker ni att era Speed Triple hojar Klickar / tickar mycket? Vid tomgång och lätt gas så låter det väldigt otrevligt (2018 RS 230mil) Låter metalliskt.. Jag hör det tyvärr även på vägen.. Arrow rören låter gott men inte tillräckligt för att få bort klickandet..
................................................

Ja, vill nog hålla med om att det tickar lite, lite mekaniskt.
Hade en 2010'a och låter samma som min 2015 (samma motor).
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hoppar in här och gluttar lite ..... hämtar min SpeedTriple RS 2019 nu i mars , beställd med QS som enda tillbehör :)

Sjukt nyfiken på kopplingen till telefonen och navi till displayen , lär se till att det blir monterat innan leverans det med

Bara hoppas det blir en jääääääkligt kort vinter :Bugar

Kan du nämna hur mycket du fick ge för din Nya Speed? :)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej

De begärde ~88' för den och så lite "prutande" på det :). Den har bara gått 700 mil.
De nya Speed RS är riktigt fina men kostar väl ca ~160 nya och ca ~140 för en demo (200-300 mil).
Oavsett modell - härliga hojar!
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Kan du nämna hur mycket du fick ge för din Nya Speed? :)

Kommer inte exakt ihåg "listpriset" (kan det ha landat på 158 ? ) , bytte in min Thunderbird , adderade lite QS å grejjer , drog av lite service , däck osv , handel o vandel så tror jag landade på 55k "emellan"
 

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Hej hopp!
Nu får jag byta till den här tråden.
Sålde min Street Triple RS 2017 och har nu köpt en Speed Triple RS 2018 (132mil) + quickshifter och tankväska.

Förövrigt så har jag inte ens provkört den! :hihi
Så jag är lagom taggad...

Hur känns bytet till Speeden? Vissa dagar saknar jag lite vrid och då går mina tankar åt samma håll..
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hur känns bytet till Speeden? Vissa dagar saknar jag lite vrid och då går mina tankar åt samma håll..

Det var fel på min Speed så jag fick skicka tillbaka den..
Men nu hämtade jag en helt ny 2019 Speed RS i Lördags, kört 40 mil redan (Följer inkörningsprogrammet slaviskt)

Fördelar:
* Quick shifter upp och ner funkar grymt, på nästan alla varvtal.
* Vridet!! Jag kör mycket i staden och skogsvägar, Vrid hela tiden.. Street Triplen kände jag att jag var tvungen att varva ur för att ha "roligt" vilket är dumt i stan..
* Vikten. Jag känner mig mer självsäker på Speeden pga bulkigheten
* Cruise control, trodde aldrig det skulle vara så förbaskat skönt att ha!
* Utseendet, smaksak. Jag gillar singel-svingarmen och det "biffiga" kompakta utseendet.
Streeten ser lite långsmal ut
* Keyless! Helt underbart.

Nackdelar:
* Vikten .. Streeten är lite enklare att parrera höger/vänster snabbt, men Speeden är fortfarande grym, men Street vinner
* Vikten igen.. Streeten kunde jag lyfta baken med en hand för att flytta runt (trångt hemma)
* Priset..

Båda är helt underbara och jag kan lätt tänka mig en Street senare igen. Ångrar verkligen inte bytet till en Speed, den har mer av allt och det känns som om att jag sitter bättre på den.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Vad var detta för problem som gjorde att du kunde lämna tillbaka den?

Det var en "demo" hoj, och marknadsföringen sa så här:

"Fin demohoj i superbra skick, endast 132 mil"

Men verkligheten:
* Fel mätarställning
Som jag skrev ovan i tråden så hade den gått 230 mil vilket jag försökte acceptera. Det var inte en felstavning, utan de hade gjort annonsen sen fortsatt köra med den. 100 mil är oftast en hel säsong för mig.
Lägger man ut en hoj för försäljning så tycker jag att den ska stå still.

Som sagt, försökte acceptera mätarställningen (mot en peng) men så kom fler punkter:
* Check engine-lampan lös (4 felkoder, Oxygen sensor, 2st olika lambda-koder, cruise controller malfunction)
* Huvudmeny-knappen fastnade när jag klicka på den (studsa inte tillbaka) Säkert enkelt att fixa med lite smörjmedel men "superbra skick" var det ju inte
* Fattades 1 av 2 skruvar till sadeln
* Serviceboken hade ej blivit stämplad för förstaservicen vilket de ska ha gjort.

Vissa enkla fel, men jag var ute efter en Ny eller en "Demo i superbra skick"

Firman kom och hämtade hojen och betalade tillbaka, så jag är nöjd.
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Det var en "demo" hoj, och marknadsföringen sa så här:

"Fin demohoj i superbra skick, endast 132 mil"

Men verkligheten:
* Fel mätarställning
Som jag skrev ovan i tråden så hade den gått 230 mil vilket jag försökte acceptera. Det var inte en felstavning, utan de hade gjort annonsen sen fortsatt köra med den. 100 mil är oftast en hel säsong för mig.
Lägger man ut en hoj för försäljning så tycker jag att den ska stå still.

Som sagt, försökte acceptera mätarställningen (mot en peng) men så kom fler punkter:
* Check engine-lampan lös (4 felkoder, Oxygen sensor, 2st olika lambda-koder, cruise controller malfunction)
* Huvudmeny-knappen fastnade när jag klicka på den (studsa inte tillbaka) Säkert enkelt att fixa med lite smörjmedel men "superbra skick" var det ju inte
* Fattades 1 av 2 skruvar till sadeln
* Serviceboken hade ej blivit stämplad för förstaservicen vilket de ska ha gjort.

Vissa enkla fel, men jag var ute efter en Ny eller en "Demo i superbra skick"

Firman kom och hämtade hojen och betalade tillbaka, så jag är nöjd.

Skönt att dom ordnade det smidigt iaf! Tråkigt dock när man sett fram emot en shysst hoj utan strul:smasha
 

jonsal

Medlem
Gick med
22 Jun 2015
Ort
Partille
Hoj
2022 Ducati Monster
Connectivitysystemet kommer "senare delen av 2019" är det senaste enligt hemsidan.

"The new Triumph TFT Connectivity System will be rolled out from the latter part of 2019, and will
not only be available for all new Triumphs fitted with TFT instruments (multi-function colour screen instrument display), but also will be able to be fitted by our dealers to all Triumphs that already feature the TFT system."

Hämtar min 2018 RS i eftermiddag! Sjukt taggad! Som många andra testade jag både Street och Speed men Speeden är mer "min grej" älskar ljudet och känslan. Är själv modell större och byter dessutom in min Explorer 1200 så det blir nog bra.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Connectivitysystemet kommer "senare delen av 2019" är det senaste enligt hemsidan.

"The new Triumph TFT Connectivity System will be rolled out from the latter part of 2019, and will
not only be available for all new Triumphs fitted with TFT instruments (multi-function colour screen instrument display), but also will be able to be fitted by our dealers to all Triumphs that already feature the TFT system."

Hämtar min 2018 RS i eftermiddag! Sjukt taggad! Som många andra testade jag både Street och Speed men Speeden är mer "min grej" älskar ljudet och känslan. Är själv modell större och byter dessutom in min Explorer 1200 så det blir nog bra.

Grymt, grattis!! :)
Får jag lov att gissa på att det är den svarta från Johans MC ? :hihi
 

jonsal

Medlem
Gick med
22 Jun 2015
Ort
Partille
Hoj
2022 Ducati Monster
Grymt, grattis!! :)
Får jag lov att gissa på att det är den svarta från Johans MC ? :hihi


Tack!

Nej, det är en vit som står där, provkörde dock den svarta demohojen. Inser att det inte blir de där stora resorna med Explorern och jag har längtat till något roligare. Tycker Speeden verkar helt rätt på alla punkter.

Ska bli riktigt kul att ha den i sommar!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top